barnevogns valg.. hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Malene84 skriver:

Hov mit link første vist bare til emmaljunga hjemmesiden, men det er en Nitro City vi har valgt.

Den vejer 10, 9 kilo og den har et stort siddemål på hele 90 cm lang og 32 cm bred, det samme som de andre Emmaljungavogne.

hey...

Vi valgte hel barnevogn fra og købte en emmaljunga cerox 360, dengang var city'en ikke kommet frem endnu.

Kan se at der er forskel i stel - der hvor overdel sidder fast. Vi har heller ikke den der til at stille på - så den passer til underlag.

Her var den lige blevet samlet herhjemme for 1 gang.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

starsofheaven

Malene84 skriver:

HMMMM... DER HERSKER MISFORSTÅELSE OMKRING COMBIVOGNE!!!

Jeg venter tvillinger og har lige fået fingrne i denne helt nye model fra Emmaljunga - sys den er pisse fed, nu når det er en combivogn. DER ER IKKE MINDRE LIGGEMÅL, END I ALM. BARNEVOGN FRA EMMALJUNGA - hører dog tit denne misforståelse og synes det er lidt synd. Jeg synes nemlig det er pisse smart, at vi sparer penge på ikke at skulle købe klapvogn senere.

http://www.emmaljunga.dk/start.asp?lang=DK&country=DK

Vi har købt to luksus lifte til - quadroliftene også fra Emmaljunga

hvad er dit liggemål i din combi?

Anmeld

16. januar 2010

LinLin

Malene84 skriver:

HMMMM... DER HERSKER MISFORSTÅELSE OMKRING COMBIVOGNE!!!

Jeg venter tvillinger og har lige fået fingrne i denne helt nye model fra Emmaljunga - sys den er pisse fed, nu når det er en combivogn. DER ER IKKE MINDRE LIGGEMÅL, END I ALM. BARNEVOGN FRA EMMALJUNGA - hører dog tit denne misforståelse og synes det er lidt synd. Jeg synes nemlig det er pisse smart, at vi sparer penge på ikke at skulle købe klapvogn senere.

http://www.emmaljunga.dk/start.asp?lang=DK&country=DK

Vi har købt to luksus lifte til - quadroliftene også fra Emmaljunga

Der må da abosolut være mindre liggemål i barnevognsdelen..?! Tror ca 97 cm er meget alm liggemål for en klapvogn, men liften der lægges i eller hvis der er separat barnevognsdel er på omkring 80...

Så selvfølgelig kan de bruge klapvognen til at sove i (det har jeg også brugt til min søn!) men de ligger da slet ikke lige så godt som i en "rigtig" barnevogn, når de ikke længere kan bruge liften.

Anmeld

16. januar 2010

Malene84

Mor til David skriver:

Der må da abosolut være mindre liggemål i barnevognsdelen..?! Tror ca 97 cm er meget alm liggemål for en klapvogn, men liften der lægges i eller hvis der er separat barnevognsdel er på omkring 80...

Så selvfølgelig kan de bruge klapvognen til at sove i (det har jeg også brugt til min søn!) men de ligger da slet ikke lige så godt som i en "rigtig" barnevogn, når de ikke længere kan bruge liften.

Teksten er taget fra Emmaljungas hjemmeside, de må vel vide at målene er de samme, ellers havde de forhåbentlig ikke skrevet dem

Men noget med man køber sådan en forlænger ting  så klapvognen bliver lige så lækker at ligge i, som en barnevogn fra Emmaljunga - vognen er helt ny og kun på markedet fra næste måned - de har gjort alt for at komforten skal være den samme i alle deres vogne.

Anmeld

16. januar 2010

Mor til David skriver:

Vi har brugt voksi med bæreplade da han var helt lille, han sover stadig lige godt i klapvogn, selvom han er 86 cm.

Han har sovet i den fra han var ny (8 dage gammel) og sover stadig i den, når han er i gæste dp og når vi er nogen steder. Ellers sover han i vores altan barnevogn også i hans voksi.

Uanset om det er i klapvogn eller barnevogn sover han 2½ -3 timer til middag.

Anmeld

16. januar 2010

Malene84

starsofheaven skriver:

hvad er dit liggemål i din combi?

Mener det er 90 cm - kan ikke huske det helt præcist

Anmeld

16. januar 2010

Malene84

Frederic's moar skriver:

Vi har brugt voksi med bæreplade da han var helt lille, han sover stadig lige godt i klapvogn, selvom han er 86 cm.

Han har sovet i den fra han var ny (8 dage gammel) og sover stadig i den, når han er i gæste dp og når vi er nogen steder. Ellers sover han i vores altan barnevogn også i hans voksi.

Præcis!!!  Kan heller ikke se hvad problemet skulle være i, at sove i klapvogn hvis man bare køber noget komfort. Jeg er så heldig at vores quadrolifte kan laves om til voksi - sååå de skal da nok få det hyggeligt

Anmeld

16. januar 2010

LinLin

Frederic's moar skriver:

Skrev heller ikke noget om voksi  

Anmeld

16. januar 2010

Mor til David skriver:

Skrev heller ikke noget om voksi  

nej, men ville bare fortælle at de sagtens kan sove lige så godt i en klapvogn.

Anmeld

16. januar 2010

LinLin

Malene84 skriver:

Teksten er taget fra Emmaljungas hjemmeside, de må vel vide at målene er de samme, ellers havde de forhåbentlig ikke skrevet dem

Men noget med man køber sådan en forlænger ting  så klapvognen bliver lige så lækker at ligge i, som en barnevogn fra Emmaljunga - vognen er helt ny og kun på markedet fra næste måned - de har gjort alt for at komforten skal være den samme i alle deres vogne.

Jamen det lyder da godt  jeg har også tænkt at den næste bare skal have en klapvogn eller en combi, for har ikke plads til to vogne nu, som jeg havde da David brugte begge dele - så er overhovedet ikke "imod klapvogne"!

Eneste problem kan være når de engang skal passes ude - hvis evt dagplejer forlanger man selv skal have vogn med... Der er klapvogne ikke stabile nok. (det er ikke alle kommuner man skal det! - i Århus har de det fx selv... - men der er jo længe til!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.