aledt af anden tråd. hvorfor "samle kræfter"? pasning børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2010

TbCp

du må endelig ikke tro jeg er ude efter man undskylder man får passet sine børn!det er udelukkende nysgerrighed. og kan godt forstå i trænger til tid.

men jeg har jo også kun 1 pige.

Nej nej sådan forstod jeg det heller ikke

Det var bare for at komme med en forklaring... sommetider kan det skrevne ord jo godt virke lidt hårdere end det sagte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
gabriellasmor skriver:

Hej.

nu kunne jeg se i den anden tråd om hvornår bebser blev passet natten over, at mange af jer skriver at da barnet var 2-4 måneder blev det passet første gang så i kunne samle kræfter/eller have kærestetid.

så har jeg lige nogle spørgmål som jeg ikke helt forstår?

kan i ikke slappe af når jeres børn er der?

kan i ikke have kærestetid når bebs er der?

er det noget chok over at være bundet?

det er self. helt ok at i trænger til at være alene

bare en ting jeg har undret mig over, at man har lyst til. især når de er så små. venligt ment

Jeg er selv en af dem der fik passet min søn da han var et par måneder så vi kunne slappe af, men i vores sag skal det siges at i de første to måneder lavede jeg stort set ikke andet end skifte ble, amme eller rende til diverse undersøgelser pga. min søn er kommet ved akut kejsersnit og jeg fik nogle bivirkninger.

Jeg var ikke meget for at aflevere min lille dreng, men svigermor sagde at vi trængte til at være os selv lidt...

Anmeld

4. januar 2010

Lullaby

Vi er et kærestepar og også forældre. Og derfor bliver vores kæresteri prioriteret utrolig højt. Jeg tror at ens forhold skal fungere også som par for at ens børn er glade

Jeg slapper ikke af som mor når mine unger er hjemme. Der er jeg på. Enten ser vi tegnefilm sammen, spiller wii, læser, jeg løser konflikter, laver mad, henter drikke osv. Derfor har manden og jeg også brug for alene tid.  

Anmeld

4. januar 2010

BinaMor

TbCp skriver:

Nej nej sådan forstod jeg det heller ikke

Det var bare for at komme med en forklaring... sommetider kan det skrevne ord jo godt virke lidt hårdere end det sagte

åh godt. ja det er lidt svært nogle gange at skrive uden at lave misforståelser.

Anmeld

4. januar 2010

BinaMor

MorpåSjælland skriver:

Vi er et kærestepar og også forældre. Og derfor bliver vores kæresteri prioriteret utrolig højt. Jeg tror at ens forhold skal fungere også som par for at ens børn er glade

Jeg slapper ikke af som mor når mine unger er hjemme. Der er jeg på. Enten ser vi tegnefilm sammen, spiller wii, læser, jeg løser konflikter, laver mad, henter drikke osv. Derfor har manden og jeg også brug for alene tid.  

tak for svaret.

Anmeld

4. januar 2010

Lone Jakobsen

gabriellasmor skriver:

Hej.

nu kunne jeg se i den anden tråd om hvornår bebser blev passet natten over, at mange af jer skriver at da barnet var 2-4 måneder blev det passet første gang så i kunne samle kræfter/eller have kærestetid.

så har jeg lige nogle spørgmål som jeg ikke helt forstår?

kan i ikke slappe af når jeres børn er der?

kan i ikke have kærestetid når bebs er der?

er det noget chok over at være bundet?

det er self. helt ok at i trænger til at være alene

bare en ting jeg har undret mig over, at man har lyst til. især når de er så små. venligt ment

vil sige at tingene har ændret sig for mig gennem årene. men generelt vil jeg sige at hvis man er kørt tilpas langt ned, så kan en dag med rigtig kæreste-hygge-afslapning, være lige det man har brug for, for at ku være super forældre igen.

men til dine spørgsmål:

jeg slapper fint af med mine børn, men jeg er samtidig meget "på" jeg er et service organ, en krammemutter, og en nusse maskine....så jeg slapper af på 2 forskellige måder afhængig af om børnene er hjemme eller ej

kan sagtens have kæreste tid når baby er der, men nogle ting vil man helst udforske alene (med mindre baby sover rigtigt godt)

har været mor i snart 11 år (de 8 af dem alene) så nej, intet chok over at være bundet. blot en kæmpe ansvarsfølelse overfor de små væsner.

Anmeld

4. januar 2010

vatten

Jeg ammede og derfor blev Mathias først passet, da han var 6 mdr- men nøj, hvor jeg trængte til en fridag der!

Jeg kan ikke slappe af på samme måde, når Mathias er her, som hvis jeg er alene. Det lyder måske underligt, men så længe Mathias er mit ansvar, så slapper jeg aldrig helt af. Jeg "våger" over ham, hvis man kan sige det- jeg lytter mere efter små lyde, også når jeg sover, og det betyder at jeg vågner mange gange i løbet af natten pga små lyde. Når Mathias er vågen, har jeg også altid et øje i nakken, der følger ham- eller nok mere min 6. sans- jeg er mere opmærksom på, hvad der sker omkring mig, og det gør, at jeg ikke slapper rigtigt af.

Så for mig er det yderst vigtigt, at jeg få en fridag engang imellem, hvor en anden har ansvaret for Mathias.

Anmeld

4. januar 2010

Mum33

Eva skriver:

Jeg synes det er super at forældre vælger det hvis ikke de orker deres børn hele tiden...forstå mig ret. Så er det nok bedre for barnet at være væk et døgn..men optimalt set, der mener jeg ikke små børn under 2 år skal passes ude med overnatning, i hvert fald tror jeg ikke på det er til gavn for barnet..

Knus Eva..

Det kan vel godt være indirekte til gavn for barnet at mor og far får lidt tid sammen - så man ikke lige pludselig ender som skilsmissebarn  Vi prioriterer vores ægteskab meget højt, og har derfor brug for tid som kærester - helt uden børneforstyrrelser. At vi så ender med at tale om dem hele aftenen er en anden sag  

Vi var ude at spise første gang da han var to mdr. Vi var tilbage før han vågnede - og da han gjorde havde han en lidt gladere mor og far.

Så jo - indirekte tror jeg at pasning kan være i barnets interesse.

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

I.E.K. skriver:

Det kan vel godt være indirekte til gavn for barnet at mor og far får lidt tid sammen - så man ikke lige pludselig ender som skilsmissebarn  Vi prioriterer vores ægteskab meget højt, og har derfor brug for tid som kærester - helt uden børneforstyrrelser. At vi så ender med at tale om dem hele aftenen er en anden sag  

Vi var ude at spise første gang da han var to mdr. Vi var tilbage før han vågnede - og da han gjorde havde han en lidt gladere mor og far.

Så jo - indirekte tror jeg at pasning kan være i barnets interesse.

Præcis..det jeg skriver..at hvis forældrene ikke kunne magte det, så skal de da få det passet...men altså tror nu ikke et forhold hænger på om barnet bliver passet ind imellem...

Knus Eva

Anmeld

4. januar 2010

Mum33

Eva skriver:

Præcis..det jeg skriver..at hvis forældrene ikke kunne magte det, så skal de da få det passet...men altså tror nu ikke et forhold hænger på om barnet bliver passet ind imellem...

Knus Eva

Det er da ikke fordi man ikke "magter" sit barn. Det er en prioritering af de ting i ens liv der skal fungere. Både børm og ægteskab. Men tror altså mangle forældre sætter deres børn så højt, at ægteskabet begynder at knirke - bare se på mange af trådene herinde.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.