Jeg har officielt opgivet af føde uden hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

MorTilGustav

Jeg blev sat i gang med en stikpille kl 9 og fik en mere kl 16 da der ikke var sket noget.. Kl 22.30 går vandet og 01.35 har jeg min søn i armene. SÅ nem og hurtig fødsel uden nogen form for smertestillende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

mafalck

Renée88 skriver:

Hej Katrine...
Jeg håber virkelig at du selv går igang en af de næste dage.. Jeg bar rundt på et stort barn og kom derfor til "igangsættelse-møde" noget tidligere end man normalt gør i Kolding. Det var jeg mandag d. 12/10-09. (Min termin var d. 2/10-09). Her blev jeg scannet osv, og bassen blev vurderet til 4500g, og derfor sagde fødselslægen at jeg skulle sættes igang samme aften eller måske tirsdag morgen, for der var ingen grund til at han blev større, nu når jeg var 1.gangs. Jeg skulle så ringe ind på FG om eftermiddagen, for at få en tid til igangsættelse. Kæresten ringede og tog fri fra arbejde, og vi ringede til familien og prøvede at blive mentalt klar til det der nu skulle ske. Da jeg så ringer får jeg at vide"vi sætter dig ikke igang i dag, da vi er ret sikker på at der selv sker noget snart, hvis der ikke sker noget, skal du dog møde op her fredag d. 16/10-09 kl 19".. Hmm nå, det var lidt øv at få at vide, fordi vi nu havde sat os for at der snart skulle ske noget.. Men som dagene gik, blev det fredag, og ikke et eneste tegn var dukket op, på at der snart skulle ske noget. Vi lå på sofaen hele dagen og bare slappede af og da klokken nærmede sig 19 tog vi et bad, og jeg tænkte "jeg pakker sq lige en taske", vi troede vi kom hjem igen, for jeg skulle jo nok bare ha en stikpille og så hjem og sove og vente på veer.

Vi kom op på FG og jeg fik kørt en kurve og hun fandt stikpillen frem, og da hun så undersøgeer mig har jeg allerede åbnet mig ca 2cm, så hun vælger at tage vandet.. Efter 2-3 timer uden at der var kommet veer fik jeg ve-prop... AV! Jeg havde konstante veer i 4 timer uden en eneste ve-pause, det var virkelig ubehageligt.. Endte med at jeg fik en epiduralblokade, da jeg kun havde åbnet mig yderligere 1cm efter 4 timers konstante veer... Det var nok det bedste jeg nogensinde har gjort.. Så skønt.. Mit største ønske var dog at jeg gerne ville ha været i vand, men det var ikke en mulighed når jeg fik ve-drop og derfor skulle ha kørt CTG hele tiden.

Fødte en stor dreng efter ca 12 timers fødsel på 4570g og 56cm... Du kan læse hele min FB "Nicolais Fødsel".... Men det var hvert fald lidt om hvordan det var at blive sat igang... Næste gang jeg skal ha et barn, vil jeg håbe at jeg selv kan føde uden "kemisk" hjælp..

Masser af vestøv til dig

Knus Renée

Ville lige på Katrines vegne fortælle at hun ligger på fødegangen nu, men det er desværre ikke startet af sig selv...

Hun skulle møde op derinde kl 10 her til morgen for at blive undersøgt om hun var modnet nok til at de kunne sætte hende igang eller om hhun skulle have nogle piller og sendes hjem til i morgen...
Har ikke hørt mere fra hende, så jeg regner med at hun er blevet sat i gang....Så nu venter jeg spændt på at få en sms om at nu har hun født og at det gik godt..

Anmeld

20. januar 2010

Lone Jakobsen

krydse fingre for hende

Anmeld

20. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Uhh hvor spændende

Held og lykke!!!!

Anmeld

20. januar 2010

mafalck

Jeg glæder mig også bare til at få den sms... men det går nok ikke lige så hurtigt jo... men håber at det går hende godt..

Anmeld

20. januar 2010

FrkC

Hvor spændende

Held og lykke til hende

Anmeld

20. januar 2010

Nanna1985

Hvor spændende.. Håber snart hun har hende lille baby i sine arme..

Anmeld

20. januar 2010

mafalck

Det håber jeg også at hun har... Han har også ladt sig vente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.