Sussie&Lilje skriver:
Hej piger!
Min datter er lidt over 5 måneder, jeg har valgt at starte igen på arbejde til marts, da butikken jeg er i, har problemer, og jeg selvfølgelig vil gøre mit til at holde den ovenvande.
Mit "problem" ligger i, at jeg simpelthen ikke kan holde ud at være fra min datter, vi har prøvet at få hende passet en lørdag ved mine forældre fra kl 12 - 18.00 og det var ligefør jeg var helt tudefærdig da vi skulle hente hende igen, ikke fordi jeg ikke tror på mine forældre kan passe hende, men det er bare det at hun ikke er ved mig.
Min kæreste vil rigtig gerne have at vi snart får en hyggeaften med gutterne (vores venner) hvor vi hygger lidt og tager et smut i byen, og det vil jeg for sin vis også, men jeg føler bare ikke jeg kan være fra hende ..
Jeg talte med min mor om det, som siger at hun synes hende og min far skal passe hende en aften med overnatning så vi kan komme ud lidt og jeg også lære det at være væk fra hende, for når jeg begynder på arbejde skulle det jo helst heller ikke være noget der kommer til at gå mig for meget på, at hun ikke er hos mig.
Men det giver mig helt dårlig mave bare tanken, men samtidigt vil jeg da også gerne ud en aften med kæresten og vennerne ... 
Hvad gjorde i, og hvornår? ..
Knus en forvirret Sussie, måske med en smule seperationsangst ..
(Undskyld det lidt lange indlæg)
Personligt synes jeg at 5 måneder er for tidligt at blive passet ude på overnatning. Men det er vel en temperamentssag 
Nu har jeg jo ikke selv født endnu, men kan biddrage med en knapt så fantastisk historie om lille Freya på 6 måneder der blev passet fordi mor og far skulle lave mad til en konfirmation.
I starten gik alt godt, hun var glad - fik bad i køkkenvasken og syntes livet var fedt hjemme hos mig. Så skulle hun sove til middag og hun faldt hurtig i søvn (fedt tænkte jeg, det kører da bare på skinner) efter middagsluren skulle vi så have mad, hun ville ikke rigtig spise knugede sig ind til en og hulkede lidt. Jeg prøvede at trøste hende.
Kl.20 begyndte skrigeriet - hun skreg simpelthen bare så meget. Hold kæft hvor var det synd. Og hver gang jeg fik tysset hende ned, så gik der få minutter så kørte den igen..
tilsidst brækkede hun sig ud over min sofa (som iøvrigt var 4 dage gammel, og jeg var knapt så begejstret) Jeg måtte jo lade det ligge og få hende til at holde mund. Hun fik rent tøj på og en varm dyne og kom over i lænestolen og sad.
Da farmand kom omkring kl.23 og hun opdagede han var der, så flækkede hun af grin og alt var ved det gamle. En lille pige - der bare ikke var parat til at blive passet ude.
- - -
Nu siger jeg ikke at det sker ved dit barn! Jeg kender jo slet ikke barnet. Og jeg er sikker på at der vil komme indlæg om babyer der har klaret det fint. Du skal gøre hvad du føler er det bedste. Og mon ikke vennerne er der om 2-3 måneder, hvis det er det der skal til for at du føler dig tryg? Jeg er helt sikker på at bylivet er der i hvert fald.
Knus
Zette