Helle30 skriver:
Det blev lidt hårdt. Sofie forsøgte at tørre ca. 1,5 stk. af på hunden ved at smuldre brødet ned i hans madskål. Men han var ude og jeg var standhaftig, så jeg hældte madskålens indhold op på hendes tallerken, da jeg selv gik i gang med de varme pølsehorn. Jeg tilbød hende lidt ketchup at dyppe i, og det hældte hun også selv op, men hun kunne absolut ikke spise mere, og hun gad end ikke kigge på pølsehornene (som hun ellers eeeelsker).
Hun var stille i lang tid efter maden, men da jeg puttede hende kom konklusionen (også på et par konflikter, vi har haft i ugens løb): Ska' ik' ha' juice hos købmanden lukket om aften og vil gerne ha' gulerødder i morgen ikke rugbrød og må ikke slå mor og Samson. - Mor sove med Sofie? Peter edderkop og hygge?
Og så var jeg jo lige ved at tude, for hun havde tænkt over, at der er ting, man ikke må - og nu ville hun gerne forsones. Arrrrgh.. men lige når konflikten opstår, så mener jeg stadig, der må trækkes en grænse. Balancen lige nu er så, at trække den, så hun kan forstå, hvad det er, der ikke er i orden..
- Helle - plaprer, men har også været tiiiidligt oppe og har ræset med køvenhavnere..
. Sådan er det også tit med Smilla og et eller andet sted får jeg bare så dårlig samvittighed selv om man ved man har gjort det rigtige.