Su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

Tynen

Kan det virkelig passe at man "kun" kan få ca. 5300kr. udbetalt FØR (Som i FØR, som i minus 41%) skat i SU?

(Troede, meget naivt, at man kunne få mere hvis man havde børn og lign.)

Trine - I identitetskrisens vorden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

Tynen

- Tillægssprg.

Hvis svaret er JA, hvordan fanden i dælen huleme får I der læser så tingene til at hænge sammen?

Trine - Nu med meget nervøse trækninger.. Så kan jeg da aldrig blive til noget andet end professionel gamer (Sagt sådan lidt Sidney Lee-agtigt) 

Anmeld

2. januar 2010

BK

Ja det kan godt passe... du kan jo søge SU-lån, og boligsikring og økonomisk friplads...

Anmeld

2. januar 2010

Stumpen

Jeg fik su og su-lån og som forældre kan man forhøje det lån, så man får ca 1000 mere ud..(men de skal jo så også tilbage igen)

Alt efter mandens indkomst kan I søge boligsikring og friplads.. Boligsikring søgte vi aldrig, men vi fik delvis friplads.. Skulle betale omkring 2100, men betalte omkring 1300...

Hvad vil du til at læse til?

Anmeld

2. januar 2010

Tynen

Stumpen skriver:

Jeg fik su og su-lån og som forældre kan man forhøje det lån, så man får ca 1000 mere ud..(men de skal jo så også tilbage igen)

Alt efter mandens indkomst kan I søge boligsikring og friplads.. Boligsikring søgte vi aldrig, men vi fik delvis friplads.. Skulle betale omkring 2100, men betalte omkring 1300...

Hvad vil du til at læse til?

Jamen jeg vil rigtig gerne læse til sygeplejerske - Der er så mange muligheder indenfor faget og tror at det er det rigtige for mig.

Men har ledt og søgt på nettet hele aftenen og går nu deprimeret i seng.
Dels fordi at vores økonomi slet ikke kan hænge sammen på en SU lige nu (Har ikke lyst til at tage SU-lån, men det kan måske være eneste udvej?!) og dels fordi at jeg lige har fundet ud af at jeg ikke kan bruge min udd. til en dyt.
Dvs. at jeg bliver nødt til at tage en HF på 2 år først og allerede nu synes jeg det bliver en lang og uoverskuelig vej..

Pis ogs´... Hvor er det dog bittert at man ikke gjorde noget da man havde chancen

Anmeld

3. januar 2010

Stumpen

Tynen skriver:

Jamen jeg vil rigtig gerne læse til sygeplejerske - Der er så mange muligheder indenfor faget og tror at det er det rigtige for mig.

Men har ledt og søgt på nettet hele aftenen og går nu deprimeret i seng.
Dels fordi at vores økonomi slet ikke kan hænge sammen på en SU lige nu (Har ikke lyst til at tage SU-lån, men det kan måske være eneste udvej?!) og dels fordi at jeg lige har fundet ud af at jeg ikke kan bruge min udd. til en dyt.
Dvs. at jeg bliver nødt til at tage en HF på 2 år først og allerede nu synes jeg det bliver en lang og uoverskuelig vej..

Pis ogs´... Hvor er det dog bittert at man ikke gjorde noget da man havde chancen

Jeg mener bestemt at man på (nogle) vuc'er kan tage det de kalder sygeplejepakken (så det kun vil tage 1 år)

Min svigerinde er i gang med sygeplejeudd. og den kræver vist sin mand lyder det til..

Hun gik i gang med en hf, men søgte efter 1. år ind på sygeplejeskolen i holstebro, da hun kun manglede biologi på b-niveau og kom ind...

Det er svært at få det til at hænge sammen, vi har en pæn stor gæld fra Karstens singelliv, der gjorde at vi havde 6000 når alt var betalt (2 til ham, 2 til mig og 2 til mad) Det blev dog lidt lysere da vi fik stumpen)

Ring til sygeplejeskolen og forhør dig, det er også dem der har styr på su'en... Vi havde i hvert fald i sekretær på pæd sem, der var helt inde i alle de der regler og paragraffer omkring su...

Tag da et lån, det er det billigste du kan komme til at tage... Siger hende der nok skylder omkring de 200 kg væk til statens uddannelsesstøtte -da jeg ikke er en af dem der har kunnet klare uddannelse og job ved siden af.. (grunde jeg ikke lige vil ligge på nettet)

Qnus..

Anmeld

3. januar 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

SU er på omkring 5300 før skat - men du kan jo bruge dit fradrag, så du ikke skal af med halvdelen af det beløb. Det erkun som enlig forsørger, at man kan få dobbelt SU - dog er der noget med at man kan låne flere penge og fribeløbet er større, når man er forælder... men hvad det lige skulle gøre godt for, ved jeg ikke. Jeg havde i hvert fald ikke tid til at arbejde MERE efter jeg var blevet mor. 

Jeg blev færdig i 2008 og havde 7500 udbetalt med SU og lån. Og nej, lånet er træls - er ligebegyndt at afdrage mit på 215.000 Det vil i følge SU tagemig 15 år - men vi har aftalt at vi hvert år indbetaler halvdelen af det, der står på opsparingen, så vi kan få det hurtigt væk. Det er det billigste lån man kan få - men dog ikke rentefast, så vi kan faktisk risikere at det bliver dyrere end vores huslån

Jeg ville også kontaktedet nærmeste VUC, for selvom din uddannelse virker værdiløs, kan det være, atdu har fag, der kan meritoverføres - og måske findes der også en decideret sygeplejerskepakke... synes at have hørt om det ifm. mangelen på plejepersonale. Og i øvrigt mener jeg, at du vil være på elevløn under praktikperioderne? Hvis det er rigtigt, vil dit lån ikke nå at blive så stort, og perioderne med træls økonomi vil være korte. Håber det lykkes at finde en løsning.

Anmeld

3. januar 2010

Stumpen

cmks2007 skriver:

SU er på omkring 5300 før skat - men du kan jo bruge dit fradrag, så du ikke skal af med halvdelen af det beløb. Det erkun som enlig forsørger, at man kan få dobbelt SU - dog er der noget med at man kan låne flere penge og fribeløbet er større, når man er forælder... men hvad det lige skulle gøre godt for, ved jeg ikke. Jeg havde i hvert fald ikke tid til at arbejde MERE efter jeg var blevet mor. 

Jeg blev færdig i 2008 og havde 7500 udbetalt med SU og lån. Og nej, lånet er træls - er ligebegyndt at afdrage mit på 215.000 Det vil i følge SU tagemig 15 år - men vi har aftalt at vi hvert år indbetaler halvdelen af det, der står på opsparingen, så vi kan få det hurtigt væk. Det er det billigste lån man kan få - men dog ikke rentefast, så vi kan faktisk risikere at det bliver dyrere end vores huslån

Jeg ville også kontaktedet nærmeste VUC, for selvom din uddannelse virker værdiløs, kan det være, atdu har fag, der kan meritoverføres - og måske findes der også en decideret sygeplejerskepakke... synes at have hørt om det ifm. mangelen på plejepersonale. Og i øvrigt mener jeg, at du vil være på elevløn under praktikperioderne? Hvis det er rigtigt, vil dit lån ikke nå at blive så stort, og perioderne med træls økonomi vil være korte. Håber det lykkes at finde en løsning.

Af hvad jeg har forstået på min svigerinde så er det su under praktikken nu...

Anmeld

3. januar 2010

Rasmine

Vi har haft job ved siden af.

Anmeld

3. januar 2010

Lise

Ja, sådan er det desværre. Eller, man skal jo være glad for overhovedet at kunne få penge mens man er studerende......

Men ja, SU+lån+job ved siden af - så begynder det at ligne noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.