Jeg har officielt opgivet af føde uden hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

hc=k

KatrineR skriver:

Efter en lang telefonsamtale med min mor idag gik det op for mig at jeg har opgivet at min fødsel går igang af sig selv, og vil derfor høre jer hvilken form for igangsættelse i har fået, eller foretrækker.. ?

Jeg har hele tiden sagt at jeg vil føde i vand, og at jeg ikke vil have smertestillende, men jeg ved ikke om jeg kan få det som jeg vil nu hvor den "naturlige fødsel" ikke mere er et "alternativ". . .

Altså først vil jeg lige sige at jeg synes det er vildt synd for dig at du skal gå der og opgive.

Jeg blev sat igang, godt nok på min termins dag, men alligevel. Jeg fik en stikpille lagt op fik så afvide at jeg skulle se om der måske kom nogle småveer og så ellers bare lave det jeg plejede, hvis jeg så ikke havde fået veer samme dag skulle jeg komme igen dagen efter og have lagt 2 op. Nå men ca 2 timer efter at jeg havde fået pillerne lagt op gik mit vand så, lige midt i et stor center og jeg havde ingenting med ( DUMT ).

Jeg synes det var rigtig rart at det gik som det gjorde for jeg har hørt at hvis jm prikker vandet så gør veerne mere ondt på kortere tid.

Jeg vil så lige huske at have et bar ekstra bukser og nogle trusser med hvis du skal have stikpillerne og så ellers bare nyde tiden til babykommer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Majbriteriksen

Bare lige en hurtig kort besked. Jeg fik desværre ikke lov til at komme i fødekar, da jeg blev sat igang. Jeg fik lov til at komme i badekar i et kvarter og det virkede ikke som om jordemoderen var super glad for.

Håber din fødsel bliver fantastisk, selvom den måske ikke kommer til at gå som du helt havde håbet på.

Anmeld

17. januar 2010

MoarTNoah

Saped90 skriver:

Hejsa!

Jeg blev sat igang da jeg var 41 + 5..

Der blev prikket hul på vandet lørdag morgen kl. 8.45 og derefter fik jeg besked på at gå hjem og vente et par timer og håbe på at veerne ville komme af sig selv.. Det gjorde de desværre ikke.. Så vi tog ind på hospitalet igen kl. 13 og kl. 16 fik jeg lagt ve-drop..

Mht. smertestillende fik jeg en epidural - og det var SKØNT!  Jeg havde egentlig også sagt at jeg ikke ville have epidural, men pga. ve-droppet havde jeg veer næsten uden pause uden at jeg åbnede mig særlig meget, så det var dejligt da jeg fik epiduralblokaden kunne jeg ingenting mærke og derfor kunne de også skrue ekstra meget op for droppet..

Og kl. 03.39 søndag morgen kom min fantastiske søn til verden!

Hvilke bivirkninger fik du af epiduralen?

Jeg har nemlig valgt at dette skal være ABSOLUT sidste udvej af smertestillende pga min mor. Jeg har mange gange i løbet af min opvækst set hvordan min mor har haft det efter rygmarvsprøver. Hun har ligget i seng i 5-10 dage med den kraftigste spinalhovedpine <- mener det er det hun kaldte det .. Og sådan har jeg ikke tænkt mig at starte livet med den lille ny...

Anmeld

17. januar 2010

MoarTNoah

hc=k skriver:

Altså først vil jeg lige sige at jeg synes det er vildt synd for dig at du skal gå der og opgive.

Jeg blev sat igang, godt nok på min termins dag, men alligevel. Jeg fik en stikpille lagt op fik så afvide at jeg skulle se om der måske kom nogle småveer og så ellers bare lave det jeg plejede, hvis jeg så ikke havde fået veer samme dag skulle jeg komme igen dagen efter og have lagt 2 op. Nå men ca 2 timer efter at jeg havde fået pillerne lagt op gik mit vand så, lige midt i et stor center og jeg havde ingenting med ( DUMT ).

Jeg synes det var rigtig rart at det gik som det gjorde for jeg har hørt at hvis jm prikker vandet så gør veerne mere ondt på kortere tid.

Jeg vil så lige huske at have et bar ekstra bukser og nogle trusser med hvis du skal have stikpillerne og så ellers bare nyde tiden til babykommer..

Ja det syns min mor osse, men jeg er bare SÅ træt af at blive irriteret af at der ikke sker noget, så hellere ikke sætte forhåbningerne op, og så blive glad hvis der sker noget ..

Jeg vil osse gerne have pillerne til at starte med, og det håber jeg sætter det hele igang som om det var naturligt.. ..

Anmeld

17. januar 2010

hc=k

KatrineR skriver:

Ja det syns min mor osse, men jeg er bare SÅ træt af at blive irriteret af at der ikke sker noget, så hellere ikke sætte forhåbningerne op, og så blive glad hvis der sker noget ..

Jeg vil osse gerne have pillerne til at starte med, og det håber jeg sætter det hele igang som om det var naturligt.. ..

Det kan jeg godt forstå, men så husk lige de der bukser hehe

Anmeld

17. januar 2010

Na-Wi

Jeg blev sat igang på min terminsdag med en stikpille og senere tog de vandet, og mit højeste ønske var at føde i vand.. MEN da jeg havde fået insulin krævende sukkersyge måtte jeg ikke komme i vand da jeg skulle have alt muligt elektronisk gøjl sat til mig så de kunne følge mig konstant .. Men havde da en skøn fødsel kun med lattergas

Så hvis du er sund og rask burde du sagtens kunne føde i vand Det sagde de jeg kunne hvis det ikke var fordi jeg skulle overvåges konstant..

Anmeld

17. januar 2010

MoarTNoah

hc=k skriver:

Det kan jeg godt forstå, men så husk lige de der bukser hehe

Skal nok huske ... Ville være ærgeligt med vand ud over det hele.. hehe..

Anmeld

17. januar 2010

MoarTNoah

Naannaa87 skriver:

Jeg blev sat igang på min terminsdag med en stikpille og senere tog de vandet, og mit højeste ønske var at føde i vand.. MEN da jeg havde fået insulin krævende sukkersyge måtte jeg ikke komme i vand da jeg skulle have alt muligt elektronisk gøjl sat til mig så de kunne følge mig konstant .. Men havde da en skøn fødsel kun med lattergas

Så hvis du er sund og rask burde du sagtens kunne føde i vand Det sagde de jeg kunne hvis det ikke var fordi jeg skulle overvåges konstant..

Lyder godt.. håber jeg at jeg godt kan så ..

Anmeld

17. januar 2010

hc=k

KatrineR skriver:

Skal nok huske ... Ville være ærgeligt med vand ud over det hele.. hehe..

Ja det er bare nederen hehe, Jeg lignede en der havde tisset i bukserne og ikke nok med det så bliver der jo ved med at komme vand så man går der og føler sig rigtig klam og lidt til grin. Det er heldigvis ikke såm på film, men tæt på synes jeg

Anmeld

17. januar 2010

Na-Wi

KatrineR skriver:

Lyder godt.. håber jeg at jeg godt kan så ..

hehe det burde der ikke være nogle problemer i

Mange gange held og lykke herfra

Knus Nanna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.