Kom med inspiration til aftensmaden... plz

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

Stumpen

birgittemarie skriver:

Uuh, vores yndlingsret for tiden er en meget nem pastaret:

Et bundt frisk persille

1-2 fed hvidløg

Frisk pasta

røget laks

mornaysauce

Svits hvidløg og persille i lidt smør på panden. Hæld mornaysauce ved. Skær laksen i strimler og put den i saucen. Giv et opkog og spis. Goooood stuff!

Det lyder bare vildt lækkert...

Her i huset hitter

500 g pasta

3-4 slags grøntsager i små stykker (vi bruger majs, peber og squas, løg)

1 pk skinke i strimler

1 mornay sauce

1 pk revet ost..

Lagt ovenpå hinanden i skrevet rækkefølge (pasta self. kogt) i en STOR ildfastfad og så i ovn i 35 min..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

birgittemarie

Stumpen skriver:

Det lyder bare vildt lækkert...

Her i huset hitter

500 g pasta

3-4 slags grøntsager i små stykker (vi bruger majs, peber og squas, løg)

1 pk skinke i strimler

1 mornay sauce

1 pk revet ost..

Lagt ovenpå hinanden i skrevet rækkefølge (pasta self. kogt) i en STOR ildfastfad og så i ovn i 35 min..

Uuuuh, det lyder også godt! Mon ikke man kan udskifte skinken med laks... Det skal prøves.

Tak Stump, nu ved jeg, hvad vi skal have til aften.

Anmeld

15. januar 2010

Stumpen

birgittemarie skriver:

Uuuuh, det lyder også godt! Mon ikke man kan udskifte skinken med laks... Det skal prøves.

Tak Stump, nu ved jeg, hvad vi skal have til aften.

Helt sikkert.. Jeg ved at min søster putter pølser i i stedet for skinke..

Anmeld

15. januar 2010

Helle30

Det er i grunden ret skønt med sådan en tråd hér til at få lidt inspiration. Jeg har perioder, hvor ideerne bare vælter frem, og hvor jeg sagtens kan tænke fryserens indhold ind i en lækker menu - og så kommer der tider, hvor jeg synes, jeg for ofte overgiver mig til spaghetti - kødsovs. Og hvad skulle der så være galt med det? Sofie elsker det, manden elsker det... Men for hende kokken er det bare ikke den store udfordring. Jeg kan jo godt lide at lave mad. Synes bare, sommerkøkkenet er meget mere spændende og varieret end vinterkøkkenet.

Må jeg endnu engang slå et slag for denne hjemmeside:

http://www.dk-kogebogen.dk/

Ææææælsker den

- Helle - i gang med at krydre kartofler til i aften - de må godt stå og trække lidt

Anmeld

15. januar 2010

Louise mortil4

birgittemarie skriver:

Det fortryder I ikke! HOV! Glemte sgu da, at manden i stedet for persille bruger asparges og forårsløg og det smager også bare sublimt!

Og så har jeg filen fløjteme fået syet din vikle, Louise, så nu skal jeg se, om jeg kan få den sendt i dag.

Det lyder altså også lækkert med forårs løg og asparges, må hellere prøve dem begge 2  

Sikke en god tråd også for os der har aftensmaden til i aften på plads

ihh hvor dejligt med viklen, er så spændt på at komme i gang med den  Hvorfor fik jeg da ikke gang i den verden da vi fik Freja, hvor havde det bare været meget nemmere også med tvillingerne.

undskyld spam i tråden

Anmeld

15. januar 2010

Marco2

Dejligt med noget inspiration. Tak tøzzer.

Har lige taget fersk laks op af fryseren. Så den kommer til at stå på det med noget frisk pasta, asparges, og en tomatsalat med god feta.

"Sovsen" bliver nok noget rørt creme Fraiche eller også skulle heg prøve det med mornay'en. Det har jeg vist i køleren.

AG - som lige har taget hjemmebagte boller ud af ovnen

Anmeld

15. januar 2010

Stumpen

Marco2 skriver:

Synes jeg har været god til at finde på i denne uge.

- Tortillas

- Pasta/kødsovs (ok ikke så opfindsom men det var Thomas' maddag )

- Gulerodssuppe

- Ovnbagte rodfrugter m. kalkunfrikadeller.

Men hvad søren skal jeg finde på til i aften? 

AG

Den der gulerodssuppe -kan du ikke smide en opskrift på den?

Anmeld

15. januar 2010

..

Lækre opskrifter

I aften har jeg taget et stykke ribbensteg op, æææælsker det når den har stegt i 3-4 timer så alt fedt er smeltet af og kødet er så mørt det næsten falder fra hinanden og sværen er sprød..

Rikke - som syntes ribbensteg er en svært undervurderet spise..

Anmeld

15. januar 2010

Helle30

Macrolf skriver:

Lækre opskrifter

I aften har jeg taget et stykke ribbensteg op, æææælsker det når den har stegt i 3-4 timer så alt fedt er smeltet af og kødet er så mørt det næsten falder fra hinanden og sværen er sprød..

Rikke - som syntes ribbensteg er en svært undervurderet spise..

3 - 4 timer???

Jeg laver også gerne ribbenssteg, men har lige holdt lidt igen omkring jul, hvor der er rigeligt af den slags i stimerne.

Nå - men lad mig lige høre: Hvor længe på hvilken temperatur... og med hvilket tilbehør?

- Helle

Anmeld

15. januar 2010

..

Helle30 skriver:

3 - 4 timer???

Jeg laver også gerne ribbenssteg, men har lige holdt lidt igen omkring jul, hvor der er rigeligt af den slags i stimerne.

Nå - men lad mig lige høre: Hvor længe på hvilken temperatur... og med hvilket tilbehør?

- Helle

Jeps 3 - 4 timer

Jeg gnider sværen med salt, sætter den ind i en ovn på 225 grader i ca ½ time.

Så hælder jeg omkring 3 dl vand ved og skruer ned til omkring 175 - 200 grader og lader den passe sig selv så den får omkring 3 - 4 timer. Hvis den løber tør for vand så hælder jeg lidt mere ved..

- og jeg har i øvrigt aldrig oplevet at sværen ikke var sprød..

Det smager SÅ godt og er altså begrænset usundt for jeg vælger selvfølgeligt de magre stykker og det fedt der er tilbage smelter væk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.