Hvis man bliver alene mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.473 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Anonym trådstarter

Mit spørgsmål er: Hvis man går hen og bliver alene mor, kan man så først få støtte den dag barnet kommer ud af maven?

Hvad nu hvis man er studerende, ingen ekstra penge har, og heller ikke må låne ekstra penge. Er det så ens eget problem? Eller er der hjælp at hente?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Smukkert

Mit spørgsmål er: Hvis man går hen og bliver alene mor, kan man så først få støtte den dag barnet kommer ud af maven?

Hvad nu hvis man er studerende, ingen ekstra penge har, og heller ikke må låne ekstra penge. Er det så ens eget problem? Eller er der hjælp at hente?

Hvis du er på kontanthjælp ved jeg du får højere ydelser fra du er 12 uger henne, men andet hjælp får du ikke, da en graviditet ikke er en uforudset udgift. Altså, man vælger selv at blive gravid/beholde barnet og man har 8 måneder at samle babyudstyr sammen i .

Anmeld

14. januar 2010

DortheSimonsen

Jeg er ret sikker på, at man kan søge økonomisk hjælp til babyustyr gennem kommunen.

Men det kan godt være, man ikke længere kan.

Anmeld

14. januar 2010

memuffin

hvis du er på su kan du få dubbelt su når barnet kommer... og så får du ekstra børnepenge 4 gange om året og så selvfølgelig børnepenge fra faren

jeg ved ikke om man kan søge om hjælp til babyudstyr, men der er vist noget med man kan søge penge fra faren i forbindelse med fødslen

Anmeld

14. januar 2010

hc=k

ALLE har krav på tilskud til babyudstyr ALLE, men kommunerne vil helst ikke give pengene så det er meget svært at få lov til at søge det. Spørg den mødrehjælp du hører til de kan helt sikkert svare på alle dine spørgsmål

Anmeld

14. januar 2010

DK

Hvis du er på SU, får du dobbeltklip, og dem kan du få allerede op til 3 mdr. før barnet er født!

Husk dog at søge om det så tidligt som muligt. Det tæller fra hvert kvartal, og hvis man ikke når det, så kan man først få fra næste kvartal. Dette gælder også for ansøgningen til forhøjet børnebidrag. Det skal også være inden indgangen til næste kvartal!

Hvis du er på SU, så ring til SU kontoret på dit uddannelsessted. De kan give dig præcise råd og svar. Eller tjek su.dk ud.

Anmeld

14. januar 2010

Anonym trådstarter

hc=k skriver:

ALLE har krav på tilskud til babyudstyr ALLE, men kommunerne vil helst ikke give pengene så det er meget svært at få lov til at søge det. Spørg den mødrehjælp du hører til de kan helt sikkert svare på alle dine spørgsmål

Okay tak for det. Har ingen mødergruppe, eller hvad du kaldte det? Men jeg kan evt. ringe ind til kommunen. Jeg er en person der normalt er for stolt til disse ting, men nu drejer det sig jo om mit barn!

Anmeld

14. januar 2010

hc=k

Anonym skriver:

Okay tak for det. Har ingen mødergruppe, eller hvad du kaldte det? Men jeg kan evt. ringe ind til kommunen. Jeg er en person der normalt er for stolt til disse ting, men nu drejer det sig jo om mit barn!

Ja det kan du gøre, men bare lige husk at du skal holde fast i at du VIL have lov at ansøge. Det bedste ville være at møde op selv.

Der ligger forskellige mødrehælpe rundt i landet og de kan helt sikkert hjælpe.

her er et link til mødrehjælpen.

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx

Anmeld

14. januar 2010

N&J

¨Jeg var inde og snakke med en fra mødrehjælpen i starten af min graviditet, og det var enormt befriende at snakke med dem derinde, fordi de ved hvad du kan søge og snakker også med en om hvilken situation man står i, der sker jo intet ved at forhøre sig. Husk lige på at hvis du er på su, kan du kun få dobbeltklip i et halvt år på barsel, herefter skal du igang igen med studiet, eller også skal du dele klippene op så du får 12 enkeltklip i 12 mdr. Det var jeg nemlig ikke klar over og det har bestemt ikke været let at finde rundt i den jungle, men du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere..

Knuz fra Jane

Anmeld

14. januar 2010

Anonym trådstarter

NikitasMoar skriver:

¨Jeg var inde og snakke med en fra mødrehjælpen i starten af min graviditet, og det var enormt befriende at snakke med dem derinde, fordi de ved hvad du kan søge og snakker også med en om hvilken situation man står i, der sker jo intet ved at forhøre sig. Husk lige på at hvis du er på su, kan du kun få dobbeltklip i et halvt år på barsel, herefter skal du igang igen med studiet, eller også skal du dele klippene op så du får 12 enkeltklip i 12 mdr. Det var jeg nemlig ikke klar over og det har bestemt ikke været let at finde rundt i den jungle, men du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere..

Knuz fra Jane

Tak:-) Jamen så må man vel kunne få yderliger hjælp efter de su-klip? Altså når man ikke længer får dobbelt su, så får man vel hjælp på en anden måde, i form af tilskud eller ekstra støtte?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.