Miksklip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.984 visninger
26 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

Sofia

Hej alle.

Jeg vil lige høre, om jeg mon har forstået reglerne om miksklip korrekt:-)

Jeg har 6 års SU (og min udd. er nomeret til 5 år). Derudover får jeg 12 mdr.'s ekstra klip i forbindelse med en eventuel graviditet. Hvis jeg har forstået reglerne korrekt, kan jeg således have 12 måneder, hvor jeg får min normale SU + et ekstra klip hver måned. Dette ekstra klip vil udbetalt give ca. 3000 ekstra.... Så jeg i alt i et år får ca. 8000 udbetalt i SU. Er det også sådan I har forstået det??

Derudover kan jeg se af faderen også får 6 mdr.'s ekstra klip.. 

Synes det er en stor hjælp, hvis altså det er sådan det skal forstås...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

MorTilGustav

De ekstra klip er det man kalder "barselsklip".. Når du føder SKAL du vel gå hjemme med baby noget tid... Kun hvis du er aktivt studerende kan du få barselsklip mens du får den normale SU. Når du går derhjemme på barsel holder du pause fra de normale klip.. Barselsklip svarer til et normalt klip så du får det samme når du går hjemme som hvis du var aktiv. Håber det gir mening?

Anmeld

18. januar 2010

Halbschön

ViolaFie skriver:

Hej alle.

Jeg vil lige høre, om jeg mon har forstået reglerne om miksklip korrekt:-)

Jeg har 6 års SU (og min udd. er nomeret til 5 år). Derudover får jeg 12 mdr.'s ekstra klip i forbindelse med en eventuel graviditet. Hvis jeg har forstået reglerne korrekt, kan jeg således have 12 måneder, hvor jeg får min normale SU + et ekstra klip hver måned. Dette ekstra klip vil udbetalt give ca. 3000 ekstra.... Så jeg i alt i et år får ca. 8000 udbetalt i SU. Er det også sådan I har forstået det??

Derudover kan jeg se af faderen også får 6 mdr.'s ekstra klip.. 

Synes det er en stor hjælp, hvis altså det er sådan det skal forstås...

Hej
du kan kun få miksklip når du er aktivt studerende. Det vil sige at du ikke kan være på barsel imens.
Mit eksempel: ´12barselsklip. 5 mdrs orlov fra studie.
okt09: 2 barsels klip
nov09: 2 b-klip
dec09: 2 b-klip
jan10: 2 b-klip
feb10: 2 b-klip.

Så har jeg brugt 10barselsklip og skal nu starte i skole igen. De to første måneder tilbage på studiet altså marts og april, får jeg så:
mar10: 1 normalt klip + 1 barselsklip
apr10: 1 normalt + 1 barsels.
Derefter får jeg bare normal SU, ligesom jeg fik før graviditet og barsel.

Hvis du nu skal ha orlov et helt år så får du et barselsklip pr. måned, hvilket svarer til det du får nu
Håber det gav lidt mening

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

Renée88 skriver:

Hej
du kan kun få miksklip når du er aktivt studerende. Det vil sige at du ikke kan være på barsel imens.
Mit eksempel: ´12barselsklip. 5 mdrs orlov fra studie.
okt09: 2 barsels klip
nov09: 2 b-klip
dec09: 2 b-klip
jan10: 2 b-klip
feb10: 2 b-klip.

Så har jeg brugt 10barselsklip og skal nu starte i skole igen. De to første måneder tilbage på studiet altså marts og april, får jeg så:
mar10: 1 normalt klip + 1 barselsklip
apr10: 1 normalt + 1 barsels.
Derefter får jeg bare normal SU, ligesom jeg fik før graviditet og barsel.

Hvis du nu skal ha orlov et helt år så får du et barselsklip pr. måned, hvilket svarer til det du får nu
Håber det gav lidt mening

Så man kan køre med dobbelt klip? Hvad gør du når du starter, har du den lille med?

Anmeld

18. januar 2010

Honningblomst

Hvor sjovt...tænkte hvad er det nu for en smart klipning...miksklip...

Anmeld

18. januar 2010

Halbschön

Eva skriver:

Hvor sjovt...tænkte hvad er det nu for en smart klipning...miksklip...

haha - det kunne da sikkert være smart - hvad end det er

Anmeld

18. januar 2010

Halbschön

mor_sabina skriver:

Så man kan køre med dobbelt klip? Hvad gør du når du starter, har du den lille med?

Jeps det kan man nemlig - og når man får dobbeltklip så har man også ret til dobbelt lån.. Det takkede jeg ja til, og får nu omkring 14000 udbetalt.

Jamen jeg håbede på en DP-plads, men da han er så lille kan jeg ikke søge under pasningsgaranti (skal han være fyldt 30 uger), så jeg har søgt på normalvis lige da han belv født. Er nummer SKIDT på ventelisten. Jeg SKAL starte på min uddannelse igen 1/3 for at kunne gøre den færdig. Held i uheld er min svigermor lige blevet fyret fra job, så hun kan passe ham indtil vi får en plads..

Synes det er unfair at man ikke kan få en plads til et "ungt" barn når man skal færdiggøre sin uddannelse.

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

Renée88 skriver:

Jeps det kan man nemlig - og når man får dobbeltklip så har man også ret til dobbelt lån.. Det takkede jeg ja til, og får nu omkring 14000 udbetalt.

Jamen jeg håbede på en DP-plads, men da han er så lille kan jeg ikke søge under pasningsgaranti (skal han være fyldt 30 uger), så jeg har søgt på normalvis lige da han belv født. Er nummer SKIDT på ventelisten. Jeg SKAL starte på min uddannelse igen 1/3 for at kunne gøre den færdig. Held i uheld er min svigermor lige blevet fyret fra job, så hun kan passe ham indtil vi får en plads..

Synes det er unfair at man ikke kan få en plads til et "ungt" barn når man skal færdiggøre sin uddannelse.

Hvordan har du det så med at skulle aflevere så tidligt? Det bliver da også lidt hårdt?

Jeg begynder nemlig selv her 1 feb men vil gerne starte projekt baby nummer 2 til maj så skulle lige have styr på reglerne. Må lige have set skemaet hvordan det passetr bedst ind, nå nu man kan have lidt indfylelse

Anmeld

18. januar 2010

Sofia

Tak for jeres svar:-) Jeg regner med at tage et semester, hvor jeg slet ikke har undervisning, altså ca. 6 måneders barsel - MEN jeg regner alligevel med at tage en eksamen (en opgave jeg kan skrive hjemme), derfor er jeg i princippet aktiv studerende under min barsel. Mit studie er ikke et hvor man skal til undervisning hele tiden, og jeg regner stærkt med at kunne bestå faget med opgaven uden at komme til undervisningen - som selvstuderende. Ud fra jeres svar, og hvad jeg selv har undersøgt, tror jeg at jeg kan bruge de 12 ekstra barselsklip, sammen med min normale SU, idet jeg tager "barsel" mens jeg stadig følger fag.... Ihh jeg synes det er så svært med alle de SU regler, men da min kæreste også er på SU, skal økonomien jo lige med i planlægningen...

Anmeld

18. januar 2010

Halbschön

mor_sabina skriver:

Hvordan har du det så med at skulle aflevere så tidligt? Det bliver da også lidt hårdt?

Jeg begynder nemlig selv her 1 feb men vil gerne starte projekt baby nummer 2 til maj så skulle lige have styr på reglerne. Må lige have set skemaet hvordan det passetr bedst ind, nå nu man kan have lidt indfylelse

Det blir rigtig hårdt at skulle aflevere ham så tidligt, uden tvivl... Helst ville jeg jo gerne ha gået hjem længere tid med ham, men så ville det betyde at jeg skulle tage en masse fag på selvstudie plus en hel del ekstra eksamener når jeg startede igen, pga. ny studiereform på uddannelsen. Jeg har kun 8-9mdr tilbage af uddannelsen (læser til sygeplejerske), så jeg ville være ked af ikke at kunne gøre den færdig nu. Og så tænkte jeg på alternativet til at skulle starte tidligt - at jeg skulle tage en masse på selvstudie plus flere eksamener med et lille barn.... Så hellere starte det før...

Det blir hårdt, men det SKAL kunne lade sig gøre

Ja, det er nok ganske godt at ha sat sig ind i det økonomiske osv, nu når man selv planlægger baby.. Nicolai var nemlig overhovedet ikke planlagt :-) Havde han været det, så havde vi ventet til at vi havde været sammen noget længere samt at jeg var færdig med at læse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.