Hvis man bliver alene mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2010

Riwe

hvis du "pludselig" ikke har mere SU kan man det sidste år af uddannelsen søge om slut-lån (igen et lån, men kan jo være nødvendigt) Dertil kan man også fo forsørgertillæg det er højere for enlige end ellers.

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspx

Håber du finder ud af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

lillemunk

NikitasMoar skriver:

Du mener han kan blive tvunget til at betale til udstyr, jeg valgte ikke at søge om det.. 

Det syntes jeg er det jeg har læst mig til... jeg har heller ikke søgt.
Men ville da lyve hvis jeg sagde jeg ikke havde behov for pengene.

Anmeld

16. januar 2010

Anonym trådstarter

Riwe skriver:

Når man som studerende har brugt alle sine 'barselsklip' enten som:

- enkelt klip i 1 år
- dobbeltklip i ½ år
- mixklip (et barslesklip og et alm. su klip) i 1 år

kan man få forsørgertillæg oven i den alm SU, mener det er mellem 1500 og 2000 kr pr. måned.

Dertil kan man jo vælge at tage SU-lån (ja, ved det skal betales tilbage en dag...) Men dertil kan man også få forhøjet lån som forsørger.

Tror jeg får omkring 10.000 udbetalt hver måned, så det er da ok (su + forsørgertillæg + lån + ekstra lån) Det udbetalte kommer selvfølgelig også an på ens skat osv. Jeg er dog ikke alene, vi er to på SU.

Okay tak tak nu er jeg mere rolig!

Hvornår søger man så om forsøgertillæg? Venter man med det til efter sine su-klip er brugt? Ja 10.000 er fint, det kan man godt få en hverdag ud af, hvis man også får friplads, boligstøtte og børnepenge...

Anmeld

16. januar 2010

Riwe

Man kan først få det når ens barselskliåp er brugt op, så man skal bare huske at søge et par måneder før de udløber

Anmeld

17. januar 2010

N&J

Riwe skriver:

Man kan først få det når ens barselskliåp er brugt op, så man skal bare huske at søge et par måneder før de udløber

Ja, men så skal du være aktiv studerende igen... 

Anmeld

17. januar 2010

N&J

Anonym skriver:

Undskyld jeg ikke skrev tak for jeres søde svar

- en anden oplysning - jeg skal læse 2 1/2 år mere, når jeg har født (læser på en vidergående uddannelse.) Det vil sige at jeg har 1 1/2 år uden su klip (Jeg tager ikke barsel, da jeg føder i sommerferien, og ikke har råd hvis jeg skal være alene.)

Det kan da forhåbelig ikke passe at jeg så skal gå på min uddannesle 1 1/2 år uden dobbelt su?

Håber i fortsat vil hjælpe mig, hvis i ved noget om det.

Jeg har ca. 9500 om mdr. til alt i gennemsnit, så det kan godt lade sig gøre at leve for en dobbelt su (som su + forsørgertillægget) uden at skulle optage su lån, men det med pengene, det skal du lade være med at spekulere alt for meget over, jeg køber alt på tilbud, og har købt rigtig mange fine ting brugt, så det kan godt lade sig gøre at leve ordentlig som alene mor, lad være med at tænke det som et argument i hvorvidt du skal blive sammen med din kæreste eller ej.. håber på det bedste for dig.. 

Knuz fra Jane (der glemte at skrive det med forsørgertillægget fordi jeg bare lige glemte at ikke alle ved det.. sorry.. &nbsp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.