Gåstole og lign.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.461 visninger
21 svar
0 synes godt om
2. maj 2008

Minedrenge

Ja jeg er så lige gået med til i dag at købe en slags gåstol til malthe :S

Har ellers været MEGET imod det, men han prøvede en i dag hos en veninde, og synes det var SÅ fedt. Hvilket min kæreste synes var rigtig lækkert, for han gad bare meget godt at Malthe måtte få sådan en.

Så jeg kom til at sige ja Så han har i dag været i babysam og købe denne:

http://babysam.dk/default.aspx?load=main&Data=Prod uctInfo&key=24650033

Man kan bremse den hvis man ikke synes de skal kunne gå rundt i den, og når de bliver store kan man tage stolen af så de kan stå og lege ved bordet.

Er det SÅ frygteligt ? :$

Malthe skal KUN stå der MAX 10 minutter ÉN gang om dagen. Og det er MAX !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2008

Minedrenge

2. maj 2008

Honningblomst

Ja, jeg synes kun sådanne stole er til handicappede børn...der står noget her som jeg er meget enig i...http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index .php?option=laes&id=393 kan simpelthen ikke se grunden til at proppe børn i sådanne...køb en sansegynge i stedet:http://www.legeskab.dk/Gynger-9.aspx?gclid=CJv228C kiJMCFRub1QodQ083fg
Bare min mening og den kan bruges til både mor og far også og i mange år frem....gode sansemotorisk...
Et badekar eller badebassin med bolde(de der du ved..;o) i er også en rigtig god oplevelse for børn..
Knus Eva

Anmeld

2. maj 2008

lonemus

Hmmm...vi har aldrig brugt gåstole til vores børn! Jeg ved godt mange syntes de er praktiske, men jeg er også af den mening, at det kun er til handicappede børn - det fortalte min sundhedsplejerske faktisk, men at det nu bare var blevet meget moderne for alle børn! Min sundhedsplejerske spurgte en dag, om vi skulle have en gåstol, hvortil både min mand og jeg svarede nej, hvorefter hun fortalte det om de handicappede børn.

Jeg har aldrig savnet den til vores børn - de har heldigvis kravlet tidligt og vores dreng på nu 9 mdr er begyndt at rejse sig op af alting, så jeg syntes også det er for dyrt, når man tænker på hvor kort tid de bruger den.
Samtidig så gider jeg ikke have mærker på alle mine møbler :))

Tja, det var blot min mening, her i huset har en sådan ting aldrig været på tale;)

Anmeld

2. maj 2008

lonemus

Et lille badebassin med bolde kan derimod anbefales :D
Det har vi haft til begge børn - nu er det mest den lille der bruger det, men for pokker med tid de kan bruge i det.
Og de kravler selv op og ned (vi har et babybassin), så jeg har ikke nøde at sidde og holde dem hele tiden.

Anmeld

2. maj 2008

Minedrenge

Malthe kan ikke sidde selv endnu, så sådan et basin vil vi ikke kunne bruge nu i hvert fald :P Men måske en mulighed senere ..

-Men hvis i ser linkt jeg har sat ind, så er det ikke sådan en gåvogn han kan fræse rundt i, men et bord hvor han kan gå rundt om. Man kan også låse selve stolen så den ikek kan køre rundt .

Og så kan man tage stolen af når de bliver for store til den, og kun bruge bordet. Det synes jeg er yderst smart.

Men her er planen også at han kun skal sidde i den engang imellem jo, altså MAX 1 gang om dagen i MAX 10 minutter.

Kan det virkelig skade, med SÅ lidt ?

Tænker det bare som et nyt indtryk engang imellem, med alle de gode aktiviteter der er på. Og at komme op i en ny stilling engang imellem ..

Anmeld

2. maj 2008

Honningblomst

Skade behøver det ikke gøre, det er bare så unødvendigt som noget...lad ham udforske verden og bruge sin krop som den er beregnet til...og et boldbassani kan du i høj grad bruge også når han ikke kan sidde...rigtig godt sansemotorisk.
En anden ting er at det slet ikke er sundt at sætte ham i sådan en kunstig position for hans lille krop, især når han ikke kan sidde endnu..hans krop er ikke stærk nok til det og jo logisk nok ikke klar...
Knus Eva..hvis børn ikke har haft sådan noget, men gik da de var 12mdr. 10 mdr og 9 mdr...

Anmeld

2. maj 2008

lonemus

Jeg syntes den ser meget smart ud ;) - og jeg er da sikker på han syntes den er sjov. Jeg tror bare ikke det er så længe han vil/kan bruge den - lige så snart han finder ud af han selv kan komme omkring, er det meget sjovere :P Mange mener at børn lærer hurtigere at gå, hvis de har en gåstol. Ifølge min sundhedsplejerske skal disse børn faktisk lærer at gå 2 gange(?) Ja, hun siger børn med gåstol ikke lærer at holde balancen, som børn der ikke har en gåstol. Men uanset hvad de "kloge" siger, kan jeg personligt ikke se fordelen ved at købe sådan en. - Og det er slet ikke for at tage modet fra dig, men det er bare min helt personlige mening. Det er lige som de børn der får tudkop, det har vores heller aldrig fået, for skal de i hvert fald lære at drikke 2 gange!! Vi har givet vores vand af et lille snapsglas, da de startede med grød i 3 og 4 mdr's alderen (de var meget sultne :))), og når de havde styr på det, skiftede vi over til en alm. kop/glas. Her kan jeg heller ikke se fordelen ved en tudkop (?) Nå, men det var lidt om min holdning - som du selvfølgelig ikke skal rette dig efter. I skal gøre hvad I syntes er bedst for jeres barn. (H)

Anmeld

2. maj 2008

lonemus

Eva skriver:

Skade behøver det ikke gøre, det er bare så unødvendigt som noget...lad ham udforske verden og bruge sin krop som den er beregnet til...og et boldbassani kan du i høj grad bruge også når han ikke kan sidde...rigtig godt sansemotorisk.
En anden ting er at det slet ikke er sundt at sætte ham i sådan en kunstig position for hans lille krop, især når han ikke kan sidde endnu..hans krop er ikke stærk nok til det og jo logisk nok ikke klar...
Knus Eva..hvis børn ikke har haft sådan noget, men gik da de var 12mdr. 10 mdr og 9 mdr...

Jeg er enig med dig, unødvendigt er et godt ord.

Vores datter gik da hun var 12 mdr., men vores søn på 9 mdr. har frygtelig travlt med at komme derudad - endnu dog kun ved at kravle :))

Anmeld

2. maj 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] Jeg syntes den ser meget smart ud ;) - og jeg er da sikker på han syntes den er sjov. Jeg tror bare ikke det er så længe han vil/kan bruge den - lige så snart han finder ud af han selv kan komme omkring, er det meget sjovere :P Mange mener at børn lærer hurtigere at gå, hvis de har en gåstol. Ifølge min sundhedsplejerske skal disse børn faktisk lærer at gå 2 gange(?) Ja, hun siger børn med gåstol ikke lærer at holde balancen, som børn der ikke har en gåstol. Men uanset hvad de "kloge" siger, kan jeg personligt ikke se fordelen ved at købe sådan en. - Og det er slet ikke for at tage modet fra dig, men det er bare min helt personlige mening. Det er lige som de børn der får tudkop, det har vores heller aldrig fået, for skal de i hvert fald lære at drikke 2 gange!! Vi har givet vores vand af et lille snapsglas, da de startede med grød i 3 og 4 mdr's alderen (de var meget sultne :))), og når de havde styr på det, skiftede vi over til en alm. kop/glas. Her kan jeg heller ikke se fordelen ved en tudkop (?) Nå, men det var lidt om min holdning - som du selvfølgelig ikke skal rette dig efter. I skal gøre hvad I syntes er bedst for jeres barn. (H)[/citat] Helt enig...og børn i gåstole går tit på deres tær. Min søns dp kan spotte det med det samme og de børn har svært ved at lære at gå... Jeg synes, uden at fornærme nogen, at de der tingester vidst mest er skabt for os forældre..:$ og så synes jeg spdan en plastikting er noget af det mest afskyelige og meget lidt udforskende for børn..lidt for amerikansk på den ufede måde forstås..;) Knus Eva...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.