Opdatering: Så var der 2 æg...(Chok)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2010

Vial

Mia Maia skriver:

Nå så var jeg til scanning igen i dag...

Der var jo 2 æg første gang, men der er så kommet flere og flere til, og idag var jeg så oppe på 9 æg Så kan jeg godt forstå jeg kan mærke det...

Øv, tænkte vi jo...

Nå men lægen kom ind og de ville ikke inseminere...

De ringede så i stedet til OUH og de ville gerne tage mig til en IVF, vi kunne kører derud med det samme (men vi kunne også springe fra hvis vi i bilen synes det var lidt for meget), vi havde snakket om det i løbet af weekenden og var blevet enige om at det ville vi hellere end at springe denne gang over...

Nå op på briksen igen og scannes igen...

Æggene skal lige vokse lidt mere, så skal tage gonal-F 2 dage mere og så noget andet der forhindre ægløsning og så ægløsningssprøjte så jeg er klar til IVF torsdag morgen...

Hold da op, havde det godt nok skidt på vej til OUH og mens vi ventede på at komme ind, men jeg synes vi fik en god snak om det, og føler at det skal jeg nok klare...men må indrømme jeg er lidt bange...

Hvis der er flere gode æg fryser de dem ned, og de sætter kun 1 æg op, så ingen tvillinger (hvilket jeg må indrømme er ret lettet over)...

Men nu skulle chancerne for graviditet nærme sig de 40% og det må jeg tænke på mens jeg ligger der, og tænke på hvorfor det er jeg gør det her...

Tror stadig jeg er i Chok, jeg er steget på lyntoget og det stopper ikke...

Holly mother-fucker

Sikke der er gang i din ægfabrik! Meget kan man sige, men de har da ikke haft helt styr på reguleringen. Kan godt forstå, at det hiver lidt i dit underliv. Jeg havde syv æg, og kun to af dem var store nok. Jeg rendte da rundt og sagde: Gook gook gook.

Når det er sagt, så er jeg da dybt imponeret over, hvor hurtig systemet har virket. At du har kunne køre direkte til OUH fra klinikken for at gå i gang med IVF  Waauv. Det er måske en af de få fordele, ved at være kronisk syg?? I don't know.

Når torsdag er overstået, så er du en lykkelig kvinde, tror jeg. Så har du taget første skridt, til at starte dit fodboldhold.

Nu skal du ikke rende rundt og tænke på 15-25 pct chancer... Næ, du er opgraderet til 40 pct. og med en ung krop og unge æg, så er jeg da slet ikke i tvivl om, hvilket tråd vi snart læser fra dig.

Stort kram til dig.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

MM1987

KaMa skriver:

Holly mother-fucker

Sikke der er gang i din ægfabrik! Meget kan man sige, men de har da ikke haft helt styr på reguleringen. Kan godt forstå, at det hiver lidt i dit underliv. Jeg havde syv æg, og kun to af dem var store nok. Jeg rendte da rundt og sagde: Gook gook gook.

Når det er sagt, så er jeg da dybt imponeret over, hvor hurtig systemet har virket. At du har kunne køre direkte til OUH fra klinikken for at gå i gang med IVF  Waauv. Det er måske en af de få fordele, ved at være kronisk syg?? I don't know.

Når torsdag er overstået, så er du en lykkelig kvinde, tror jeg. Så har du taget første skridt, til at starte dit fodboldhold.

Nu skal du ikke rende rundt og tænke på 15-25 pct chancer... Næ, du er opgraderet til 40 pct. og med en ung krop og unge æg, så er jeg da slet ikke i tvivl om, hvilket tråd vi snart læser fra dig.

Stort kram til dig.  

Ja det må man sige...nej jeg undre mig egentlig også, men tror på ingen måder de havde regnet med det her, så tror bare lige pludselig det er eksploderet..

Ja det er helt vildt så stærkt det er gået, meget imponerede. Men tror det hænger sammen med at hende lægen jeg har haft hos gyn også arbejder på klinikken på OUH og derfor har de sammen en aftale om at de kan sende overstimulerede patienter til OUH, men jo at de gør det allerede den her gang er helt sikkert også pga. af min sygdom.

Har egentlig gået og tænkt jeg var lidt pivet, fordi jeg synes det hev og niv, men er måske ved at indse at det er fair nok, især når man tænker på at det er en lille tennisbold det svarer til i den ene side...

Orh...det håber jeg godt nok...så har det været det hele værd...

Og ja procenterne er sat noget i vejret, og det er godt, og at de samtidig kun sætter 1 æg op, så der ikke bliver tvillinger (synes ikke lige jeg kunne overskue 2 på en gang).

Jeg håber du har ret - og glæder mig til at skrive den tråd...ahhh...

Så er der en uge til i morgen??...det er jeg også spændt på...

Anmeld

11. januar 2010

Vial

Mia Maia skriver:

Ja det må man sige...nej jeg undre mig egentlig også, men tror på ingen måder de havde regnet med det her, så tror bare lige pludselig det er eksploderet..

Ja det er helt vildt så stærkt det er gået, meget imponerede. Men tror det hænger sammen med at hende lægen jeg har haft hos gyn også arbejder på klinikken på OUH og derfor har de sammen en aftale om at de kan sende overstimulerede patienter til OUH, men jo at de gør det allerede den her gang er helt sikkert også pga. af min sygdom.

Har egentlig gået og tænkt jeg var lidt pivet, fordi jeg synes det hev og niv, men er måske ved at indse at det er fair nok, især når man tænker på at det er en lille tennisbold det svarer til i den ene side...

Orh...det håber jeg godt nok...så har det været det hele værd...

Og ja procenterne er sat noget i vejret, og det er godt, og at de samtidig kun sætter 1 æg op, så der ikke bliver tvillinger (synes ikke lige jeg kunne overskue 2 på en gang).

Jeg håber du har ret - og glæder mig til at skrive den tråd...ahhh...

Så er der en uge til i morgen??...det er jeg også spændt på...

Ja, det skyldes jo nok også, at hun godt kan se, at hun har overstimuleret dig.

Kan godt forstå, at du ikke er hooked på tvillinger her i første omgang. Der er en lidt større portion hårdt arbejde i det, tror jeg.

Selvom jeg da har hørt, at det er bedre at have to, som sover godt om natten end én, der sover dårligt, men der er jo ikke garanti for, at tvillinger sover godt, så det er vel en ringe trøst, når man stor med to i maven!

Ja, i morgen er der en uge til, at jeg skal scannes. Tiden går SÅ langsomt. Det hjælper dog lidt, at jeg konstant sover. Har lige taget en eftermiddagslur på 3 timer! Må dog sige, at træthed ikke er en by i Rusland for mig med min sygdom, så det er til at have med at gøre.

Det er hormonerne så næsten ikke!! Er i så dårligt humør konstant. En grim lille tordensky, som af uransaglige årsager har fået vendt abortstatistikken i mit hoved, så jeg render rundt i en konstant trist stemning. Møg hormoner!

Jeg plejer altid at være så positiv!

Anmeld

11. januar 2010

MM1987

KaMa skriver:

Ja, det skyldes jo nok også, at hun godt kan se, at hun har overstimuleret dig.

Kan godt forstå, at du ikke er hooked på tvillinger her i første omgang. Der er en lidt større portion hårdt arbejde i det, tror jeg.

Selvom jeg da har hørt, at det er bedre at have to, som sover godt om natten end én, der sover dårligt, men der er jo ikke garanti for, at tvillinger sover godt, så det er vel en ringe trøst, når man stor med to i maven!

Ja, i morgen er der en uge til, at jeg skal scannes. Tiden går SÅ langsomt. Det hjælper dog lidt, at jeg konstant sover. Har lige taget en eftermiddagslur på 3 timer! Må dog sige, at træthed ikke er en by i Rusland for mig med min sygdom, så det er til at have med at gøre.

Det er hormonerne så næsten ikke!! Er i så dårligt humør konstant. En grim lille tordensky, som af uransaglige årsager har fået vendt abortstatistikken i mit hoved, så jeg render rundt i en konstant trist stemning. Møg hormoner!

Jeg plejer altid at være så positiv!

Ja og så med gigten og sådan, det er måske lige en tand for meget...man skal jo også kunne holde til det...og ja 100 andre grunde som økonomi og plads (bare tanken får vores 80 kvm til at virke meget små)

Ja, for min fætter har tvillinger og de vækkede hinanden, så er det squ ikke nemt...

Ja det kunne jeg godt forestille mig, glæder mig heller ikke til de 2 uger efter på torsdag, og så derefter de 3 uger du er i nu og så igen 4 uger til NF scanning...puha...håber mit speciale afleder mig lidt (det burde det)...

Ja trætheden kender du jo, men stadig irriterende, men det er jo forståeligt nok med det der sker...kroppen arbejder jo på høj tryk for at lave en skøn lille baby til dig...

Jahh, de hormoner er lidt hårde ved en...har ikke lige nogen opmuntrende ord, andet end jeg tror det bliver bedre om en uge - så ja en uge mere i hormon helvede...og derefter lykkerus...

Anmeld

11. januar 2010

Vial

Mia Maia skriver:

Ja og så med gigten og sådan, det er måske lige en tand for meget...man skal jo også kunne holde til det...og ja 100 andre grunde som økonomi og plads (bare tanken får vores 80 kvm til at virke meget små)

Ja, for min fætter har tvillinger og de vækkede hinanden, så er det squ ikke nemt...

Ja det kunne jeg godt forestille mig, glæder mig heller ikke til de 2 uger efter på torsdag, og så derefter de 3 uger du er i nu og så igen 4 uger til NF scanning...puha...håber mit speciale afleder mig lidt (det burde det)...

Ja trætheden kender du jo, men stadig irriterende, men det er jo forståeligt nok med det der sker...kroppen arbejder jo på høj tryk for at lave en skøn lille baby til dig...

Jahh, de hormoner er lidt hårde ved en...har ikke lige nogen opmuntrende ord, andet end jeg tror det bliver bedre om en uge - så ja en uge mere i hormon helvede...og derefter lykkerus...

Ja, du har ret.

Den første tid er der bare nogle pittstop, hvor man holder vejret i mellem.

Dorthe har lige fortalt hormonella her, at når 1. trimester er overstået, så finder man en ro. Ikke så mange symtpomer som træthed og kvalme. Plus vished om, at der bor en frisk pomfrit i maven. Bliver da så dejligt..

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre om din IVF. Da jeg lå og fik akupunktur, så var der en kvinde i rummet ved siden af, som fik taget æg ud. Hun kom bagefter ind og skulle have akupunktur, og jeg lyttede selvfølgelig med. Hun synes slet ikke, at det havde været så slemt, som alle sagde. Hun var vist også på morfin. Den udtalelse skrev jeg mig bare bag øret!

Anmeld

11. januar 2010

LISBETH:-)

HOLD DA HELT OP!!!!!

Nu går det godt nok stærkt. Men super godt for jer.

Håber det giver pote, og du snart kan få de to gyldne streger på testen

Rigtig meget held og lykke!!!!

Anmeld

11. januar 2010

MM1987

KaMa skriver:

Ja, du har ret.

Den første tid er der bare nogle pittstop, hvor man holder vejret i mellem.

Dorthe har lige fortalt hormonella her, at når 1. trimester er overstået, så finder man en ro. Ikke så mange symtpomer som træthed og kvalme. Plus vished om, at der bor en frisk pomfrit i maven. Bliver da så dejligt..

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre om din IVF. Da jeg lå og fik akupunktur, så var der en kvinde i rummet ved siden af, som fik taget æg ud. Hun kom bagefter ind og skulle have akupunktur, og jeg lyttede selvfølgelig med. Hun synes slet ikke, at det havde været så slemt, som alle sagde. Hun var vist også på morfin. Den udtalelse skrev jeg mig bare bag øret!

Jeg tror hun har ret...så forhåbentligt bliver det mere udholdelidt når du ved det "kun" er for en periode...

Men jo man går og holder vejret meget igennem der her...og går fra den ene bobbel til den anden...

Som jeg også sagde til min kæreste i dag, der var ikke nogen der havde fortalt mig det skulle være så svært at få børn, jeg troede først det var når de var kommet ud det blev "svært"...

Det lyder godt, men det sagde lægen også ude på sygehuset, at de fleste siger det ikke var så slemt som de troede, men igen hvis hun kun får udtagelser for patienter i morfin tåger...jahh...

Men forsøger at forholde mig roligt og så tager vi den når jeg ligger der torsdag (der skal jeg nok nå at blive bare en lille smule hys)

Anmeld

11. januar 2010

MM1987

lisbeth2910 skriver:

HOLD DA HELT OP!!!!!

Nu går det godt nok stærkt. Men super godt for jer.

Håber det giver pote, og du snart kan få de to gyldne streger på testen

Rigtig meget held og lykke!!!!

Ja det må man sige, og lidt stærkere end hvad mit hoved kan følge med til - men liiiige i det her tilfælde tror jeg faktisk det er en god ting..

Mange tak - og det gør jeg også...

Anmeld

11. januar 2010

LISBETH:-)

Ja det må man sige, og lidt stærkere end hvad mit hoved kan følge med til - men liiiige i det her tilfælde tror jeg faktisk det er en god ting..

Mange tak - og det gør jeg også...

Du må sætte hjernen på autopilot og så bare lade kroppen følge med

Anmeld

11. januar 2010

Sofiedk

Hvor er det dog bare sindsyg fantastisk Ja jeg synes altså kun det lyder som en positiv ting, du slipper for hele hormonbehandlingen med nedregulering og hvad dælen ved jeg ikke af ved IVF og 2 mdr bekymring om hvad der skal ske og så ryger du bare direkte med hurtigtog fra 15-40 % chancer, det er da helt fantastisk - KÆMPE tillykke

Håber godt nok den er der for jer i første hug og at du kan fortælle om hvordan det var, så er det nok lidt nemmere for os andre (mig) at vænne sig til tanken om at vælge ivf næste gang måske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.