2009

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. december 2009

Lise

Inspireret af Monicas statusbesked på Facebook, så tænkte jeg at vi kunne skrive hvad der er sket i vores 2009.. Håber i er med

I 2009 sagde vi farvel til mine forældres hund Tais, vi bestilte en lillebror til Simon, vi holdt vores sommerferie i hhv. Sønderjylland og på Bornholm - og jeg var i Fårup Sommerland for første gang siden sidste skoledag i 9. klasse, jeg fik min første lillemorbil, vi fik isoleret hus og bygget carport og skilt os af med den ækle udestue, Simon har udviklet sig enormt og har tilføjet utallige ord til sin ordbog, og sidst men ikke mindst trådte jeg ud af 20'erne og ind i 30'erne. Er stadig studerende (evigheds-?) og har arbejdet Ernst & Young hele året. i 2010 glæder vi os mest til at se lillebror, og ellers håber vi bare på et godt år uden for meget sygdom, terror, naturkatastrofer og finanskrise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2009

Tut

Her har 2009 set sådan ud:

Februar: Indlagt med Noah som havde Rotavirus, og vi blev begge selv smittet  (surt der ikke findes en smiley der sidder på toilettet)

Marts: Skøn ferie i mine forældres hus i Thailand, og her fandt vi ud af at vi ventede Nana, termin d. 4 december

April: Indbrud

Maj: Fantastisk drømme bryllup

Juli: Indlagt med Noah som havde falsk strubehoste. Mit livs forskrækkelse, da han ikke kunne få vejret og vi måtte ringe 112.

November: Går min arbejdsplads konkurs

November: Kommer vores lille smukke Nana til verden d. 25/11 

December: Skal bare glemmes!

D. 1 december bliver jeg indlagt med barselsfeber, og bliver opereret og får fjernet nogle moderkagerester og en masse størknet blod i livmoderen.

D. 9 december får min faster en blodprop i hjernen og jeg tilbringer ca. 10-12 timer hver dag de næsten 3 dage på hospitalet hos hende og min fætter.

D. 12 december dør min faster  

D. 18 decemeber bliver hun begravet   (den hidtil sværreste dag i mit lliv)

Resten af december har været meget underlig, og der er blevet grædt meget. Juleaften var ikke nem, og i aften bliver også meget svær.

Selvom 2009 i bund og grund har været et godt år, så overskygger tabet af min faster og de 4-5 måneder jeg havde med mange smerter til slut i Nana's graviditet desværre det positive. Så jeg tror at jeg vil tænke tilbage på 2009 som et "knapt så fedt år" (selvom det jo var godt, for vi blev gift og fik Nana)

Så det blev jo et ret så negativt indlæg, men jeg synes ærligt talt også at i dag er en meget svær dag der bare skal overståes, så vi kan få taget hul på 2010..

Knus Tut

Anmeld

31. december 2009

Anja

Ja, når jeg nu sidder og tænker så det knager, så synes jeg ikke at 2009 har bragt nogle større forandringer i vores liv.

I maj var vi på den hidtil dejligste ferie med børnene 2 uger på Gran Canaria - skønt

I august startede hverdagen for alvor og mit liv som hjemmegående sluttede efter 2½ år. Tilgengæld bød jobstarten på nyt job, hvilket bare har været en rigtig god beslutning.

2009 bragte ikke et nyt familiemedlem, som både 2007 og 2008 gjorde, men tilgengæld blev det besluttet, at vi unden tvivl skal have et barn mere på et tidspunkt

Alt i alt bragte 2009 nok mest af alt en rigtig god og positiv hverdag med både børn og job. I ikke mindst har året givet en masse dejlige oplevelser med børnene

Anmeld

31. december 2009

birgittemarie

God idé!

Vi har haft et hektisk 2009 med en masse forandringer.

Jeg startede med at holde op med at drikke cola efter 19 år som heftig colaholiker. I 2 måneder drak jeg ingenting og så begyndte jeg igen og troede, at jeg kunn nøjes med at drikke det ved særlige lejligheder, men nu drikker jeg lige så meget som før. Nå.

Men så holdt jeg op med at tygge nicotintyggegummi efter 5½ år som ikke-ryger. Og det holder stadig.

Så blev jeg gravid. Og vi besluttede os for at flytte fra skovhuset og min far.

1. august rykkede vi så hjem til Århus og blev ghettopimps. Men i et meget stort hus til gengæld, så selvom det var et kulturchok af rang og jeg har bandet og svovlet og stadig gør det af betonvægge og savnet mit hjemmebyggede træ, så kompenserer pladsen, vennerne i nærheden og husbonds humør til fulde for savnet.

Og så fik vi endelig vores trommeslager og bassist til at møde op til øvning, så det lover godt for 2010.

Nova Maria er bare blevet så stor og dygtig og talende i løbet af året. Når jeg tænker på hende fra sidste jul, så er der virkelig sket en masse.

1. december kom så lillebror og jeg synes, det er vildt at tænke på, at vi slet ikke havde ham i tankerne sidste nytårsaften og nu er han her og det er fedt at være fire.

Rigtig godt nytår til jer allesammen og tusind tak for endnu et år sammen med jer dejlige tøsepiger, som i sandhed har reddet mig ud af mangen krise og givet mig en masse grin og forårsaget en del eftertanke i de tre år, jeg har kendt jer.

Stort knus fra Birgitte

Anmeld

31. december 2009

BK

tja hvad er der sket for os... Det var jo rent faktisk et rigtigt godt spørgsmål...

Kai blev fyret og dermed arbejdsløs i maj måned.

Vi blev gift i 070809, hvor vi havde en fantastisk dag sammen med familie og venner... Og hvad endnu sjovere var at min ene onkel (ham jeg ville have haft til at servere) havde valgt at gifte sig på samme dag.

Sommerferien blev til en uge i sommerhus ved Sea West/ Nr. Nebel sammen med mine forældre...

Der ud over er jeg vendt tilbage til arbejde... Ikke det bedste jeg har oplevet, men det er bedre end ingen ting...

Og ja Kai fik en dejlig julegave i form af et nyt arbejde.

Anmeld

31. december 2009

Nadi

Der skete vist ikke noget af større betydning de første måneder af året, men i maj ændrede år 2009 sig for alvor for vores/mit vedkommende.

April: var jeg i mit første længere praktik forløb på Viborg sygehus.

Maj: lavede en poitiv hjemmetest på min fars fødselsdag, så han fik lige en ekstra lille gave 

Juni: kastede jeg op

Juli: var jeg indlagt med hyperemesis (over-eksrtem-opkastning), og samme dag som jeg blev indlagt fik vi nøglerne til vores nye hus.
Vi holdt en dejlig sommerferie i Saltum og i mine forældres sommerhus 

August: startede jeg i skole igen.

September: var vi på ferie i Tyrkiet, en super dejlig og afslappende ferie med mine forældre, lillebror + en af hans kammier.
Til MD-scanningen viste det sig at det højst sandsynlig er en lille pige, der gemmer sig i maven

Oktober: fyldte jeg 24 og Dennis blev 25 Og vi fik vores lille goldie Molly.

December: Oliver fik to nye kindtænder. Jeg fejrede jul uden mine forældre for første gang i hele mit liv, og Oliver mistede sin ene oldemor (Dennis' bedstemor) 1. juledag.

Oliver er i sandhed også blevet en stor og rigtig dreng (som Pinoccio ville have sagt), og jeg er rigtig spændt på om jeg overhovedet kan huske, hvordan det er at have en lille baby igen, og så tilmed en lille pige.
År 2009 vil jeg huske som et hårdt år med mange udfordringer, så satser på et år 2010, hvor vi kan slappe lidt mere af. Men mon ikke det kan lade sig gøre, når vi begge nu skal have barsel  

Anmeld

31. december 2009

Nadi

Lise skriver:

og jeg var i Fårup Sommerland for første gang siden sidste skoledag i 9. klasse

+ du mødte mig, det måtte da helt klart have været dagens højdepunkt

Anmeld

31. december 2009

Joan ( Smallie )

Åhhh 2009 har bragt en masse med siig herhjemme ved os.

I jan blev manden fyret

I feb kom Anne til verden efter 40 timer med veer men jeg fødte hende selv

Vi fik fældet et stort læ hegn lige efter Anne var kommet til verden. Jeg fik renoveret og malet i vores 2 bag gange. Manden fik sat nyt fyr ind, det tog langtid. Jeg har også fået malet i mit køkken.

Åhhh ja og så er jeg holdt med at ryge, startet med at ryge da jeg var 13 så det var/er noget af en omvæltning, men rigtig glad for min beslutning. og så har jeg fået taget mig sammen til at få lavet mine tænder.

Og så fik manden et job i 6 måneder som sommer afløser og så har han lige fået arbejde igen i Århus

Og ikke minst så har mine unger jo udviklet sig helt vildt, jeg kan slet ikke følge med. Jeg sidder fast i feb månede hvor Anne var helt ny og Niels bare var 19 måneder, meeen den holder jo ikke helt for jule aften blev Anne 10 måneder. Åhh min lille baby er væk og det kommer jeg aldrig til at opleve igen

Men alt i alt er der sket rigtig meget her og faktisk håber jeg ikke der sker lige så meget i det nye år

Anmeld

1. januar 2010

Millebasse

Uhh, der er sket lidt af hvert og så alligevel ikke så meget

Vi blev gift i maj, ved et fantastisk bryllup og fandt et par ugen forinden ud af at der var en lille ny på vej

Bastian startede ved ergoterapeuten i juli, og det har holdt lidt hårdt, med ugentlige besøg og holdningsændringer både hos os og pårørende, men i december blev han afsluttet med stemplet "inden for normalområdet, men stadig sensitiv" og det er positivt for os

Jeg har virkelig lidt under denne graviditet og blev sygemeldt i oktober..

Så startede vores store ombygning af vores 1. sal, som stadig er igang.

Så lidt et broget 2009, med prøvelser og glæde  

Anmeld

1. januar 2010

Rasmine

Tja...

Sprang jo ud som "student" i juni.

Har haft 3 forskellige jobs, under og efter min bacheloropgave. Vi holdt en famtastisk fest i vores have i forbindelse med min uddannelse og Lars' fødselsdag.

Eh....

Været land og rige rundt i sommerferien. Haft en super tur med min lille familie til Lalandia.

Eh...

Min store datter har fået papirer til skoleindskrivning, haft en rokketand, som hun tabte nytårsaftensdag...

Regner lidt med at vi i dette Herrens år 2010 gifter os. Og hvis vi bliver enige om betingelserne, kunne det godt tænkes vi vil prøve at lave en bette baby til april... (Men det er meget usikkert endnu, ORKER MAN?)

Ellers synes jeg dagene, ugerne...ja årene bare flyver afsted, mystisk at man ikke kan se jeg bliver en dag ældre nogensinde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.