Hmmm tænke tænke tænke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Kristina V

Manden og jeg har snakket om idag at tage vores datter ud af buggestuen fra April måned af, til hun skal i Børnehave (forhåbentlig i august eller før)...

Jeg er jo sat til at føde i April, så måske én uge ud af April er hun i vuggestue. Hele Maj vil hun jo så være i´vuggestue og de første par uger af Juni. Men så resten af Juni og Juli måned er der stort set ferie.. så derfor tænkte vi at vi lige så godt kunne melde hende ud, så hun kan hygge hjemme med mig og lille mand..

MEN som manden siger har vi ikke prøvet at have to børn, og det kan være (selvom det kun er MAX. 10 uger af 4 mdr hun ska passes) jeg når at skyde mig selv fordi der er et barn på knap 3 der skal aktiveres, men lille mand ska have pat.

Er der nogle af jer som har erfaring med at have nummer 1 hjemme i noget af barslen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

BK

Ikke for at skræmme dig, men de første par uger/måneder nød jeg at kunne aflevere min den store i DP, for jeg kunne ikke overskue at have dem begge hjemme på en gang... Det er møg hårdt med 2 små børn...

Men hatten af for dig... Men jeg ville lade være, eventuelt bare få hende ned på en deltids plads så... Det er lidt billigere...

Anmeld

4. januar 2010

Kristina V

tror desværre ikk man har halvtids plads i vuggestuen, men kunne da ringe ned og høre.

Tænker nemlig os lidt om det bliver for hårdt, det lyder bare så hyggeligt med dem begge hjemme

Anmeld

4. januar 2010

Anja

Jeg tror, at du vil blive mest glad for at kunne sende hende afsted nogle timer hver dag i starten. Hun skal ud og lege og ikke tage hensyn til lillbror og du og lillebror skal lære hinanden at kende og have ro til det. Ofte har min mand så lige taget baby noget tid, når den/de store er kommet hjem så de kunne få mig lidt for sig selv og få min fulde opmærksomhed.

Sådan gjorde vi begge gange der er kommet en ny og det har været godt. Jeg tror, at jeg ville have haft dårlig samvittighed over for begge, hvis ingen fik alene tid.

Anmeld

4. januar 2010

Stumpen

Jeg ville klart anbefale dig at beholde pladsen.. Ikke for at lave et skræmmebillede, men jeg synes det var hårdt at få nummer 2... Du ved jo heller ikk eom du får et barn, der måske ikke sover så meget om natten og derved ikke kan tage dig en lur sammen med bebs i løbet af dagen,når storesøster er hjemme...

Qnus..

Anmeld

4. januar 2010

Louise mortil4

jeg ville også beholde pladsen, som andre skriver, du ved endnu ikke hva det er for et barn du får, er det en skriger eller et super nemt barn. Jeg har i hvertfald været meget glad for i starten at kunne få mig en lur midt på dagen sammen med Nanna også være klar til sjov når de store kom hjem. Vent og se, hvis du føler du har overskud til at have hende hjemme, så kan i jo tage hende ud til den tid. Det kan jo også være hun bliver trals at ha hjemme hvis du ikke kan aktivere hende nok.

Anmeld

4. januar 2010

Kristina V

Det er faktisk meget fordi jeg køre 20 min-½ time for at få afleveret hende i Kolding. Det vil sige vi ca. ska bruge en time på transport.

Har aftalt med mine forældre at hvis vi beholder hende dernede, vil de hjælpe med at hente nogle gange i ugen, så jeg ikke ska pakke lille mand sammen hver gang.

Men så var det jo lige vi tænkte om hun måske bare vil hygge med os. Men har da absolut tænkte på de i skriver. For mig vil det væreste da være at hun bare vil kede sig ihjel, men det er jo svært at sige.

Der er da heldigvis noget tid til beslutningen ska tages. Det kan jo os godt ske det bare er alle de her preggy-hormoner som giver ig ''gode'' ideer... I min verden vil det jo være sol, sommer og to børn hjemme

Anmeld

4. januar 2010

Lene76

Nu er det ik for at lyde sej el noget men jeg gik på barsel 2 mdr før og den dper som Mille ende hos efter mig blev syg, ca 1 mdr før termin,  så Mille og jeg havde en masse hygge timer sammen.... da jeg havde født havde manden barsel og ferie også hyggede vi os alle da ferien var slut sku hun starte i bh og manden på arb igen...... jeg nød tiden hvor vi alle ku hygge os. håber at det kommer til at passe ligeså godt når nr 3 er på vej engang.

men ja det er hårdt og få nr 2.... det er osse svært at kommentere på for vi kender ik dit barn og ved ik hvordan hun vil reagere på at være hjemme???

Anmeld

4. januar 2010

Tynen

Hvis det stod til mig ville jeg beholde pladsen.
Stellas DP havde 14 dages ferie 3 dage efter vi kom hjem fra sygehuset, og jeg synes simpelthen det var så hamrende hårdt.
(Men nu blev vi også indlagt imens, så tror at det har spillet en stor rolle)

Man er fuldstændig slået hjem i Ludo, for man (Eller jeg, i det her tilfælde     ) aner ikke noget som helst om dette nye familiemedlem.
Jeg havde glemt at sådan en ny en snildt kunne skide 8-9 gange i løbet af dagen, skulle ammes i tide og utide og at man bliver særdeles kortluntet af at blive vækket om natten.
Hele tiden skulle jeg tilsidesætte Stella og feje hende af med "Vent lige lidt, mor skal liiiige...." og jeg personligt synes det var så hårdt at jeg var en stor tudemarie

MEN - Som du nok har bemærket af mine tidligere indlæg, så døjede jeg rigtig meget med dårlig samvittighed overfor Stella, og det sled simpelthen sådan på mig.

Vi er alle forskellige og det er ikke til at sige hvordan du selv reagerer eller hvordan bebsen er, så synes det er svært at "rådgive" om.

Personligt var jeg rigtig glad for at have "alenetid" med Paw, mens Stella var afsted

Held og lykke med beslutningen - Det er dælme ikke nemt.

Anmeld

5. januar 2010

Kristina V

Tror vi beholder hende i systemet.

Har snakket med pladsanvisningen her til morgen, og hvis jeg trækker hende ud af systemet, kan hun ende i børnehave i Kolding.. Beholder jeg hende i systemet så kan de bedre love mig en plads i Lunderskov hvor vi bor..

Men de sagde så at de kunne flytte hende i børnehave i Lunderskov muligvis fra Juni md, så det ville jo være helt perfekt.

Det meste at det her bunder nemlig i at jeg synes det er synd for hende at de vil flytte hende så mange gange for at hun kan komme ud i hendes skoledistríkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.