god og billig sæbe, crem og olie til baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

LMM

eggers skriver:

vi har været super glade for både bleer og vådservietter fra aldi.. og i stedet for at bruge babyolie bruger vi olivenolie (madlavnings olie) det har samme effekt, men er uden parafume og det er godt mod røde numser, tør hud, og arp (baby skæld)..

kh christina

skønt råd!! tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

LMM

Majbriteriksen skriver:

Vi har også været rigtig glad for änglamark fra superbrugsen (coop), der bruger vi også rengøringsmidler, opvaskemiddel, håndsæbe og vaskepulver (vaskepulveret har vundet en test med bedste vaskeevne osv. Og det er rimeligt billigt hvis man køber det på tilbud)

Jeg har også hørt at bleerne er gode og billige i Aldi, vi har aldrig prøvet de helt lille, men har så sent som i går købt den 1 pakke til vores 4 mdr søn, er lidt spændt på dem, syntes bare de lugter af parfume?

Men deres engangsklude er jeg ikke meget for, de virker stive og som om de kradser, bruger kun dem man kan købe i coop butikkerne, de kan købes hvor de er i halve, de er silkebløde-nice

Håber du kan finde rundt i den her ble/sæbe/klude labyrint, det vigtigste er at i i jeres familie finder det der passer bedst til jeres baby. Pøj pøj

Hej, tak for det! så bare inde på aldis hjemmeside at de have vundte over pampers i at være en god ble!! og kan se at de er blevet endnu billigere, men vi prøver os frem!!

Anmeld

15. januar 2010

LMM

- skriver:

Der er også sæbe i aldi der hedder "green kids" der er svanemærket og astma og allergi testet.

520ml til 30 kr. 

HUSK du nok også skal have nogle new born bleer, aldi´s starter fra 3-6 kg .

Ellers køber vi angelmark eller derma til ungerne... Lidt Neutral.

min lille dreng inde i maven er vuderet nu, til næsten 3 kg, så regner med at starte med at købe 3-6 kg  fra aldi med det samme!

Jeg havde set at man kunne få noget der hed kids i aldi, det vil jeg lige ned og kigge på..

Anmeld

15. januar 2010

Cookie

Ingenting - der er absolut ingen grund til at bruge sæbe og div. sager til babyer. Et bad i ny og næ er mere end rigeligt. Sæbe og vand udtørre deres fine hud. Creme er rigtig skidt, for så forstyrrer man kroppens egen måde at tilføre huden den naturlige fugtighed.

Så spar du de penge og brug dem på nogle svanemærket bleer som eksempelvis Pampers

Skumvaskekludene fra Rema1000 bruger vi, de koster 9kr. og er ekstra tykke

Anmeld

15. januar 2010

Vidunderligeunger

Alexis skriver:

faktas svanemærkede bleer skulle være gode, og billige. Min Nevø bruger dem.

Og så findes der det svanemærkede Supermarked mærke DERMA som er uden noget som helst - heller ikke parabener. Det er et rigtig godt mærke. Føtex fører det, og nogle Matas butikker også. Mon ikke også Kvickly fører det.

hedder det ikke ADERMA når det er til babyer? eller er det bare mig det tror det??

Anmeld

15. januar 2010

chakrahealer

jeg brugte heller aldrig sæbe eller cremer til mine 2 børn kom noget kokusfedt ( fra matas ) i badet nogle gange. sæbe er slet ikke nødvendigt endnu. mine børn er 2 og 4 år nu og der kommer kun sæbe i badet en gang imellem det er slet ikke nødvendigt. De har også gode billige svanemærkede bleer i føtex - ved dog ikke hvor små man kan få dem. pøj pøj med den lille

Anmeld

15. januar 2010

lib1982

Vi fik af vide fra neonatal, da vi var der med vores drenge, at der absolut ikke er grund til at bruge noget som helst, hverken olie, creme eller lign. til små børn, nærmest tvætimod, så vi har intet brugt!

Efetr vi er startet til babysvømning bruger vi lidt fed creme når de har været i klorvandet, på de tørre steder på kroppen, og har en rigtig god camille-creme fra Alkymea som vi bruger til "problemhud" som røde numser og tørre ansigter, nu hvor de sover ude i kulden!

Vi bruger også bleerne fra Aldi og har aldrig haft problemer med dem, hverken i form af utæthed eller røde numser, men det bedste råd i den forbindelse er vist at prøve dig lidt frem - kan i hvert fald høre, at der er ca. lige så mange meninger som bleer!!

Held & lykke med ham når han kommer ud til jer

Anmeld

15. januar 2010

LMM

1000 tak for alle jeres svar!! nu har jeg fået en masse at tænke over!!

Tror bare at jeg prøver mig frem og ser hvad der passer til vores lille Max Emil

Anmeld

15. januar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

BlyViol skriver:

hedder det ikke ADERMA når det er til babyer? eller er det bare mig det tror det??

Nope, ihvertfald ikke den serie jeg tænker på. Ser herunder:

http://www.derma.dk/

Anmeld

17. januar 2010

Bavianis

RikkeØ skriver:

Der er æteriske olier i. Dvs. naturlige olier.

Nogle af dem kan faktisk spises f.eks. appelsin, madarin etc.

Jeg bruger selv urtekram, og lader mig ikke skræmme af de æteriske olier, da det stadig er et naturprodukt.

Alt er jo potentielt allergi-fremkaldende til en vis grad.

Æteriske olier har desværre de samme bivirkninger som kunstigt fremstillede parfumer. Parfume-allergikere kan derfor heller ikke tåle produkter med "naturlig" parfume som eksempelvis æteriske olier. I forhold til dit barn, så udsætter du det for det samme, som hvis der var almindelig kunstig parfume i, desværre.

Jeg ved dette da jeg selv er et allergiker-barn (eksem og kan ikke tåle parfume), og det har været en jungle for mig at finde ud af hvad jeg kunne tåle...

Kærligst Susanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.