Su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2010

Tynen

Lise skriver:

Ja, sådan er det desværre. Eller, man skal jo være glad for overhovedet at kunne få penge mens man er studerende......

Men ja, SU+lån+job ved siden af - så begynder det at ligne noget.

Ja, selvfølgelig skal man også huske at det jo ikke bare er en selvfølge at få penge under udd. - Man kommer hurtigt til at være et utaknemmeligt skarn

Tror jeg må udsætte det indtil ungerne er blevet ældre (Så jeg kan "overskue" at have et job ved siden af uden der går alt for meget fra dem) og vores hus ikke længere er ved at falde fra hinanden = Ruinere os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

Tynen

Stumpen skriver:

Jeg mener bestemt at man på (nogle) vuc'er kan tage det de kalder sygeplejepakken (så det kun vil tage 1 år)

Min svigerinde er i gang med sygeplejeudd. og den kræver vist sin mand lyder det til..

Hun gik i gang med en hf, men søgte efter 1. år ind på sygeplejeskolen i holstebro, da hun kun manglede biologi på b-niveau og kom ind...

Det er svært at få det til at hænge sammen, vi har en pæn stor gæld fra Karstens singelliv, der gjorde at vi havde 6000 når alt var betalt (2 til ham, 2 til mig og 2 til mad) Det blev dog lidt lysere da vi fik stumpen)

Ring til sygeplejeskolen og forhør dig, det er også dem der har styr på su'en... Vi havde i hvert fald i sekretær på pæd sem, der var helt inde i alle de der regler og paragraffer omkring su...

Tag da et lån, det er det billigste du kan komme til at tage... Siger hende der nok skylder omkring de 200 kg væk til statens uddannelsesstøtte -da jeg ikke er en af dem der har kunnet klare uddannelse og job ved siden af.. (grunde jeg ikke lige vil ligge på nettet)

Qnus..

Hey, det tror jeg faktisk også at der er!

Jeg tror faktisk at jeg vil ringe til studievejlederen imorgen. Om ikke andet, så for at høre hvad jeg kan forvente når jeg engang skal i gang.

- Og det bliver sikkert også med lån når det kommer til stykket!
Tusinde tak for besyv

Anmeld

3. januar 2010

Tynen

cmks2007 skriver:

SU er på omkring 5300 før skat - men du kan jo bruge dit fradrag, så du ikke skal af med halvdelen af det beløb. Det erkun som enlig forsørger, at man kan få dobbelt SU - dog er der noget med at man kan låne flere penge og fribeløbet er større, når man er forælder... men hvad det lige skulle gøre godt for, ved jeg ikke. Jeg havde i hvert fald ikke tid til at arbejde MERE efter jeg var blevet mor. 

Jeg blev færdig i 2008 og havde 7500 udbetalt med SU og lån. Og nej, lånet er træls - er ligebegyndt at afdrage mit på 215.000 Det vil i følge SU tagemig 15 år - men vi har aftalt at vi hvert år indbetaler halvdelen af det, der står på opsparingen, så vi kan få det hurtigt væk. Det er det billigste lån man kan få - men dog ikke rentefast, så vi kan faktisk risikere at det bliver dyrere end vores huslån

Jeg ville også kontaktedet nærmeste VUC, for selvom din uddannelse virker værdiløs, kan det være, atdu har fag, der kan meritoverføres - og måske findes der også en decideret sygeplejerskepakke... synes at have hørt om det ifm. mangelen på plejepersonale. Og i øvrigt mener jeg, at du vil være på elevløn under praktikperioderne? Hvis det er rigtigt, vil dit lån ikke nå at blive så stort, og perioderne med træls økonomi vil være korte. Håber det lykkes at finde en løsning.

Så må jeg jo bare se at få sparket manden ud
Ej, det er nok det jeg har fået mixet sammen oppe i hovedet.
Troede nemlig man fik lidt mere når man havde børn osv.

Tak for input - Du har fat i noget mht. til meritoverførsel.
Som skrevet til Stumpen, vil jeg ringe til studievejlederen og så kan jeg høre om jeg har noget de kan bruge

Selvfølgelig er det træls at sidde tilbage med et kæmpe lån, men heldigvis er det jo en investering i fremtiden.
(Det lyder sgu så pisse godt når man siger det, men føles bare lidt øv når man sidder i det!)

Anmeld

3. januar 2010

Muffinmus

ha ha, det er du da nødt til Trine..du vil jo så gerne være jm

Men for filan...tror heller ikke vi havde råd..eller jo måske hvis vi ville leve kummerligt i flere år for det.

Anmeld

3. januar 2010

Rasmine

Pssst: dit fradrag bliver faktisk større, jo flere børn du har, når du er på SU...

Anmeld

3. januar 2010

Tynen

MariaE skriver:

ha ha, det er du da nødt til Trine..du vil jo så gerne være jm

Men for filan...tror heller ikke vi havde råd..eller jo måske hvis vi ville leve kummerligt i flere år for det.

Ja, og lige nu kan det da næsten ikke blive mere kummerligt herhjemme med alle de vinduer, afløb, døre, babyalarmer, mobiler osv. der skal udskiftes.. Og nåå ja.. Så lige en barnedåb oveni

Jeg må se hvordan tingene ser ud om et års tid. Det er jo en gammel klassiker at det hele helst skal gå i stykker og ramle samtidig

Anmeld

3. januar 2010

Tynen

Mebach skriver:

Pssst: dit fradrag bliver faktisk større, jo flere børn du har, når du er på SU...

Men du - Tror du at hende der studievejlederen kan fortælle mig hvor meget det drejer sig om?

Nu kommer det dumme sprøgsmål, men hvordan dælan finder man ud af hvor meget ens fradrag er på nu?
Via skat eller hvad?

Er virkelig en kegle til sådan noget!

Anmeld

3. januar 2010

Rasmine

Tynen skriver:

Men du - Tror du at hende der studievejlederen kan fortælle mig hvor meget det drejer sig om?

Nu kommer det dumme sprøgsmål, men hvordan dælan finder man ud af hvor meget ens fradrag er på nu?
Via skat eller hvad?

Er virkelig en kegle til sådan noget!

www.skat.dk

www.su.dk

Jeg mener måske fradraget stiger med CA 22.000 om året pr. barn.

Du kan vel se dine skatteoplysninger på din side på skat.

Anmeld

4. januar 2010

Nadi

Jeg får udbetalt omkring 4.500 og så har jeg SU-lån vedsiden af så jeg kommer op på knap 9.000 og her imens jeg går på barsel får jeg barsels-klip, hvis SU-styrrelsen ellers kan finde ud af det!!

Jeg har ikke fået udbetalt barsels-klip eller lån i den her måned, så nu skal jeg have ringet til dem og de har bare laaaaang ventetid og gider stortset ikke bruge fem min på en

Lige et tillægssvar til Klock's statusop. vi kan søge om økonomisk friplads fordi jeg er studerende og Dennis ikke får den højeste løn. Vi kan købe hus og sidde i det fordi vi arvede nogle penge og ikke har købt et hus med en dyr husleje eller et til flere millioner. Og bare fordi vi kan købe hus, betyder det vel ikke at man/vi ikke må ta imod den hjælp vi kan få eller hva??!

Og det er også en af grundende til at vi kan få det til at hænge sammen. Vi køber heller ikke over evne og prøver at begrænse de der Bilka-besøg Tynen

Anmeld

4. januar 2010

Rasmine

Nadi skriver:

Jeg får udbetalt omkring 4.500 og så har jeg SU-lån vedsiden af så jeg kommer op på knap 9.000 og her imens jeg går på barsel får jeg barsels-klip, hvis SU-styrrelsen ellers kan finde ud af det!!

Jeg har ikke fået udbetalt barsels-klip eller lån i den her måned, så nu skal jeg have ringet til dem og de har bare laaaaang ventetid og gider stortset ikke bruge fem min på en

Lige et tillægssvar til Klock's statusop. vi kan søge om økonomisk friplads fordi jeg er studerende og Dennis ikke får den højeste løn. Vi kan købe hus og sidde i det fordi vi arvede nogle penge og ikke har købt et hus med en dyr husleje eller et til flere millioner. Og bare fordi vi kan købe hus, betyder det vel ikke at man/vi ikke må ta imod den hjælp vi kan få eller hva??!

Og det er også en af grundende til at vi kan få det til at hænge sammen. Vi køber heller ikke over evne og prøver at begrænse de der Bilka-besøg Tynen

Hvaffor en statusopdat? -Klock?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.