barselsbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic gjorde det ret tidlig klart, at normalt ville han ikke ligge - så han kom ud ved pks. Han er vores den første.

Det gjorde det en hel del nemmere at 'planlægge' besøg. Min mor og far bor i det sønderjydske og de sad på nåle.

Vi ank kl 8, men han kom først ud 12.47. Så da vi ikke svared på vores mobil, da den jo var slukket på operations stuen, gik de i panik over de ikke kunne få fat i os. Og kørte i huj og hast til kolding, så de var på stuen da vi kom ned... Der var heldigvis ikke ret mange på barsel afd, så vi blev spredt ud - så vi kunne få fred og ro alle sammen.

Heldigvis har vi ikke nogen der 'bare' kommer, de ringer eller skriver først. Så på selve barsel afd, sagde vi fra og der kom kun de aller aller nærmeste - og ellers kom de da vi var kommet over på 'hotel'et'.

Men mit arbejde kom også forbi med en sand gaveregn, midt i aftensmaden.. Vi er et lille firma med 10 fast ansatte, så vi er nærmest som en 'lille' familie. Var også den første kvindelige autoredder de havde (har selv fået en pige mere med derud). Så de var jo ellevilde og vildt forelsket i ham.

De kunne ringe flere gange om ugen og høre hvordan det gik og om vi ikke kom forbi, da de ikke kunne huske hvordan vi så ud

Fra vi kom til afd og vi kørte hjem gik der en lille uge. Blødte slet ikke efter pks, så de troed jeg havde indre blødninger - så hver gang jeg gik på det lille hus, skulle jeg fremvise bind. Havde konstant læger nede at trykke, mærke mm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

Corn

Ved den første kom der ufatteligt mange mennesker og rigtig rigtig mange uindbudte personer, som jeg ikke forstod hvorfor de kom... Fx husbonds fætre og kusiner som vi normalt kun ser et par gange om året. Det følte jeg mig meget underligt tilpas ved.

Men tilgengæld var det så overstået med mærkelige besøg, og vi fik en masse ro, da vi kom hjem.

En slægtning til manden min, fortalte ham hvor glad hun havde været for at komme hjem til flag og et fyldt køleskab og sunde lækkerier, så der manglede intet da vi kom hjem med baby.

Anden gang kom kun de nærmeste på dagen hvor jeg fødte. Men de skulle også videre til svigerfars 60 års fødselsdag, som jeg dog valgte at melde fra. Så jeg havde fornøjelsen af at tilbringe det meste af aftenen med min lille nye baby, alene hjemme i min egen stue. Mine svigerinder kom forbi med store tallerkner mad fra festen, så jeg ikke manglede noget.

Det var en super hyggelig situation og manden kom så hjem og kom den store i seng, og tog så tilbage til festen.

Det eneste irriterende MEN ved det, var min svigermor, der til festen smed et billede af nyfødte Anton, liggende mellem mine bare bryster, op på projektor til festen.

Så jeg har vist patter til den fest, uden overhovedet at have deltaget.

Anmeld

11. januar 2010

RumlesMor

Jeg fødte kl. halv syg om morgnen, og havde min mor, søster og kæreste med til selve fødslen. Udenfor døren sad svigermor og mand. Så de kom alle ind kort efter, og hilste. GIk dog inden for 20 min. Derefter fik vi en stue, hvor vi sov et par timer.

Senere på dagen kom søster retur med mand og børn, samt lidt blandet familie. De blev vel en times tid, og kørte derefter hjem igen. Vi valgte at blive natten over for at få rigtig godt gang i amningen - og det virkede. Næste morgen tog vi hjem, synes det virkede så kunstigt at ligge der på hospitalet.

Hjemme kom folk lidt løbende, jeg har faktisk ikke tænkt over hvem der kom hvornår...folk ringede forinden, og så aftale Dennis at de gerne måtte komme en times tid ad gangen. Det virkede fint... Synes faktisk det var dejligt at se hele familien.

Tror man skal lade vær med at planlægge og stille for mange regler op. Vent til folk spørger og mærk efter hvad du har lyst til lige der. Aftal evt. at det er din kæreste som er koordinator for besøgene, og samtidig ham der smider folk ud :-)

Anmeld

11. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Caroline86 skriver:

Hvor mange havde du/I besøg af på hospitalet efter fødslen? og hvor mange kom på besøg da I var kommet hjem?

Nu tænker jeg mest på 1. gangs fødende som har haft de typiske 2-3 dage på hospitalet.

Jeg skal jo skrive en liste over dem der skal kontaktes når Laura er født, men jeg ved ikke hvor mange besøgende man skal "regne" med på en dag!?

Håber på lidt gode råd

Knus Caroline 33+2, som nok får svært ved at sige nej når først jeg har født

da vi fik Victor kom mine forældre, min mormor og mine svigerforældre på besøg... Min mormor kom ofte om formiddagen mens mine svigerforældre kom om eftermiddagen og mine forældre om aftenen... og de blev der kun 20 minutters tid...

Det eneste "dårlige" besøg jeg fik var da min onkel og tante ville komme forbi. Mine forældre var der i forvejen og jeg regnede med at få besøg af min onkel og tante og evt. deres to små, men i stedet kom alle fire børn med samt den stores kæreste...

Jeg vil råde dig til at give dem besked om at give dig besked inden de kommer... Så kan du takke nej tak til besøg hvis du heller vil hvile dig...

jeg håber din fødsel vil gå godt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.