Erfaringer med hvidovre hospital?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.237 visninger
23 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

Risen

Hej skønne piger.. Jeg er blevet sat til at føde på Hvidovre hosp. derfor ville jeg gerne hører om der er nogle som har født der og hvad I synes om stedet.. Jeg vil rigtigt gerne føde i vand og håber at jeg får mulighed for det. Andre der har født i vand på hvidovre ?

Knus Maria 15+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Lise

Hej Maria,

Jeg har født på Hvidovre Hospital, og skal gøre det igen snart. Jeg har været ovenud tilfreds med deres behandling både under første graviditet+fødsel samt under denne graviditet.

Desværre er der ingen mulighed for at føde i vand på Hvidovre. Man kan komme i badekar under udvidelsesveerne, hvis man er på en fødestue med badekar (er der vist på halvdelen af dem), men man skal altså op igen.

Lise 30+6

Anmeld

6. januar 2010

Risen

Lise skriver:

Hej Maria,

Jeg har født på Hvidovre Hospital, og skal gøre det igen snart. Jeg har været ovenud tilfreds med deres behandling både under første graviditet+fødsel samt under denne graviditet.

Desværre er der ingen mulighed for at føde i vand på Hvidovre. Man kan komme i badekar under udvidelsesveerne, hvis man er på en fødestue med badekar (er der vist på halvdelen af dem), men man skal altså op igen.

Lise 30+6

Hmm.. Det var da mystisk min jordmoder sagde at jeg sagtens kunne føde i vand på hvidovre.. ? .. Det må jeg lige spørge om igen så.. Tak for dit hurtige svar.. Er glad for det var godt, har nemlig hørt nogle rimelige grumme historier der fra..

Anmeld

6. januar 2010

Lise

Nu kommer jeg sgu da helt i tvivl. Mener jeg hørte/læste det da jeg var gravid for tre år siden, da det også var med i mine overvejelser. Synes at jeg kan huske at jeg valgte Hvidovre på trods af at man ikke kunne føde i vand der...

Anmeld

6. januar 2010

Risen

Må lige spørge min jordmoder så.. .. Håber det virkeligt for vil rigtig gerne føde i vand.. Har du prøvet det overhovedet så ? Altså under udvidelsesveerne?

Anmeld

6. januar 2010

lillemunk

Jeg har kun hørt godt om dem, og har valgt at føde mine tvillinger der.

Anmeld

6. januar 2010

Lise

Risen skriver:

Må lige spørge min jordmoder så.. .. Håber det virkeligt for vil rigtig gerne føde i vand.. Har du prøvet det overhovedet så ? Altså under udvidelsesveerne?

Jeg var i badekar i ca 10 minutter. Fløj skrigende op derfra da veerne pludselig gjorde siiiiidsygt NAS, og måtte have epidural ASAP  Havde ellers en forestilling om at jeg kunne ligge der og pjaske og være i harmoni med naturen mens jeg udvidede mig  

Anmeld

6. januar 2010

Risen

Lise skriver:

Jeg var i badekar i ca 10 minutter. Fløj skrigende op derfra da veerne pludselig gjorde siiiiidsygt NAS, og måtte have epidural ASAP  Havde ellers en forestilling om at jeg kunne ligge der og pjaske og være i harmoni med naturen mens jeg udvidede mig  

Havde ellers en forestilling om at jeg kunne ligge der og pjaske og være i harmoni med naturen mens jeg udvidede mig  

Hahaha! Godt skrevet.. Tjah regner heller ikke med jeg lige frem bliver en lille vandhund når jeg kommer i karet men tror bare det er en rar fornemmelse at være lidt vægtløs

Anmeld

6. januar 2010

pusling30

Risen skriver:

Hej skønne piger.. Jeg er blevet sat til at føde på Hvidovre hosp. derfor ville jeg gerne hører om der er nogle som har født der og hvad I synes om stedet.. Jeg vil rigtigt gerne føde i vand og håber at jeg får mulighed for det. Andre der har født i vand på hvidovre ?

Knus Maria 15+2

Jeg havde på hvidovre 3 jordmødre der ikke briefede hinanden, og derfor bad mig gøre noget forskelligt, lægen var i tvivl, om hvordan lillemanden havde det og blev ved med at sige : vi giver det 10 min, efter 1 time med den udmelding, dykkede hjertelyden kraftigt og hans puls blev meget dårlig, lægen valgte så kop, og i andet forsøg fødte jeg min blå søn, og lægen undskyldte og sagde :ja det var tæt på men vi nåede det!!.. Lå efterfølgende på mor-barn afsnittet, men i de 3 dage jeg lå der var der ikke en eneste sygeplejerske der kiggede ind og gav mig vejledning i navlepleje, eller tjekkede om amningen fungerede.

Så min erfaring med hvidovre er absolut negativ, og jeg er glad for at jeg fødte de 2 andre på glostrup. Under dejlige forhold og jordmødre der lyttede til mig, og kun en jordemoder ved fødslen.

Mvh Anja

Anmeld

6. januar 2010

louise8723

Jeg var til jordemoder idag og der snakkede vi om det med at føde i vand.. som sagt ja under udvidelses veerne kan man godt.. men det er vanskeligere med en "hel" fødsel.. da man helst ikke må føde moderkagen i vandet, da det kan give risiko for infektion..

så i realiteten skal du føde barnet og så op af baljen bagefter for så at føde moderkagen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.