Jeg har officielt opgivet af føde uden hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

MoarTNoah

hc=k skriver:

Ja det er bare nederen hehe, Jeg lignede en der havde tisset i bukserne og ikke nok med det så bliver der jo ved med at komme vand så man går der og føler sig rigtig klam og lidt til grin. Det er heldigvis ikke såm på film, men tæt på synes jeg

Ja det kan jeg godt lige forrestille mig ikke er det fedeste..

Tror bare vi tager direkte hjem efter at have fået lagt pillen op, nok det bedste valg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

MoarTNoah

Naannaa87 skriver:

hehe det burde der ikke være nogle problemer i

Mange gange held og lykke herfra

Knus Nanna

Det lyder rigtig godt..

Tusind mange gange tak

Anmeld

17. januar 2010

MaleneG

en kæmpe vestøv's orkan sendes hermed på din vej ..

Anmeld

17. januar 2010

MoarTNoah

MaleneG skriver:

en kæmpe vestøv's orkan sendes hermed på din vej ..

Taak Søde

Anmeld

17. januar 2010

Skouboe

KatrineR skriver:

Hvilke bivirkninger fik du af epiduralen?

Jeg har nemlig valgt at dette skal være ABSOLUT sidste udvej af smertestillende pga min mor. Jeg har mange gange i løbet af min opvækst set hvordan min mor har haft det efter rygmarvsprøver. Hun har ligget i seng i 5-10 dage med den kraftigste spinalhovedpine <- mener det er det hun kaldte det .. Og sådan har jeg ikke tænkt mig at starte livet med den lille ny...

Jeg har MS (Multipel Sclerose) og har i den forbindelse også fået taget en del rygmarvsprøver - og man kan få den ONDESTE hovedpine af det og det gør bare #¤%#%¤ ONDT!!! Både hovedpinen og prøven...

Jeg var meget nervøs for at få lagt en epidural under fødslen, fordi jeg ved præcist hvor ondt nåle i ryggen gør, men en epidural er helt anderledes. Før det første gør det så ondt i forvejen, at man ikke mærker smerten på samme måde, og de lokalbedøver også så vidt jeg ved ved en epi - det var i hvert fald en meget anderledes oplevelse, og jeg ville ikke tøve med at bede om den igen.

Du skal iøvrigt ikke regne med at du får lov til at komme i badekar eller andet hvis du bliver sat i gang. 

I følge min højst uvidenskabelige holdning på baggrund af alle de beretninger om igangsættelser jeg har læst, går de fleste igangsættelser i 42+0 eller deromkring forholdsvist nemt, hvorimod igangsættelser før/på termin ofte bliver en længere og ret smertefuld affære, der ofte ender i AKS - jeg tror det er fordi kroppen ikke er klar endnu.

Min egen igangsættelse (39+0)  var en 4 døgns forestilling der endte i AKS kl 0.15 - jeg gør det aldrig igen.

Du er heldigvis i den anden ende hvis min teori holder stik - og bør derfor teoretisk få en nem igangsættelse.

Iøvrigt er der ingen grund til at give op - min søster har lige født i 42+1 - vandet gik kl 5 om morgenen hvor hun skulle sættes igang.

Anmeld

17. januar 2010

Mumto3

Mit vandt gik også kl 5 om morgen, den dag jeg skulle til igangsættelse (uge 42+0). Så du kan sagtens nå det endnu

Vi krydser finger for dig!!!

Anmeld

17. januar 2010

Ox.

KatrineR skriver:

Tak .. rigtig sødt, men jeg tror ikke det sker, men nu må vi se, jeg orker bare ikke at gå og vente mere og så blive irriteret over at der intet sker

Det kan jeg godt forstå! Jeg havde også fået tid til igangsættelse og det hele, og havde opgivet men så kom veerne heldigvis ..

Håber sådan for dig at du når det !

Anmeld

17. januar 2010

Cris

Du SKAL slappe af, din baby bliver helt sikket ikke i maven! :-D De skal nok tage hun ud, hvis hun ikke har det godt og stadig nægter, at komme ud!

Jeg ville slappe af, dyrke sex så meget man kan og gå op og ned af træppen og gå lange ture. Men ikke bare så nogle hygge ture. Nej, jeg ville virkeligt bruge alle mine kræfter i at gå så hurtigt jeg kan og gå op af træppen så meget jeg kan. Og hvis det ikke virker, så holder du bare dig i god form! :-D og JM skal nok komme med en løsning!

Anmeld

17. januar 2010

Ox.

Jeg vil lige fortælle, at jeg også fik epiduralblokaden, og den var intet mindre end fantastisk, jeg fødte godt nok af mig selv (til dels, for godt nok var mit vand gået, men mine veer kunne bare ikke få mig til at åbne mig mere), men jeg havde konstante veer og der skete bare ingenting, blev ved med at være åbnet mig 3 cm ..

Jeg fik ingen bivirkninger af epiduralen, den hjalp bare min krop så fantastisk meget til at slappe af, og jeg fik så vedrop samtidigt fordi jeg ikke åbnede mig, og min livmoderhals ikke blev forkortet, så da jeg fik lagt drop og epiduralen gik det pludselig stærkt, 5 timer senere var min prinsesse ude så på de 5 timer, udslettede det livmoderhalsen jeg åbnede mig 7 centimter mere og så var prinsessen ude, så smertestillende og vedrop var fantastisk synes jeg.

De jordmødre jeg havde var også overbevist om at det var fordi jeg blev mere afslappet at det pludselig satte gang i det hele ..  Det hele tog 27 timer for mig, og havde jeg ikke taget imod det, var det ikke til at sige hvor lang tid det så havde taget, og om jeg ville huske fødslen som en fantastisk ting, som jeg gør nu .. Gør det gerne igen!

Anmeld

18. januar 2010

Halbschön

KatrineR skriver:

Efter en lang telefonsamtale med min mor idag gik det op for mig at jeg har opgivet at min fødsel går igang af sig selv, og vil derfor høre jer hvilken form for igangsættelse i har fået, eller foretrækker.. ?

Jeg har hele tiden sagt at jeg vil føde i vand, og at jeg ikke vil have smertestillende, men jeg ved ikke om jeg kan få det som jeg vil nu hvor den "naturlige fødsel" ikke mere er et "alternativ". . .

Hej Katrine...
Jeg håber virkelig at du selv går igang en af de næste dage.. Jeg bar rundt på et stort barn og kom derfor til "igangsættelse-møde" noget tidligere end man normalt gør i Kolding. Det var jeg mandag d. 12/10-09. (Min termin var d. 2/10-09). Her blev jeg scannet osv, og bassen blev vurderet til 4500g, og derfor sagde fødselslægen at jeg skulle sættes igang samme aften eller måske tirsdag morgen, for der var ingen grund til at han blev større, nu når jeg var 1.gangs. Jeg skulle så ringe ind på FG om eftermiddagen, for at få en tid til igangsættelse. Kæresten ringede og tog fri fra arbejde, og vi ringede til familien og prøvede at blive mentalt klar til det der nu skulle ske. Da jeg så ringer får jeg at vide"vi sætter dig ikke igang i dag, da vi er ret sikker på at der selv sker noget snart, hvis der ikke sker noget, skal du dog møde op her fredag d. 16/10-09 kl 19".. Hmm nå, det var lidt øv at få at vide, fordi vi nu havde sat os for at der snart skulle ske noget.. Men som dagene gik, blev det fredag, og ikke et eneste tegn var dukket op, på at der snart skulle ske noget. Vi lå på sofaen hele dagen og bare slappede af og da klokken nærmede sig 19 tog vi et bad, og jeg tænkte "jeg pakker sq lige en taske", vi troede vi kom hjem igen, for jeg skulle jo nok bare ha en stikpille og så hjem og sove og vente på veer.

Vi kom op på FG og jeg fik kørt en kurve og hun fandt stikpillen frem, og da hun så undersøgeer mig har jeg allerede åbnet mig ca 2cm, så hun vælger at tage vandet.. Efter 2-3 timer uden at der var kommet veer fik jeg ve-prop... AV! Jeg havde konstante veer i 4 timer uden en eneste ve-pause, det var virkelig ubehageligt.. Endte med at jeg fik en epiduralblokade, da jeg kun havde åbnet mig yderligere 1cm efter 4 timers konstante veer... Det var nok det bedste jeg nogensinde har gjort.. Så skønt.. Mit største ønske var dog at jeg gerne ville ha været i vand, men det var ikke en mulighed når jeg fik ve-drop og derfor skulle ha kørt CTG hele tiden.

Fødte en stor dreng efter ca 12 timers fødsel på 4570g og 56cm... Du kan læse hele min FB "Nicolais Fødsel".... Men det var hvert fald lidt om hvordan det var at blive sat igang... Næste gang jeg skal ha et barn, vil jeg håbe at jeg selv kan føde uden "kemisk" hjælp..

Masser af vestøv til dig

Knus Renée

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.