Dåbskjole til drenge...hvad valgte I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2010

Honningblomst

RumlesMor skriver:

Jeg hælder nok også mest til at finde et lidt neutralt sæt tøj...Fine billeder, og "Eva ano 1975" er rigtig godt...

Hvor var vores forældre dog nydelige.

Ja-griner- de var sgu smarte og det var vi egentlig også...fik lige set på alle mine billeder jeg har lagt ind på computeren fra jeg var lille... smart man var, i flotte farver...men hvor var min mor da også ung

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

Challe13

www.sweet-design.dk

tjek den ud.. de har ALT muligt i dåbs tøj også til drenge

pøj pøj hilsen Challe

Anmeld

11. januar 2010

frk Jensen

Min søn havde den samme kjole på som jeg havde på da jeg blev døbt.. Han var nr 9 der blev døbt i den, Jeg syns at ved dåben høre sig at de små har kjole på, om det er en pige eller dreng.

Kjolen er syet af min mosters brudekjole og så brugt til alle os unger i familien. Den har blå bånd til drenge og self lyserød til pigerne. Der er broderet alle vores navne på den, f.eks under mit navn står der marcus.. Det er en super sød kjole har dog ikke et billed af den på min mini computer.

Efter dåben fik han lige en bette lur i den og sked igennem, så han fik hvert fald sat sine spor i kjolen

Bagefter fik han en lækker dragt på fra IdaT, som jeg har gemt til den næste hvis det blir en dreng,.

vi elsker den form for traditioner i vores familie.

Knus Betina

Anmeld

11. januar 2010

RumlesMor

Challe13 skriver:

www.sweet-design.dk

tjek den ud.. de har ALT muligt i dåbs tøj også til drenge

pøj pøj hilsen Challe

He he...de har faktisk nogen meget søde alternativer.

Ham her er da skøn! Ved nu ikke om det lige bliver sådan noget, men god side at finde inspiration på. Tak!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. januar 2010

RumlesMor

Eva skriver:

Ja-griner- de var sgu smarte og det var vi egentlig også...fik lige set på alle mine billeder jeg har lagt ind på computeren fra jeg var lille... smart man var, i flotte farver...men hvor var min mor da også ung

Ja, din mor ser meget ung ud...de gamle billeder har sådan en hyggeligt "dansk" stemning. Er vild med tapetet på det sidste billede, kunne være fra min farmors hus .

Anmeld

11. januar 2010

Honningblomst

RumlesMor skriver:

Ja, din mor ser meget ung ud...de gamle billeder har sådan en hyggeligt "dansk" stemning. Er vild med tapetet på det sidste billede, kunne være fra min farmors hus .

Ja, sådan har jeg det også...sådan en stemning af tryghed og barndom og om en tid som virker meget langt borte.

Min mor var endda ikke så ung...24 år, men ja...ung alligevel.

Tapetet er vidst fra mine forældres lejlighed....min far er maler så min mor gik lidt amok i hvad de skulle have....

Anmeld

11. januar 2010

MorTilSnartFire <3

RumlesMor skriver:

Vi har også en dåbskjole som hele familien, mig selv inklusiv, er døbt i...den er bare for pyntet til min smag. Traditionen er sød, og alle der er døbt i den, har fået deres navn syet i skørtet...også mine 2 nevøer.

Men er nu stadig mest tilhænger af et neutralt sæt tøj... Skal bare lige overbevises om at det er okay at gøre det anderledes. He he.

Jah, min mor sagde det var OK hvis jeg ikke ville bruge vores dåbskjole, så jeg har fået grønt lys  Og jeg synes nemlig også den er for pyntet til en dreng - men han skal jo bare have den på i kirken og sove i den og så skal han jo have noget andet tøj på, så i princippet kunne det jo være ligemeget.. Meeeeeeeeeen ...  

Tror vi får lavet en aftale med svigermor, når vi har fundet ud af hvornår han skal døbes...

Anmeld

11. januar 2010

luckas-mor

vi har snakket om det også men det er fordi vi har en 46år gammel dåbskjole i familien jeg gerne vil ha vi bruger det er en hvis en men hvor dem der er døbt i den har fået broderet navn og dåbsdato ind i.. det sys jeg jo er meget sjovt

min kærestes familie har også en der er 36 år også hvid men med noget mere blondeværk..

så det er mere vores vildrede.. vi ska ha en dreng og syntes hvertfald sagtens en dreng kan ha en lang hvis dåbskjole på

knus natascha 35+0

Anmeld

11. januar 2010

Maddox

Her havde Silas også familie-dåbskjolen på

Kjolen blev købt til mig da jeg skulle døbes, og er sidenhen blevet brugt til alle børnene i familen (mine søskende, og fætre/kusiner)..

Alle navnene er blevet broderet på med hvid skrift, så de ikke falder sådan i øjnene, men man skal helt hen og studere kjolen for at se dem.. Ud for hvert navn, skal næste generations navne så stå..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. januar 2010

LotteGabriella

RumlesMor skriver:

Nu læste jeg om en der spekulerede på, hvad hun som mor skulle have på til sit barns dåb...og det fik mig til at tænke på barnets tøj i den anledning.

Jeg har allerede holdt dåb for min datter, hun var dog godt 10 mdr. før vi fik hende døbt, så hun gik selv op til døbe-fonden - og var derfor ikke klædt i den traditionelle lange dåbskjole.

Denne gang venter vi os en dreng, og satser på at holde dåben inden han er fyldt 4 mdr. Men hvad giver man en dreng på til dåb?

Synes ikke om de der dåbskjoler med broderier m.m. til drenge...ved godt at underkjolen kan fås i blå og sløjfen ligeså...men synes stadig det bliver for pyntet.

Hvad gjorde I med drenge-børn? Er det mig, der er sart? Mangler inspiration og evt. links til gode forretninger. Vil også gerne se billeder af jeres små purke i dåbstøj

Mvh RumlesMor.

Jeg ville vælge en dåbsdragt, hvis vi engang får en dreng..den kan fås i mange varianter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.