aaghhh hvad skal jeg gøre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2010

bette

har dog fået et råd ang at mikkel kaster sådan med hans ting..

jeg tager imorgen ALT hans legetøj fra ham.. og så skal han komme til mig eller steffen hvis han vil have noget.. og så må han vælge EN ting han vil lege med..
og kaster han med den så tager vi den fra ham og så har han bare ikke noget at lege med.. basta bum..
så må han sku da lære det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Nadi

Ja du har ret i at hans værelse skal være et rart sted for ham, ikke et sted han kommer hen for at blive straffet. Ligesom det heller ikke skal være en straf at komme i seng.

Er det muligt for dig at stille stolen midt i et rum, så du kan se ham fra stortset alle vinkler? For så er det jo bare at sige "tilbage på stolen kammerat", hvis han ikke bliver siddende.

Pøj pøj med imorgen, håber det bliver en succes. Vil gerne lige have en update om hvordan dagen er gået.

Anmeld

7. januar 2010

Helle30

Dét med en stol eller værelse eller andet sted har jeg aldrig overvejet som en mulighed, for hvad nu hvis ungen bare hopper ned eller kommer ud eller?

Jeg har simpelthen bare sat Sofie på gulvet eller efterladt hende der, hvor hun er spasset ud. Heldigvis begynder hun ikke på at dunke hovedet i væggen eller sådan noget, for så ville jeg nok ikke kunne holde det ud, men jeg føler, det er NU vi skal starte med at "ikke gide være venner med hende, hvis hun skal opføre sig sådan". Og så må hun finde ud af, hvordan vi bliver venner igen.

Og så kan det jo virke helt absurd at rende rundt og fløjte og tilberede lasagne med en vridende hyleorm liggende halvt oppe i hundens vandskål i bare hysterikramper, mens hunden kigger bedende op på én - for at man skal gøre noget. Men nu kan jeg jo læse, at vi er flere, der kører kampen lige pt. så ville jeg nok ikke få røde ører, hvis én af jer skulle komme uanmeldt under sådan en "forestilling".

- Helle - der nu har opdaget at klokken er "alt for sent" - og er slet ikke færdig med min ansøgning...

Anmeld

7. januar 2010

Rasmine

Fik du undersøgt noget med det der PPR?

-For mig lyder det som om du har svært ved at sige NEJ og sætte grænser!

Du skal ikke bare sige nej, men NEJ!

Anmeld

7. januar 2010

bette

Mebach skriver:

Fik du undersøgt noget med det der PPR?

-For mig lyder det som om du har svært ved at sige NEJ og sætte grænser!

Du skal ikke bare sige nej, men NEJ!

har måske også lidt vært ved at vedholde et nej..

og nej har ikke fundet ud af noget med dem.. da jeg snakkede med dp synes hun da det var godt nok men hun mente jo ikke at der var nogen problemer ude hos hende.. så jeg prøver at arbejde med det..

Anmeld

7. januar 2010

Nadi

bette skriver:

og nej har ikke fundet ud af noget med dem.. da jeg snakkede med dp synes hun da det var godt nok men hun mente jo ikke at der var nogen problemer ude hos hende.. så jeg prøver at arbejde med det..

Dp'en har måske også nemmere ved at vedholde sit NEJ, og derfor ser hun det ikke som et problem.

Vi har lige haft et par trælse dage med Oliver, men jeg har været konsekvent og bare på de to dage her har han virkelig forandret sig. Han har desværre en træls tendens med at bide, og jeg har prøvet at få ham til at sige nej til at han ikke må. Men hver gang jeg har spurgt ham har han sagt ja, idag er første gang han har sagt nej til at man ikke må bide
Og tror bestemt det er fordi jeg har kunne være konsekvent og vedholden.

Anmeld

8. januar 2010

Rasmine

bette skriver:

Det KAN jo også godt ske der ikke er problemer ude ved dp.

Måske er det kun hjemme ved JER.

Anmeld

8. januar 2010

bette

Mebach skriver:

Det KAN jo også godt ske der ikke er problemer ude ved dp.

Måske er det kun hjemme ved JER.

du har nok ret... måske han kan mærke jeg synes det er synd for ham... måske.. måske..... have no ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.