Hjemme fra ægudtagning (Lang, for Trines skyld)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

ja jeg er også overrasket - men DYBT taknemmelig - for at du allerede har skrevet om ægudtagningen. det hjælper mig utrolig meget, skal du vide 

jeg sad helt og kneb sammen da du skrev at så kom nålen og sådan, men så skrev du bagefter at det mest var et jag og ikke en smerte og det var skismer dejligt at høre!

jeg kan ærlig talt godt forstå hvis du blev påvirket af at der "kun" var 2 æg med alle de ægblærer. det er noget jeg er begyndt at tænke meget over selv i forhold til IVF - hvad nu hvis ægblærerne bare er tomme?!

men to æg er jo TO ÆG...dvs i teorien to børn jeg håber de er gode nok til at kunne bruges på lørdag aj, hvor er det bare spændende!!

og tænk at du allerede har det fint nu, det er jo optimistisk har du ikke ondt i underlivet eller noget?

igen tusind tusind mange tak for at du har skrevet det her, det gør virkelig en forskel for mig

Jamen jeg har det helt fint, er kun lidt træt og har lidt kvalme pga. morfinen men ellers ikke...

Jamen det er mere jag end det er smerte...og det er ikke noget med at man ligger og gir' så eller noget, så det lyder værre end det er...

Jeg har ikke ondt nu, men kan godt mærke de har været der, man får et trusse indlæg bagefter, men jeg har kun blødt 5 dråber, så ikke noget der...

Var lidt bekymret da jeg skulle tisse, men igen, jeg kan mærke de har været der, men ikke noget der gør ondt...

Ja det med kun 2 æg var det værste, græd lift da vi var tilbage i lænestolen, men ja det er jo 2 æg, og håber bare de er gode og klar til på lørdag....hvor min tlf under ingen omstændigheder må ringe...

Det var så lidt, og spørg endelig hvis der er noget...håber du nu finder modet til det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Lene C

Mia Maia- håber virkelig alt for jer at de 2 æg er gode, og selvfølgelig er de det, det bliver man jo nød til at tro

Har selv være turen igennem x2. Første gang mærkede jeg ingenting ved ægudtagningen, men dagen efter.... havde så ondt at jeg ik rigtig ku gå i 1 uge

1 gang duede vores æg ikke efter befrugtningen , det var nok den værste søndag i hele mit liv. Da de ringede (manden SKU tage telefonen, for jeg ville ik), ku jeg bare høre på manden stemme at de ik virkede. Græd bare hele dagen, for havde virkelig ikke forberedt mig på det for der var alligevel 11 æg...

2 gang gjorde det PISSE ondt under ægudtagningen  og havde slet ik ondt bagefter... der var der 6 æg og kun 1 æg der duede efter befrugtningen. (mistede dog i uge 7)

Hos os er det manden der har meget dårlig sædkvalitet. Og vi har nu valgt at holde en pause, for det tager virkelig hård på os, med nederlag efter nederlag.

Skriver ikke dette for at gøre dig nervøs. Såmen bare for at fortælle at jeg VIRKELIG føler med dig/jer. Det er en meget nervøs tid, især disse par dage hvor man venter på svar om æggene dur eller ej, og så bagefter hvor man skal vente 14 dage på graviditets test..

Vil lige sige at ægopsætning på ingen måde gør ondt.

Jeg fik ihvertfald ingen bedøvelse eller noget. Det er lyn hurtig overstået, så det skal du ikke frygte.

Men de bedste tanker fra mig til dig

Anmeld

14. januar 2010

MM1987

Rosa skriver:

Jeg synes du er megasej! Vildt godt gået og ja - 2 æg er i princippet 2 potentielle rollinger til jer

Knus og kram

Rosa

Mange tak...

Følte mig ikke så sej da jeg lå der - men jeg synes det gik fint, og jeg kunne da slappe rimeligt af...

Ja det er rigtigt - håber bare der 1 æg at sætte op på lørdag, andet er ikke til at bære når man har været igennem sådan en omgang...

Anmeld

14. januar 2010

MM1987

Lene C skriver:

Mia Maia- håber virkelig alt for jer at de 2 æg er gode, og selvfølgelig er de det, det bliver man jo nød til at tro

Har selv være turen igennem x2. Første gang mærkede jeg ingenting ved ægudtagningen, men dagen efter.... havde så ondt at jeg ik rigtig ku gå i 1 uge

1 gang duede vores æg ikke efter befrugtningen , det var nok den værste søndag i hele mit liv. Da de ringede (manden SKU tage telefonen, for jeg ville ik), ku jeg bare høre på manden stemme at de ik virkede. Græd bare hele dagen, for havde virkelig ikke forberedt mig på det for der var alligevel 11 æg...

2 gang gjorde det PISSE ondt under ægudtagningen  og havde slet ik ondt bagefter... der var der 6 æg og kun 1 æg der duede efter befrugtningen. (mistede dog i uge 7)

Hos os er det manden der har meget dårlig sædkvalitet. Og vi har nu valgt at holde en pause, for det tager virkelig hård på os, med nederlag efter nederlag.

Skriver ikke dette for at gøre dig nervøs. Såmen bare for at fortælle at jeg VIRKELIG føler med dig/jer. Det er en meget nervøs tid, især disse par dage hvor man venter på svar om æggene dur eller ej, og så bagefter hvor man skal vente 14 dage på graviditets test..

Vil lige sige at ægopsætning på ingen måde gør ondt.

Jeg fik ihvertfald ingen bedøvelse eller noget. Det er lyn hurtig overstået, så det skal du ikke frygte.

Men de bedste tanker fra mig til dig

Åhh nej dog...nu er jeg altså ret nervøs...

Jeg kan slet ikke overskue hvis der ingen æg er på lørdag...

Men fordi i det ikke gik med jeres æg er det pga af manglende befrugtning eller??...for her har manden jo super sædkvalitet, så håber bare mine 2 æg dur til noget...

Ej jeg er godt nok bange for det ikke er nok med 2 æg nu...Åhh nej dog...

Jeg håber i finder modet til at fortsætte...men kan godt forstå i holder en pause efter sådan en omgang...

Håber ikke jeg får så ondt i morgen, jeg kan ikke så godt side ret op lige nu, men ellers ingen smerter, og har ikke taget smertestillende, men morfinen er også først ved at være helt væk nu...

Dejligt det ikke gør ondt når der (forhåbentligt) bliver lagt et æg tilbage lørdag, men har egentlig heller ikke frygtet det, der er nemlig ingen nåle indblandet...

Anmeld

14. januar 2010

Lene C

Nej nej du skal ikke være nervøs. Tænk positiv

De kan ikke sige hvorfor de ik virker efter befrygtning, for det kan være så mange ting. Så man kan i bund og grund ikke sige det skyldes han dårlige kvalitet... For de bliver befrugtet, men der skal være lige del fra manden og kvinden af x og y, og det var der så ik. Enten for meget af mig eller ham, eller for lidt af en af os.... ja lidt svært at forklare....

Jeg fik så ondt fordi de jo havde tømt de 11 ægblære, og de fylder sig jo med væske igen bagefter... Det var ihvertfald det jeg fik forklaret....

Men du må virkelig ik være nervøs. I sådanne situationer, bliver man nød til at tænke positiv og alligevel forberede sig på det værste... En ren rutchbane tur...

Vi har aftale at vi holder pause til sommer og så tager vi den op igen, om vi er klar eller om vi stadig har brug for tid. Så fra nu af og til sommer står den på ren kæreste tid , og ingen baby, hormon, æg str osv snak

Men pøj pøj med de 2 guldæg, for det er jo det de er

Anmeld

14. januar 2010

MM1987

Lene C skriver:

Nej nej du skal ikke være nervøs. Tænk positiv

De kan ikke sige hvorfor de ik virker efter befrygtning, for det kan være så mange ting. Så man kan i bund og grund ikke sige det skyldes han dårlige kvalitet... For de bliver befrugtet, men der skal være lige del fra manden og kvinden af x og y, og det var der så ik. Enten for meget af mig eller ham, eller for lidt af en af os.... ja lidt svært at forklare....

Jeg fik så ondt fordi de jo havde tømt de 11 ægblære, og de fylder sig jo med væske igen bagefter... Det var ihvertfald det jeg fik forklaret....

Men du må virkelig ik være nervøs. I sådanne situationer, bliver man nød til at tænke positiv og alligevel forberede sig på det værste... En ren rutchbane tur...

Vi har aftale at vi holder pause til sommer og så tager vi den op igen, om vi er klar eller om vi stadig har brug for tid. Så fra nu af og til sommer står den på ren kæreste tid , og ingen baby, hormon, æg str osv snak

Men pøj pøj med de 2 guldæg, for det er jo det de er

Jeg skal prøve, men jeg prøver nok også bare at lukke det negative ude selvom jeg godt ved det kan ske...

Det er nemlig det med at tro det værste og håbe det bedste, det er en svær balance gang - men må trøste mig med når jeg vågner i morgen (sover længe) så er der kun 1 døgn til at jeg får svar, eller forhåbentligt intet svar, og så kan jeg få sat et stk. guld æg (dejligt navn) op...

Ja det er lidt af en følelses mæssig rutchebanetur man er kommet på...

Jeg kan godt forstå jeres valg, man når bare til et punkt hvor man er nødt til at give sig selv en pause, så man kan finde modet igen...

Jeg skal heldigvis ikke noget i morgen, så må pleje mig selv hvis den er  helt gal...

Anmeld

14. januar 2010

Lene C

Ringer de ik lige meget hvad?

Det gør de nemlig der hvor vi hører til....

Men ja sov du længe i morgen og forkæl dig selv

Anmeld

14. januar 2010

MM1987

Lene C skriver:

Ringer de ik lige meget hvad?

Det gør de nemlig der hvor vi hører til....

Men ja sov du længe i morgen og forkæl dig selv

Nej de ringer kun hvis der ikke er nogen æg, og så ringer de for at aflyse, ellers skal vi bare møde op kl 11:30 som aftalt...

Ja, jeg skal op og hente politikens store graviditetsbog som jeg har bestilt på nettet (og som selvfølgelig er forsøgt afleveret mens vi var afsted i dag)...

Anmeld

14. januar 2010

Vial

Hvor er du bare sej. God beretning, nu føler jeg næsten, at jeg var med deroppe. Tror, at den morfin gør vist underværker. Jeg har også svært ved nåle, så kan godt forstå, at du ikke skulle kigge med.

Jeg er sikker på, at det nok skal gå. Jeg forstår ikke, hvorfor der skal komme en historie om, hvor galt det kan gå, men folk har jo forskellige behov for at forberede sig - og andre på livets op og nedture. Måske er det bare mig, men jeg synes kun at det gør nervøsiteten værre. Håber, at I holder skruen lige i vandet og filtrerer de indlæg, som kommer.

Stort knus fra mig.

Anmeld

14. januar 2010

MM1987

KaMa skriver:

Hvor er du bare sej. God beretning, nu føler jeg næsten, at jeg var med deroppe. Tror, at den morfin gør vist underværker. Jeg har også svært ved nåle, så kan godt forstå, at du ikke skulle kigge med.

Jeg er sikker på, at det nok skal gå. Jeg forstår ikke, hvorfor der skal komme en historie om, hvor galt det kan gå, men folk har jo forskellige behov for at forberede sig - og andre på livets op og nedture. Måske er det bare mig, men jeg synes kun at det gør nervøsiteten værre. Håber, at I holder skruen lige i vandet og filtrerer de indlæg, som kommer.

Stort knus fra mig.

Ja, jeg undlod vidst ikke nogen detaljer, og selvom det er meget personligt så synes jeg at jeg ville dele det...

Jeg var også rigtig glad for morfinen inden de begyndte på det med nålene, det hjælper altså en del...

Føler mig mere og mere sej, nu hvor i alle skriver jeg var det - men følte mig ikke så sej da jeg lå der...

Der bliver krydset til på lørdag...og tror også jeg kommer til at bede et par gange (er slet ikke religiøs normalt)...og så jeg tager jeg lige dig med, ang. mandag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.