Hvis man bliver alene mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2010

Christinahr

Du kan faktisk få dobbelt su fra 2 mdr før termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Ansemusen

Smukkert skriver:

Hvis du er på kontanthjælp ved jeg du får højere ydelser fra du er 12 uger henne, men andet hjælp får du ikke, da en graviditet ikke er en uforudset udgift. Altså, man vælger selv at blive gravid/beholde barnet og man har 8 måneder at samle babyudstyr sammen i .

Det er desværre kun hvis man er under 25 at ens ydelse stiger efter 12. uge, da man inden de 25 får mindre end folk over 25. Når man er gravid over 12. uge ryger kvinder under 25 op og får det samme som kvinder over 25. Og når så man har født stiger begge yderligere nogle tusinde kr.

Jeg ved ikke om man kan søge ekstra støtte. Men ved at du kan søge enkeltydelser i form af fx. barnevogn osv.

Anmeld

15. januar 2010

N&J

Anonym skriver:

Tak:-) Jamen så må man vel kunne få yderliger hjælp efter de su-klip? Altså når man ikke længer får dobbelt su, så får man vel hjælp på en anden måde, i form af tilskud eller ekstra støtte?

Nej, altså ikke hvis du er studerende, så kan du enten få 6 dobbeltklip eller 12 enkeltklip, og så selvfølgelig det ekstraordinære og det ordinære børnebidrag og så de almindelige børnepenge og så penge fra faderen... jeg røg på kontanthjælp efter mine dobbeltklip, men måtte faktisk gå 2 mdr. uden penge udover de overstående, så det er altså ikke alverden.

mener regnestykket ser sådan ud

* Børnebidrag fra faderen som er ca 1000 kr pr mdr

* Børnefamilieydelse som er ca 3000 hvert kvartal

* Ordinært og ekstraordinært børnetilskud ca 2000 hvert kvartal

* Friplads hvis du er studerende i institution

* Boligsikring

* Så er der et tillæg du kan søge fra faderen i forbindelse med fødslen.. 

Anmeld

15. januar 2010

lillemunk

memuffin skriver:

hvis du er på su kan du få dubbelt su når barnet kommer... og så får du ekstra børnepenge 4 gange om året og så selvfølgelig børnepenge fra faren

jeg ved ikke om man kan søge om hjælp til babyudstyr, men der er vist noget med man kan søge penge fra faren i forbindelse med fødslen

Faren til barnet bliver pålagt at betale til udstyr.
Plus at du kan få penge fra ham 2 md. før fødselen.
Sin JM har helt styr på det spørg hende.. min havde.

Anmeld

15. januar 2010

Ansemusen

NikitasMoar skriver:

Nej, altså ikke hvis du er studerende, så kan du enten få 6 dobbeltklip eller 12 enkeltklip, og så selvfølgelig det ekstraordinære og det ordinære børnebidrag og så de almindelige børnepenge og så penge fra faderen... jeg røg på kontanthjælp efter mine dobbeltklip, men måtte faktisk gå 2 mdr. uden penge udover de overstående, så det er altså ikke alverden.

mener regnestykket ser sådan ud

* Børnebidrag fra faderen som er ca 1000 kr pr mdr

* Børnefamilieydelse som er ca 3000 hvert kvartal

* Ordinært og ekstraordinært børnetilskud ca 2000 hvert kvartal

* Friplads hvis du er studerende i institution

* Boligsikring

* Så er der et tillæg du kan søge fra faderen i forbindelse med fødslen.. 

Altså det er 4200 og noget man får hvert kvartal i børnepenge nu  

Anmeld

16. januar 2010

N&J

Ansemusen skriver:

Altså det er 4200 og noget man får hvert kvartal i børnepenge nu  

Godt du lige fik rettet mig.. svært når man ikke lige har tallene foran sig.. 

Anmeld

16. januar 2010

N&J

lillemunk skriver:

Faren til barnet bliver pålagt at betale til udstyr.
Plus at du kan få penge fra ham 2 md. før fødselen.
Sin JM har helt styr på det spørg hende.. min havde.

Du mener han kan blive tvunget til at betale til udstyr, jeg valgte ikke at søge om det.. 

Anmeld

16. januar 2010

Anonym trådstarter

Det vil så sige, at hvis man så har fået de dere su-klip i 6 måneder, så når de stopper, så kan man ikke få tilskud mere? Jeg tænker bare at en alm. su er alt for lidt, til at klare sig for? Det er ca. 4200kr kun, og så meget er det jo ikke i tilskud om måneden, så man kan klare sig...

Jeg er ikke gået fra min fyr, jeg overvejer det, men er lidt bange for det, hvis jeg ender med at stå med lort til halsen økonomisk...

Jeg er 20 uger henne nu, og vil gerne gå nu her hvis det skal være, fordi så kan jeg nå at bo hos min mor, og så spare op inden jeg føder. For jeg regner ikke med at få nogle ting med her fra.

Anmeld

16. januar 2010

Anonym trådstarter

Undskyld jeg ikke skrev tak for jeres søde svar

- en anden oplysning - jeg skal læse 2 1/2 år mere, når jeg har født (læser på en vidergående uddannelse.) Det vil sige at jeg har 1 1/2 år uden su klip (Jeg tager ikke barsel, da jeg føder i sommerferien, og ikke har råd hvis jeg skal være alene.)

Det kan da forhåbelig ikke passe at jeg så skal gå på min uddannesle 1 1/2 år uden dobbelt su?

Håber i fortsat vil hjælpe mig, hvis i ved noget om det.

Anmeld

16. januar 2010

Riwe

Når man som studerende har brugt alle sine 'barselsklip' enten som:

- enkelt klip i 1 år
- dobbeltklip i ½ år
- mixklip (et barslesklip og et alm. su klip) i 1 år

kan man få forsørgertillæg oven i den alm SU, mener det er mellem 1500 og 2000 kr pr. måned.

Dertil kan man jo vælge at tage SU-lån (ja, ved det skal betales tilbage en dag...) Men dertil kan man også få forhøjet lån som forsørger.

Tror jeg får omkring 10.000 udbetalt hver måned, så det er da ok (su + forsørgertillæg + lån + ekstra lån) Det udbetalte kommer selvfølgelig også an på ens skat osv. Jeg er dog ikke alene, vi er to på SU.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.