Erfaringer med hvidovre hospital?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2010

Risen

Pusling30 skriver:

Jeg havde på hvidovre 3 jordmødre der ikke briefede hinanden, og derfor bad mig gøre noget forskelligt, lægen var i tvivl, om hvordan lillemanden havde det og blev ved med at sige : vi giver det 10 min, efter 1 time med den udmelding, dykkede hjertelyden kraftigt og hans puls blev meget dårlig, lægen valgte så kop, og i andet forsøg fødte jeg min blå søn, og lægen undskyldte og sagde :ja det var tæt på men vi nåede det!!.. Lå efterfølgende på mor-barn afsnittet, men i de 3 dage jeg lå der var der ikke en eneste sygeplejerske der kiggede ind og gav mig vejledning i navlepleje, eller tjekkede om amningen fungerede.

Så min erfaring med hvidovre er absolut negativ, og jeg er glad for at jeg fødte de 2 andre på glostrup. Under dejlige forhold og jordmødre der lyttede til mig, og kun en jordemoder ved fødslen.

Mvh Anja

arh det er jeg ked af at hører.. Det er altid noget du har haft nogle vellykket fødsler på glostrup så.. Men det er netop sådan nogle "skrækhistorier" jeg har hørt, og er derfor lidt i tvivl om det er det rette sted for mig at føde, fordi jeg allerede er har grumme tanker og forstillinger om min fødsel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

pusling30

Risen skriver:

arh det er jeg ked af at hører.. Det er altid noget du har haft nogle vellykket fødsler på glostrup så.. Men det er netop sådan nogle "skrækhistorier" jeg har hørt, og er derfor lidt i tvivl om det er det rette sted for mig at føde, fordi jeg allerede er har grumme tanker og forstillinger om min fødsel..

Jeg forstår dig udemærket godt, og det er jo heller ikke alle der har haft dårlige fødsler på hvidovre, flere af mine veninder har haft gode oplevelser og kan slet ikke forstå at jeg var ude for det jeg var... Nu ville jeg bare fortælle hvordan jeg oplevede at føde på hvidovre.

Jeg må indrømme at jeg hver dag takker den jordemoder (Dokswell) der først mødte mig på hvidovre, for hvis hun ikke havde insisteret på at det barn skulle ud NU, så havde han været død.

Men husk nu at ikke alle har de samme oplevelser, og du må stadig huske på at der også er mange positive oplevlser med hvidovre.

Held og lykke.

Mvh Anja

Anmeld

6. januar 2010

Risen

louise2730 skriver:

Jeg var til jordemoder idag og der snakkede vi om det med at føde i vand.. som sagt ja under udvidelses veerne kan man godt.. men det er vanskeligere med en "hel" fødsel.. da man helst ikke må føde moderkagen i vandet, da det kan give risiko for infektion..

så i realiteten skal du føde barnet og så op af baljen bagefter for så at føde moderkagen..

er det ikke noget med at det kun ikke kan lade sig gøre at have en "hel" fødsel i vand hvis man har grumset eller gult fostervand, eller hvis der er nogle "fejl" i starten af fødsel?

Anmeld

6. januar 2010

louise8723

Risen skriver:

er det ikke noget med at det kun ikke kan lade sig gøre at have en "hel" fødsel i vand hvis man har grumset eller gult fostervand, eller hvis der er nogle "fejl" i starten af fødsel?

Min jordemoder sagde ihvertfald at alt skulle foreløbe normalt.. så ingen komplikationer, temperatur stigninger osv..

Anmeld

6. januar 2010

Risen

louise2730 skriver:

Min jordemoder sagde ihvertfald at alt skulle foreløbe normalt.. så ingen komplikationer, temperatur stigninger osv..

arh okay..

Anmeld

6. januar 2010

malou

Jeg fødte Victor på Hvidovre og sætter ALDRIG mine ben der mere hvis jeg kan blive fri!!! Magen til hæsligt forløb jeg havde derude skal man lede længe efter. Min mor har arbejdet der selv og selv hun var rystet over deres behandling af mig!! lang lang historie.. men det var med forkert lagt epidoral.. nerveskader ud i benene, udstyr der ikke fungerede, glemt moderkage efter fødsel.., ingen info om amning, forkert info om modermælkserstatning som min SP undrede sig MEGET over 14 dage efter fødsel, minus info om staf.lokokker (staves?) på afd. da jeg fødte, og så blev vi udskrevet uden at min mælk var løbet til og uden fødselsattest på mit barn fordi den var blevet "væk" ?? og ja... så havde han sgu da også gulsot men det havde de også liiige overset.... så NEJ TAK til Hvidovre... jeg var en zombie i 3 md så hård en omgang var det.

Mht vand... så kan du godt føde i vand derude men de anbefaler det ikke... hvis der er noget der går galt undervejs er der for mange ricisi ved at være i vand..

knus malou

Anmeld

6. januar 2010

Lise

malou skriver:

Jeg fødte Victor på Hvidovre og sætter ALDRIG mine ben der mere hvis jeg kan blive fri!!! Magen til hæsligt forløb jeg havde derude skal man lede længe efter. Min mor har arbejdet der selv og selv hun var rystet over deres behandling af mig!! lang lang historie.. men det var med forkert lagt epidoral.. nerveskader ud i benene, udstyr der ikke fungerede, glemt moderkage efter fødsel.., ingen info om amning, forkert info om modermælkserstatning som min SP undrede sig MEGET over 14 dage efter fødsel, minus info om staf.lokokker (staves?) på afd. da jeg fødte, og så blev vi udskrevet uden at min mælk var løbet til og uden fødselsattest på mit barn fordi den var blevet "væk" ?? og ja... så havde han sgu da også gulsot men det havde de også liiige overset.... så NEJ TAK til Hvidovre... jeg var en zombie i 3 md så hård en omgang var det.

Mht vand... så kan du godt føde i vand derude men de anbefaler det ikke... hvis der er noget der går galt undervejs er der for mange ricisi ved at være i vand..

knus malou

Det med den forkerte lagte epidural er jo desværre ret normalt, da det vist er temmelig svært at lægge den. Derfor får man jo også alle risici oplyst inden man får den lagt... sådan er det jo bare

Men ellers lyder det til at du har meget uheldig. Kan slet ikke genkende noget af det fra mit forløb.

Anmeld

6. januar 2010

malou

Lise skriver:

Det med den forkerte lagte epidural er jo desværre ret normalt, da det vist er temmelig svært at lægge den. Derfor får man jo også alle risici oplyst inden man får den lagt... sådan er det jo bare

Men ellers lyder det til at du har meget uheldig. Kan slet ikke genkende noget af det fra mit forløb.

Ja der er ricisi forbundet med en epi.- det ved jeg. Men den læge der lagde min, havde en dob.vagt bag sig og måtte stoppe da hun havde stukket mig forkert, opgive fordi hun ikke kunne se klart og en ny læge måtte tilkaldes.... såh... det er ikke i orden efter min mening!!

knus malou

Anmeld

6. januar 2010

Becks

Har flere veninder der har født derude, og de har været rigtig glade for det...

Barsels afsnittet er væk nu, og der er istedet kommet patient hotel deroppe.. Det er rigtig hyggeligt, hvor man passer sig selv mere eller mindre, og hvis man har brug for hjælp eller bare vil have en sygpl. til og tjekke at det hele forløber normalt efter fødslen, så skal man bare trykke på knappen... Patient hotellet, ligger lige over for børneafd.

Anmeld

6. januar 2010

ditdot

puha sikke historier...  jeg har også valgt at føde på hvidovre men egentlig mest for at jeg hører dertil og så fordi der er mulighed for faderen at sove der om natten, ellers har vi ikke tænkt  så meget på det endnu (13+3) Tror at der alle steder fra vil være nogle som har haft en dårlig oplevelse, arbejder selv i sundhedssystemet som sygeplejerske og ved hvordan tingene nogle gange bare slet ikke spiller, ikke at det nogen sinde skal være en undskyldning for at en ellers smuk oplevelse skal blive til et mareridt for de indblandede. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.