Dåbskjole til drenge...hvad valgte I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2010

lion

Jeg har fået alle de dåbskjoler min mormor har lavet og det er bare mange, 4 eller 5 stk.

Først ville jeg gerne ha min børn blev døbt i den sammeåbskjole, men jeg har ændret det lidt. Jeg skal ha en dreng som hvis alt går vel skal dåbes d. 15 maj, og har får en dåbskjole på som minder om hans søsters, men i stedet for at være hvid, er den blå med hvidt for, jeg håber bare han kan passe den, eller får han den samme på som sin søster.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

netdaddy

Da vores søn skulle døbes i en alder af ca. 2 måneder var han klædt i en dåbskjole som min hustrus farmor har lavet for mange år siden. Valget faldt på den da vi synes den var pæn, og anderledes end det man ser i butikkerne, samt at vi jo så sparede en del penge. Vi satte så et grønt bånd på, da vi ikke var til det blå.

Anmeld

12. januar 2010

RumlesMor

netdaddy skriver:

Da vores søn skulle døbes i en alder af ca. 2 måneder var han klædt i en dåbskjole som min hustrus farmor har lavet for mange år siden. Valget faldt på den da vi synes den var pæn, og anderledes end det man ser i butikkerne, samt at vi jo så sparede en del penge. Vi satte så et grønt bånd på, da vi ikke var til det blå.

Den er rigtig rigtig fin...kan rigtig godt lide det grønne!

Uh...jeg er rigtig glad for alle indlæg, det er dejligt med inspiration og se hvordan andre har gjort.

De strikkede kjoler er faktisk rigtig søde til de små gutter...gad vide om man kan opspore sådan en til en fornuftig pris??

Anmeld

12. januar 2010

grube1984

Vi snakkede også lidt frem og tilbage, da vores søn sku døbes.. Men vi valgte tilsidst en dåbskjole, idet vi gerne vil ha noget alle vores børn kan have på og dermed som tradition og få syet navn i

Jeg ville heller ikke have en pyntet kjole til ham med flæser, broderier, blomster osv.. Den sku være neutral.. Jeg fandt en i Lily, som vi er rigtig glade for.. Der er kun prikker på og ellers bare lang og glat

Anmeld

12. januar 2010

Tynen

Jeg var selv rigtig meget i tvivl, men det ender vist med en dåbsdragt uden kyse.

Stella blev døbt i en råhvid kjole, meeen synes den er for tøset at proppe Paw i
Kan ikke lige finde et ordentlig billed af den, så linker lige til den:
http://www.sweet-design.dk/product_info.php?products_id=564

Anmeld

12. januar 2010

RumlesMor

Tænk engang...nu er jeg nået dertil hvor jeg faktisk synes en kjole kunne være rigtig fin - bare det er i den her stil:

Anmeld

12. januar 2010

Vinker

RumlesMor skriver:

Det er selvfølgelig meget afhængig af kjolen, hvor tøset det bliver. Jeg har ikke et problem med selve kjole-idéen...det er mere hvor pyntet det bliver.

Jeres kjole virker rigtig sød...men sådan noget har vi slet ikke i vores familie.

Så jeg læner mig mere og mere til et dåbssæt...og ja, vi gør som det passer os. Er ikke så urolig for familiens indblanden. Vi har så mange andre søde traditioner som jeg følger, så de overlever nok hvis jeg skipper en enkelt.

Tror også at netop fordi den kjole vi har i familien ikke er ret pyntet så accepterede vi den. Jeg kan nemlig ikke så godt lide dem der ligner en mini-brudekjole med flæser og broderier, men det er jo en smagssag

Er sikker på I finder det helt rette til jeres lille søn

Anmeld

12. januar 2010

DK

Real Silk laver nogle rigtig fede dåbskjoler, også til drenge! De er i thai silke, og meget enkle! uden flæser og broderier og den slags!

Se på www.realsilk.dk under kollektioner, dåbskjoler. Så er det det andet sidste billede på side 1 og billedet på side 2. De er også til drenge, og lækre i virkeligheden. Vi forhandler dem der hvor jeg arbejder. Jeg mener de koster omkring 7-800 kr. (uden at være helt sikker... men det er i det nabolag)

Anmeld

12. januar 2010

Vinker

Tænk engang...nu er jeg nået dertil hvor jeg faktisk synes en kjole kunne være rigtig fin - bare det er i den her stil:

Den er også flot

Anmeld

12. januar 2010

Vinker

netdaddy skriver:

Hvor er det flot med grønt bånd - Kjolen er også rigtig fin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.