Dåbskjole til drenge...hvad valgte I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2010

Vinker

lion skriver:

Jeg har fået alle de dåbskjoler min mormor har lavet og det er bare mange, 4 eller 5 stk.

Først ville jeg gerne ha min børn blev døbt i den sammeåbskjole, men jeg har ændret det lidt. Jeg skal ha en dreng som hvis alt går vel skal dåbes d. 15 maj, og har får en dåbskjole på som minder om hans søsters, men i stedet for at være hvid, er den blå med hvidt for, jeg håber bare han kan passe den, eller får han den samme på som sin søster.

Åååh lille Cassandra - Hun er bare rigtig fin i den kjole og så er jeg vild med den lilla farve bånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

RumlesMor

DK skriver:

Real Silk laver nogle rigtig fede dåbskjoler, også til drenge! De er i thai silke, og meget enkle! uden flæser og broderier og den slags!

Se på www.realsilk.dk under kollektioner, dåbskjoler. Så er det det andet sidste billede på side 1 og billedet på side 2. De er også til drenge, og lækre i virkeligheden. Vi forhandler dem der hvor jeg arbejder. Jeg mener de koster omkring 7-800 kr. (uden at være helt sikker... men det er i det nabolag)

De er også rigtig søde...tak for link

Anmeld

12. januar 2010

DK

Forresten, så kan jeg jo lige fortælle at vi har sådan en gammel dåbskjole i familien. For at være helt korrekt, så er det en min oldemors mormor har lavet til min oldemors dåb. Den er så smuk! Den består af et kraftigt inderskørt, og så den tyndeste fineste kjole til at have udover. Hun har selv vævet stoffet, og det er sådan næsten lidt stribet i mønsteret. Derudover er der masser af kniplinger m.m. på. Og en lille vest er der kommet til, da musene engang i løbet af de sidste 125 år havde gnavet et lille hul i bærestykket.

Vi er alle sammen, både drenge og piger, døbt i den, og hvis jeg får en dreng, så skal han helt sikkert også døbes i den. Den er dog ved at være ret mør, og den er heller ikke ret stor, så man skal skynde sig at få sine børn døbt, hvis man vil bruge den her i familien, he he... Jeg ser lige om jeg ikke kan finde et billede

Anmeld

13. januar 2010

LineD

RumlesMor skriver:

Nu læste jeg om en der spekulerede på, hvad hun som mor skulle have på til sit barns dåb...og det fik mig til at tænke på barnets tøj i den anledning.

Jeg har allerede holdt dåb for min datter, hun var dog godt 10 mdr. før vi fik hende døbt, så hun gik selv op til døbe-fonden - og var derfor ikke klædt i den traditionelle lange dåbskjole.

Denne gang venter vi os en dreng, og satser på at holde dåben inden han er fyldt 4 mdr. Men hvad giver man en dreng på til dåb?

Synes ikke om de der dåbskjoler med broderier m.m. til drenge...ved godt at underkjolen kan fås i blå og sløjfen ligeså...men synes stadig det bliver for pyntet.

Hvad gjorde I med drenge-børn? Er det mig, der er sart? Mangler inspiration og evt. links til gode forretninger. Vil også gerne se billeder af jeres små purke i dåbstøj

Mvh RumlesMor.

Jeg fandt en smuk dåbskjole i bunden af en kasse gamle tasker ved et loppemarked, og efter en god vask og nye bånd er den bare blevet SÅ fin...

Jeg holdt ellers på at jeg synes kjole var for tøset til drenge Men synes det er blevet så fin og hvad nu hvis jeg aldrig får en pige

Så Liam skal døbes her d. 24 januar i denne her:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. januar 2010

Sakris

Min mor var ikke til lyserød og kjoler da jeg blev født, så jeg havde en fin hvid sparkedragt ogblev båret på en silkepude!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.