aledt af anden tråd. hvorfor "samle kræfter"? pasning børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2010

N&J

Eva skriver:

Jeg synes det er super at forældre vælger det hvis ikke de orker deres børn hele tiden...forstå mig ret. Så er det nok bedre for barnet at være væk et døgn..men optimalt set, der mener jeg ikke små børn under 2 år skal passes ude med overnatning, i hvert fald tror jeg ikke på det er til gavn for barnet..

Knus Eva..

2 år, crist, det tror jeg sku ikke er sundt, to år uden en enkel dag/nat for sig selv, og mener iøvrigt ikke at et barn tager skade af at blive passet ude ved andre nære omsorgsgiverer.. 

Nikita skal passes ude for første gang den 8. - på fredag, så jeg kan komme ud for første gang siden hendes fødsel, hun er også 10 mdr. så det er måske også på tide.. jeg gør det netop fordi jeg mener at hun bliver et gladere barn af at jeg gør noget for mig indimellem.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Ni-ko-li-ne

NikitasMoar skriver:

2 år, crist, det tror jeg sku ikke er sundt, to år uden en enkel dag/nat for sig selv, og mener iøvrigt ikke at et barn tager skade af at blive passet ude ved andre nære omsorgsgiverer.. 

Nikita skal passes ude for første gang den 8. - på fredag, så jeg kan komme ud for første gang siden hendes fødsel, hun er også 10 mdr. så det er måske også på tide.. jeg gør det netop fordi jeg mener at hun bliver et gladere barn af at jeg gør noget for mig indimellem.. 

og så har børn også godt af at knytte bånd til andre nære personer:0) helt enig!

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

I.E.K. skriver:

Det er da ikke fordi man ikke "magter" sit barn. Det er en prioritering af de ting i ens liv der skal fungere. Både børm og ægteskab. Men tror altså mangle forældre sætter deres børn så højt, at ægteskabet begynder at knirke - bare se på mange af trådene herinde.  

så misforstår du...hvis ens barn fylder så meget at det skal væk før man kan finde hinanden, så må man jo det...men jeg synes da bestemt ikke det er det optimale for barnet.

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

og så har børn også godt af at knytte bånd til andre nære personer:0) helt enig!

Men de bånd knyttes vel ikke ved at sove ude?? Mine unger har det tætteste forhold til bedsterne og det har altid været for børnenes skyld...og ikke noget de skulle...

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

NikitasMoar skriver:

Jeg tror bare ikke på det gavner....mine har skam været ude før de blev to år, men det var da et ego behov og ikke for barnets skyld.

Især ved Jeppe tænkte jeg mig sgu ikke om....men hey...man lærer så længe man lever...

Anmeld

4. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Men de bånd knyttes vel ikke ved at sove ude?? Mine unger har det tætteste forhold til bedsterne og det har altid været for børnenes skyld...og ikke noget de skulle...

jeg kunne heller ikke få mig selv til at få Nikoline passet før hun var nær ved 1 år.... hun har lige overnattet en helt weekend for første gang, og kun af den grund at hun har det super godt og trives hos bedsterne.... hun græder ikke af savn en eneste gang... vores oplever at Nikoline er meget tryg ved at vi kommer igen altid.... hun stortrives:0) derfor har jeg ingen kvaler ved at give bedsterne og Nikoline den glæde det er at have Nikoline på besøg i længere tid:0) jeg kunne aldrig drømme om det hvis ikke Nikoline var tryg:0)

Anmeld

4. januar 2010

Mum33

Eva skriver:

så misforstår du...hvis ens barn fylder så meget at det skal væk før man kan finde hinanden, så må man jo det...men jeg synes da bestemt ikke det er det optimale for barnet.

Bliver vi vist ikke enige om  Nej man kan ikke "finde hinanden" 100% når man er træt og ved hvornår man skal op igen og give en sut, trøste eller lignende. Så er det da bare super og være ved de dejligste bedsteforældre et par timer og hygge og få et hold glade forældre hjem igen - også på længere sigt.

Men det er nok også fordi jeg nærer et inderligt håb om aldrig at skulle stå med forældrerollen alene.

Men alle gør vel hvad man finder rigtigt.

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

jeg kunne heller ikke få mig selv til at få Nikoline passet før hun var nær ved 1 år.... hun har lige overnattet en helt weekend for første gang, og kun af den grund at hun har det super godt og trives hos bedsterne.... hun græder ikke af savn en eneste gang... vores oplever at Nikoline er meget tryg ved at vi kommer igen altid.... hun stortrives:0) derfor har jeg ingen kvaler ved at give bedsterne og Nikoline den glæde det er at have Nikoline på besøg i længere tid:0) jeg kunne aldrig drømme om det hvis ikke Nikoline var tryg:0)

Præcis...det er på børnenes præmisser...herhjemme går der ikke mange dage uden en af de store eller begge sover hos mine forældre, de elsker det...Jeppe har lige været der 17 dage i træk.. Konrad vil helst sove hjemme hos mig og kun en dag hos far, så det er sådan vi gør det nu...

Knus..

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

I.E.K. skriver:

Bliver vi vist ikke enige om  Nej man kan ikke "finde hinanden" 100% når man er træt og ved hvornår man skal op igen og give en sut, trøste eller lignende. Så er det da bare super og være ved de dejligste bedsteforældre et par timer og hygge og få et hold glade forældre hjem igen - også på længere sigt.

Men det er nok også fordi jeg nærer et inderligt håb om aldrig at skulle stå med forældrerollen alene.

Men alle gør vel hvad man finder rigtigt.

Tror jeg nu heller ikke er der den ryger...helt ærligt... men at frygte den gør måske også at man gør det mere..hvad ved jeg...jeg ville nu til hver en tid vægte ungerne højest og derfor er jeg alene, det er helt sikkert og meget bedre for os...love it...

Knus Eva...som også har fået passet børn til overnatning før de var to år...men som gjorde det for mig og ikke barnets skyld..

Anmeld

4. januar 2010

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Præcis...det er på børnenes præmisser...herhjemme går der ikke mange dage uden en af de store eller begge sover hos mine forældre, de elsker det...Jeppe har lige været der 17 dage i træk.. Konrad vil helst sove hjemme hos mig og kun en dag hos far, så det er sådan vi gør det nu...

Knus..

ja de skal ikke tvinges......

det kører godt for os mht. pasning.... og det er en STOR fordel for min ryg! jeg er meget stresset for tiden og har ondt hele døgnet.... så der er ikke meget overskud... det hele går stort set til Nikoline, som bare ikke skal "lide" nogen nød fordi hendes mors ryg ikke fungerer....

så derfor, er det vigtigt for os at vi nogen gange kan gøre noget sammen, kun os to....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.