barselsbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi opdragede vores nærmeste til det med 'barselspotter', som man gjorde i gamle dage

Altså = Du må gerne komme på besøg, men du skal komme med mad og tage opvasken inden du går

Det respekterede folk og det var rigtig hyggeligt. Vi havde ingen restriktioner på dage osv, vi var jo her hjemme. Men vi følte os absolut heller ikke overrendt eller noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

oo

min søster havde besøg af sin mands forældre + hans 4 søskende, hendes egne 3 søskende plus min mand, vores mor + mand, de nye oldeforældre på begge sider, min moster + mand + børn...æh, det var vist det. Vi kom allesammen på besøg på hospitalet en 4-5 timer efter hun havde født. Dagen efter kom vi igen inden de tog hjem.

Jeg tænkte slet ikke over på det tidspunkt at det måske var voldsomt for dem som helt nye forældre at have så mange tilskuer, men efterfølgende har jeg tænkt meget på, at jeg gerne vil have lov at føde og komme hjem og være nogle dage sammen med barnet og Søren alene, så vi tre/fire lærer hinanden at kende inden alle mulige andre kommer for at se. Selvom jeg også RIGTIG gerne vil dele miraklet med venner og familie, så tror jeg det er sundest at finde ud af det sammen mor-far-barn først (jeg kom på ideen da min anden søsters mands bror og kone gør det på den måde når de får børn...de har 2)

Anmeld

10. januar 2010

oo

Zafir skriver:

Vi opdragede vores nærmeste til det med 'barselspotter', som man gjorde i gamle dage

Altså = Du må gerne komme på besøg, men du skal komme med mad og tage opvasken inden du går

Det respekterede folk og det var rigtig hyggeligt. Vi havde ingen restriktioner på dage osv, vi var jo her hjemme. Men vi følte os absolut heller ikke overrendt eller noget.

sådan gjorde vi også når vi kom på besøg hos min søster lige efter hun havde født, så lavede vi en ordentlig røvfuld aftensmad og fyldte halvdelen i fryseren og så ryddede vi lidt op og tog opvasken inden vi tog hjem

Anmeld

10. januar 2010

lion

Jeg havde det sådanat jeg gerne ville ha dem, der ville se Cassandra lige efter hun var blevet født måtte gerne komme, jo før jo bedre næsten, for så kunne de komme mens jeg var på sygehuset og når vi kom hjem ha lidt fred til os selv, så der ikk hele tiden kom mennesker. Jeg har en stor familie.

Jeg havde på min kærestes telefon skrevet en sms kladde og gjort klar så han bare behøvede at skrive tidspunkt, vægt og længde ind, så ville den blive sendt til alle i familien.

Jeg endte med at få slem hovedpine af min rygmarvsbedøvelse, men ellers synes jeg ikk det var hårdt med alle de gæster.

Jeg fødte kl. 02.29 søndag d. 3 aug. Min lillebror kom lige fra en tur i byen kl. 11, ellers kom min søster, svoger, nevø,  min mor, min kusine med mand og 2 børn. Helt fra Vordingborg kom min kærestes bror, svigerinde, nevø og niece, 2 af mine fætre kom også derfra og min veninde med kæreste og 2 børn kom fra store heddinge.

Mandag kom min mor, søster, svoger og mine 2 nevøer.

Tirsdag kom min mor og mormor.

onsdag kom min svoger og hentede os, og min mor tog med os hjem, da min hovedpine ikk helt var gået væk.

Torsdag 7 aug. hjemme: kom min mor, søster, svoger, og nevøer da jeg havde fødselsdag.

Fredag kom min veninde fra lolland/falster

Anmeld

10. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

sådan gjorde vi også når vi kom på besøg hos min søster lige efter hun havde født, så lavede vi en ordentlig røvfuld aftensmad og fyldte halvdelen i fryseren og så ryddede vi lidt op og tog opvasken inden vi tog hjem

Da Kathrine fik Laura, da gik jeg også og lavede mad som jeg vidste at hun rigtig godt kunne lide, mens hun gik og var igang med fødslen. Så havde det bare taget så lang tid, at hun var mega træt, så jeg kørte forbi hende på vej til arbejde og hang maden på døren og kørte afsted

Det blev hun rigtig glad for. Så kørte Idun og jeg derned om aftenen i stedet. Det var hyggeligt. Ove sagde at det var det  bedste på dagen, udover at Laura var født at de havde fået Høns i Asparges til aftensmad hehe

Anmeld

10. januar 2010

CarinaSB

Jeg havde min mor og hendes kæreste på besøg 4 timer efter at jeg havde født (om lørdagen) Og min veninde og hendes kæreste om søndagen. Så havde vi ikk gæster før Noah var 1 uge gammel .. (jeg valgte at sige jeg ville falde til ro først)

Anmeld

10. januar 2010

Lærke90

Nu bor vores familier også langt væk, så et lille smut besøg var også lidt sværere end hvis vi boede tæt på dem..

jeg valgte at sige at jeg helst ikke ville have besøg. Var bare træt og have ondt fordi jeg var gået så meget i stykker. vi fik godt nok besøg af svigerfamilien et par dage efter, men er glad for at vi først fik besøg da vi kom hjem. Vi havde lige brug for et par dage alene.

Men gør det du føler for når du har født. svært at sige på forhånd hvordan man har det efter sådan et marton

det var kun min mor der så Freja mens hun var helt bette(få timer gammel), fordi hun var med til fødslen

Anmeld

10. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg havde hverdag besøg a min mor og far. Men én dag kom min mormor- moster og onkel forbi (fra Fyn). Og en enkelt dag var en veninde forbi. Og så fik jeg også et hygge besøg a min SP
Da jeg kom hjem, var jeg ikke til så meget besøg. Hvis folk så Astrid var det fordi jeg mødte dem på gaden..

Anmeld

10. januar 2010

Dansker i England

Min mand var den eneste, der besøgte mig på hospitalet (han var taget hjem om natten, da jeg havde født og kom tilbage næste formiddag), men jeg blev også udskrevet om eftermiddagen samme dag, som jeg havde født. De har dog en grænse på 2 gæster på samme tid på hospitalet her(inkl. ægtefælle), og der var meget strenge besøgstider, så selvom jeg ville have haft flere gæster, ville det ikke have været muligt. Da vi kom hjem havde vi nogle gæster hjemme, og de sørgede for at rydde op efter dem selv (og os), inden de gik, så vi ikke stod med det hele selv.

Anmeld

11. januar 2010

Sees

Jeg fødte jo Emil kl. 09.24, en tirsdag morgen, og min mor var jo med til fødslen, så hun var der lige fra start.
Hen ved middags tid kom min papfar (som også havde fødselsdag den dag - Sikke en fødselsdagsgave) og min far kom blæsende fra Århus til Silkeborg sygehus på 20 minutter ( ) Min mor, far og papfar tog hjem en times tid efter.
Sidst på eftermiddagen kom min søster med hendes søn på 14 og datter på 5 år. (De blev i 3 timer, hvilket jeg synes var lidt for meget) Ved femtiden kom min veninde blæsende med tåre i øjnene, og min x-kæreste. (ikke Emils far)
Ved syv tiden om aftenen, kom min far, papmor, mor og papfar, søster og svoger - Da de havde været der lidt, gik min søster, nevø, niece, veninde og x-kæreste.
Så i et kvarters tid var vi altså 13 mennesker inde på stuen :O

Onsdag kom tre af mine veninder. Min mor og papfar var der, min onkel og tante kom og min mormor og morfar - Så det var lige til at overskue.

Torsdag kom min søster, nevø og niece igen, samt min søster og svoger. Og så min mor og papfar, som var der hver dag.

Fredag fik jeg endelig lov til at komme hjem, og det var dælme tiltrængt.

Efter de mange mennesker og lange dage på sygehuset meldte jeg nej til alle der ville på besøg. Jeg havde brug for nogle dages fred, til både Emil og jeg !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.