Bedsteforældre får familien til at fungere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2010

Honningblomst

DianaMoar skriver:

Hvor er det fedt og at de er så glade for dem os det er sgu bare godt.

Det forhold de har til hinanden er virkelig helt fantastisk...ville ønske jeg havde haft det samme til mine bedsteforældre...og især Jeppe som jo var eneste og første barnebarn i 5½ år han er meget tæt på dem og skal bo deroppe når han skal på gymnasiet. De har endda lavet et værelse til drengene deroppe, med play station, computer, tv, sofa osv...sløre bedsteforældre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

lonemus

Eva skriver:

Men det er vel også nemt som selvstændige at passe det ind, er det ikke? Tænker når I begge to er i det...

Knus

Ikke rigtig, for vi er stadig en del ude af huset osse, så det kan godt være svært at få løst nogle gange.

Vi har jo heller ikke noget der hedder sygedage, så hvis vi bliver hjemme, jamen så tjener vi ingen penge den dag. Sådan er det jo. Vi betaler jo osse selv vores ferie osv.

Der er så perioder, hvor vi kan arbejde mere hjemmefra, så fungere det nogenlunde. Men det er alligevel svært at få arbejdet lidt, når der hænger 2 børn på én.

Vi har ofte haft behov for en hjælpende hånd, men har måttet klare det selv. Men pyt, sådan er det jo bare

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

lonemus skriver:

Ikke rigtig, for vi er stadig en del ude af huset osse, så det kan godt være svært at få løst nogle gange.

Vi har jo heller ikke noget der hedder sygedage, så hvis vi bliver hjemme, jamen så tjener vi ingen penge den dag. Sådan er det jo. Vi betaler jo osse selv vores ferie osv.

Der er så perioder, hvor vi kan arbejde mere hjemmefra, så fungere det nogenlunde. Men det er alligevel svært at få arbejdet lidt, når der hænger 2 børn på én.

Vi har ofte haft behov for en hjælpende hånd, men har måttet klare det selv. Men pyt, sådan er det jo bare

Ja, det er jo et valg.. jeg kender en del med store selvstændige firmaer og jeg ville aldrig bytte for noget...men de synes det giver frihed, jeg synes det binder en helt og holdent...men det er jo nok bare en livsstil som så meget andet..man skal gide det og ville lægge en masse tid i det.

Er det den der med at arbejde ofr at leve eller lev efor at arbejde...

Men lige meget hvad, så er det da et arbejde at få det hele til at hænge sammen når man har små børn...

Knus Eva

Anmeld

4. januar 2010

Diana...

Eva skriver:

Det forhold de har til hinanden er virkelig helt fantastisk...ville ønske jeg havde haft det samme til mine bedsteforældre...og især Jeppe som jo var eneste og første barnebarn i 5½ år han er meget tæt på dem og skal bo deroppe når han skal på gymnasiet. De har endda lavet et værelse til drengene deroppe, med play station, computer, tv, sofa osv...sløre bedsteforældre...

Ej hvor fedt så det jo os endnu sjover for dem når der er plads til dem. ja sådan nogen bedste forældre ville jeg sgu os ønske jeg havet haft  

Anmeld

4. januar 2010

Valle81

Tænker at sådan har det vel altid været, at man som familie hjælper hinanden, når tingene spidser til......

Mine forældre hjælper gerne, hvis de kan, men da de begge to er fuldtidsarbejde, så er det småt hvad de kan hjælpe til vedsygdom osv. Men sådan er det og det har jeg hele tiden vist, det koster et par feriedage der bliver brugt på sygdom, eller nogle dage, som jeg selv må betale for at være hjemme ved et sygt barn, men det går nok også:0)

Knus

Christina

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

DianaMoar skriver:

Ej hvor fedt så det jo os endnu sjover for dem når der er plads til dem. ja sådan nogen bedste forældre ville jeg sgu os ønske jeg havet haft  

Ja, det er det nemlig...det er en kæmpe gave både mine børn men også mine forældre får ved det forhold de har til børnene og børnene til dem.

Jeg må dog sige at når børnene er små er de der ikke rigtigt...heller ikke at blive passet en masse...men når børnene bliver så store at de selv beder om at være der, så får de lov....det synes jeg er en meget bedre måde, at det er ungernes behov samværet tager udgangspunkt i...

Knus Eva

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

Valle81 skriver:

Tænker at sådan har det vel altid været, at man som familie hjælper hinanden, når tingene spidser til......

Mine forældre hjælper gerne, hvis de kan, men da de begge to er fuldtidsarbejde, så er det småt hvad de kan hjælpe til vedsygdom osv. Men sådan er det og det har jeg hele tiden vist, det koster et par feriedage der bliver brugt på sygdom, eller nogle dage, som jeg selv må betale for at være hjemme ved et sygt barn, men det går nok også:0)

Knus

Christina

Ja, mine arbejder også begge...min mor arbejder dog så hendes tider er aften og weekend også, så det er tit hun er hjemme om dagen...og ellers tager både min far og mor fridage hvis der er brug for det for at tage drengene...men ja, selvfølgelig hjælper man hinanden i en familie, sådan synes jeg i hvert fald det burde være..

Knus Eva

Anmeld

4. januar 2010

lonemus

Eva skriver:

Ja, det er jo et valg.. jeg kender en del med store selvstændige firmaer og jeg ville aldrig bytte for noget...men de synes det giver frihed, jeg synes det binder en helt og holdent...men det er jo nok bare en livsstil som så meget andet..man skal gide det og ville lægge en masse tid i det.

Er det den der med at arbejde ofr at leve eller lev efor at arbejde...

Men lige meget hvad, så er det da et arbejde at få det hele til at hænge sammen når man har små børn...

Knus Eva

Det giver en kæmpe frihed at være selvstændig - osse rent økonomisk. Du bestemmer selv din løn Og man kan trække mange flere ting fra i skat, end normalt. Der er absolut kæmpe fordele ved det - og vi elsker det. Osse fordi det giver os en masse fritid sammen med børnene - vi har f.eks. aldrig travlt om morgnen, børnene oplever ikke en mor og en far der stresser rundt. De bliver begge hentet tidligt hver dag og vi er begge hjemme hver eftermiddag og hygger med dem.

Vi har valgt at lægge vores arbejdsdage, så vi er så meget sammen med børnene som muligt. Til gengæld betyder det ofte lidt arbejde om aftenen, når de sover eller i weekenden. Men vi ser det jo ikke så meget som et job, det er jo noget der interesserer os.

Selvfølgelig er der fordele og ulemper ved alt, men vi ville ikke bytte det for et alm. lønmodtagerjob - som vi i dag kalder slavearbejde

Anmeld

4. januar 2010

Vingummien

Jeg høre under dem hvor vi ikke får hjælp. Dejligt at høre at der er så mange der har glæde af dem.

Jeg vil nu helst selv plus jeg heller ikke kan trække på bedsteforældre pga sygdom

Anmeld

4. januar 2010

lonemus

Eva skriver:

Ja, mine arbejder også begge...min mor arbejder dog så hendes tider er aften og weekend også, så det er tit hun er hjemme om dagen...og ellers tager både min far og mor fridage hvis der er brug for det for at tage drengene...men ja, selvfølgelig hjælper man hinanden i en familie, sådan synes jeg i hvert fald det burde være..

Knus Eva

Hvis jeg bad nogen i min familie tage en fridag, så ville de tro jeg var blevet skør!! Nej, sådan noget har vi ikke her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.