pssst BM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Louise mortil4

nu var du så god til det med strækviklen den gang, jeg tænkte på ved du noget om den fastevikle?? Nu er nanna jo så stor at det ville være nemmere at ha hende siddene på hoften, men kan læst mig frem til at det er strækviklen ikke så god til, så kan du nogle triks og kan man evt lave en fast vikle selv??

Louise som imiterer spørge jørgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Susan1978

tillader mig lige at svare også..

men du har ret, når de blir det større så skal du ha fat i en fast vikle og det er også nemmre hvis de skal sidde på hoften..

du vil sagtens kunne sy en selv.  Du skal bare finde det rigtige stof.. noget med at tråedene skal gå modsat af det det plejer.. haha du kan godt høre jeg ikke syer ik.. hihi men det ved BM helt sikkert.

men ellers synes jeg du skal prøve her. www.slyngebarn.dk  måske er der en der sælger en billig strækvikle.

jeg har forresten også en, som jeg har byttet mig til hos BM , den bruger vi ikke mere. Den er sådan grå/hvid i det..

Anmeld

31. december 2009

Lise

Og så et relateret spørgsmål. Er der noget problem i at bruge en fastvikle fra starten? Da jeg ville købe en strækvikle sagde manden, der solgte dem (som jo kunne have tjent på to i stedet for én) at det var der ingen grund til, når jeg bare kunne bruge en fast fra starten. Tror dog den kan give sig lidt, så den er ikke helt ufleksibel. Den hedder Didymos.

Lise - viklejomfru

Anmeld

31. december 2009

birgittemarie

Louise: Du kan sagtens sy en selv. Og som Susan siger, så er det en god idé at finde noget stof, der er vævet, fordi trådene der går på kryds og tværs og derfor ikke strækker sig forkert, så viklen får en underlig form.

Mht bærevejledninger ville jeg også foreslå dig at kigge på slyngebarn. Jeg ved ikke noget om at bære på hoften i en vikle desværre.

Lise: Det er meget nemmere at bære et spædbarn i en strækvikle, fordi de er lettere at få til at smyge sig om barnet og man bedre kan følge med i, om den lille, bløde baby nu også ligger ordentligt. Det noget kraftigere stof i en fastvikle, kræver efter min mening et noget kraftigere barn, der til gengæld er for tungt til at sidde i en strækvikle, for så skærer stoffet sig ind i bærerens rygflæsk og barnet ender med at hænge nede om knæene på én. No fun.

Jeg har nogle halvfærdige fastvikler liggende fra dengang jeg syede for mamaslife, hvis nogen af jer, skal bruge noget stof?

Knus og godt nytår fra Birgitte

Anmeld

1. januar 2010

Louise mortil4

birgittemarie skriver:

Louise: Du kan sagtens sy en selv. Og som Susan siger, så er det en god idé at finde noget stof, der er vævet, fordi trådene der går på kryds og tværs og derfor ikke strækker sig forkert, så viklen får en underlig form.

Mht bærevejledninger ville jeg også foreslå dig at kigge på slyngebarn. Jeg ved ikke noget om at bære på hoften i en vikle desværre.

Lise: Det er meget nemmere at bære et spædbarn i en strækvikle, fordi de er lettere at få til at smyge sig om barnet og man bedre kan følge med i, om den lille, bløde baby nu også ligger ordentligt. Det noget kraftigere stof i en fastvikle, kræver efter min mening et noget kraftigere barn, der til gengæld er for tungt til at sidde i en strækvikle, for så skærer stoffet sig ind i bærerens rygflæsk og barnet ender med at hænge nede om knæene på én. No fun.

Jeg har nogle halvfærdige fastvikler liggende fra dengang jeg syede for mamaslife, hvis nogen af jer, skal bruge noget stof?

Knus og godt nytår fra Birgitte

Hva skal du ha for dem, for vi er altså nød til at ha fat i en vikle igen til Nanna, man bliver jo helt afhændig af det

Lise, hvis du kan leve med hvit stof med røde elefanter så har jeg 6 meter i den rigtige brede liggende til en strækvikle, det er aldrig brugt, det var det jeg havde i overskud da jeg lavede min egen Kan også varmt anbefale en strækvikle, det er altså guld værd

Anmeld

2. januar 2010

Louise mortil4

op igen

Anmeld

2. januar 2010

birgittemarie

Hej igen

Jeg har foreløbigt fundet en sandfarvet én, der er færdigsyet og brugt én gang. Den kan du få for 150,- DKK.

Jeg vender lige tilbage, når jeg finder stofresterne...

Knus Birgitte

Anmeld

3. januar 2010

Louise mortil4

birgittemarie skriver:

Hej igen

Jeg har foreløbigt fundet en sandfarvet én, der er færdigsyet og brugt én gang. Den kan du få for 150,- DKK.

Jeg vender lige tilbage, når jeg finder stofresterne...

Knus Birgitte

nu skal jg bare være besværlig, men hvor lang er den

Anmeld

3. januar 2010

birgittemarie

Jeg måler den lige lidt senere . Og du er skam ikke besværlig

Anmeld

4. januar 2010

Louise mortil4

op igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.