Hvad ville I gøre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2010

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Kan jeg da godt forstå.

Nu er jeg så alene med min datter og lige pt er der ingen kontakt til hendes far (hvilket jeg håber bliver ved) så der var barnedåben dejlig nem.... :-)

Må jeg spørge om din datter fik noget af hans navn så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Leneur

Anonym skriver:

Må jeg spørge om din datter fik noget af hans navn så?

Hun fik ikke noget af hans navn, så hun har bare mellem- og efternavn lige som mig.

Skal din datter have navn fra ham?

Anmeld

8. januar 2010

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Hun fik ikke noget af hans navn, så hun har bare mellem- og efternavn lige som mig.

Skal din datter have navn fra ham?

Nej, det skal min søn nemlig ikke og det brokker han sig også over .. hans forældre kan heller ikke forstå det :s

Anmeld

8. januar 2010

Leneur

Anonym skriver:

Nej, det skal min søn nemlig ikke og det brokker han sig også over .. hans forældre kan heller ikke forstå det :s

Årh altså, var det ham eller dig der valgte at gå? For hvis det nu var ham kunne argumentet jo være at han, hvis han ville have haft indflydelse på det, nok ikke lige skulle være gået.

Og hvis det er dig der gik, ja så kunne argumentet være at din dreng ville blive forvirret over ikke at hedde det samme som dig... ;-) ide'?

Anmeld

8. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Jeg står og skal døbe mit barn inden længe og vil holde en lille fest bagefter... Men skal jeg så invitere faren og hans familie, når vi ikke er sammen? Selvfølgelig skal de inviteres med i kirken, men hvad med bagefter? Hvad har I andre enlige valgt at gøre/hvad mener I andre er mest normalt ? Altså min og farens familie kommer jo ikke til at have noget med hinanden at gøre, idet vi ikke er sammen.

Jeg har ingen kontakt til faren, og han ønsker ingen kontakt.
Så det var kun min fam. der var med i kirke og til 'fest' bagefter..

Anmeld

8. januar 2010

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Årh altså, var det ham eller dig der valgte at gå? For hvis det nu var ham kunne argumentet jo være at han, hvis han ville have haft indflydelse på det, nok ikke lige skulle være gået.

Og hvis det er dig der gik, ja så kunne argumentet være at din dreng ville blive forvirret over ikke at hedde det samme som dig... ;-) ide'?

Det er mig der har droppet ham.. Mit argument er at det er min postkasse navnet skal stå på og mig der skal skrive/udtale navnet hele tiden.. men han forstår det stadig ikk.. han er jo ikke mindre far bare fordi han ikke hedder noget fra ham af :s

Anmeld

9. januar 2010

Mutti2

Hejsa

Nu står jeg ikke helt i samme situation. Min datters far, ønsker intet at have med os at gøre. Og hans familie har kendskab til os, men ønsker stadig ingen kontakt til vores datter. Hvilket jeg jo så har affundet mig med!!

Men hvis jeg stod i din situation, var jeg slet ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre!! Først og fremmest stod det klart for mig at min datter skulle have et af hans efternavne/mellemnavne!! Hun skal da klart have noget fra ham af.

Jeg havde sågar undersøgt om han kunne tænke sig at nogen i hans familie ville stå fadder!!

Ang. festen.... Vi holdte barnedåb for 25 mennesker, og jeg gav max 3500 for ALT.... kjole, leje af lokale, maden (bestilt udefra), drikkelse, kager, dessert... virkeligt ALT! Så det kan gøres ret billigt.

Og selvfølgelig skulle faderen, og hans familie med. Vi har været 2 om at lave hende, så hun er jo ikke kun "min", han har da lige så meget ret til hende som jer!! Desuden er det en dag, hun vil kigge tilbage på, og undre sig over hvorfor far, farmor, farfar osv. ikke var med!!

Nu er vi alle så forskellige, og har hver vores mening på dette punkt. Men jeg havde ikke tøvet et sekund, og havde helt sikkert inviteret dem.

Tænk på hvordan du havde haft det hvis han havde gjort det samme mod dig!!!

Håber du finder den rigtige løsning der passer til dig!!

Knus Pernille

Anmeld

9. januar 2010

DortheSimonsen

Anonym skriver:

Jeg står og skal døbe mit barn inden længe og vil holde en lille fest bagefter... Men skal jeg så invitere faren og hans familie, når vi ikke er sammen? Selvfølgelig skal de inviteres med i kirken, men hvad med bagefter? Hvad har I andre enlige valgt at gøre/hvad mener I andre er mest normalt ? Altså min og farens familie kommer jo ikke til at have noget med hinanden at gøre, idet vi ikke er sammen.

Jeg havde inviteret faderens familie med i kirken (de havde dog ikke nosser til at møde op!!!!)
Men festen holdte jeg kun for min egen familie

Anmeld

9. januar 2010

DortheSimonsen

Anonym skriver:

Han vil gerne betale halvdelen men han brokker sig over alt.. og dét er belastende.

Idag havde vi en aftale om at hente drikkevarer i tyskland og så brænder han os af 2 min før aftalen, fordi han "havde glemt tiden".. og så blir jeg mobset, det er klart.. Synes der er meget bøvl i at holde det med ham når han irriterer mig grænseløst, men vil selvfølgelig det bedste for vores barn så jeg ved ikke hvad der er ok og ikke ok.

Ang. penge til indkøb.
Kunne I ikke aftale et beløb I hver skulle give, så kunne han overføre dem til dig. Og så kan du selv sørge for at købe ind osv.

Og hvis der bliver et restbeløb, kunne I jo sætte dem på børneopsparing

Anmeld

9. januar 2010

DortheSimonsen

Anonym skriver:

Jeg går ud fra, at I har fælles forældremyndighed?
 - Hvis det er tilfældet, har faderen krav på at barnet får navn fra ham også! Du må ikke alene bestemme det.

Hvis du gør det, kan faderen indsende klage til statsforvaltningen, og så bliver det jo bare et værre bøvl.

Mit forslag er virkelig, at prøve at få samarbejdet til at køre for jeres barns skyld.

Jeg har selv lige været igennem den helt store tur i statsforvaltningen og skulle i en retssag - men det kunne jeg ikke. Jeg vidste at jeg og min drengs far aldrig ville komme til at snakke ordentlig sammen igen.

Så synes du skal tænke hele situationen godt igennem.
Din dreng fortjener at have kendskab til faderen og hans familie!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.