Jer med "enebørnene"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. december 2009

Tynen

Kom, efter Miiikros kommentar i tråden om den laaaange juleferie, til at tænke på om I til tider er ved at blive skræmt fra vid og sans når nogen af os med flere børn kommer med rullende øjne, rasende kommentarer og pipper op om hvor hårdt der er med flere af slagsen i diverse indlæg?!

Tager faktisk tit mig selv i at tænke at det måske ikke er det mest passende man får skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2009

Lise

Ikke skræmt... forbereder mig blot på hvad fremtiden bringer, og prøver at huske at nyde tiden som mor til kun én

Anmeld

23. december 2009

Kaufie

Jeg bliver skræmt.....men ikke fra vid og sans.

Ej, efter de indlæg jeg sætter lidt mere pris på den tid og det overskud jeg har i og med vi kun har en knægt endnu. Jeg ville jo rigtig gerne være i gang med nr 2 - men jeg har forventning om at det bliver hårdt, hvilket jeres "aaaargg-indlæg" jo blot bekræfter.

Det er svært at sætte sig ind i hvordan det bliver at have to - eller tre eller fire - man kan jo ikke forestille sig, at barn 2 på nogen måde adskiller sig fra barn 1 - uanset hvor mange indlæg man læser om det modsatte.

Anmeld

23. december 2009

Nadi

Synes heller ikke det skræmmer mig, og synes også, som Lise, at det bare minder mig på at jeg skal huske alene-tiden med Oliver.

Og Tynen du skriver bare det du vil, vi ka ta det

Anmeld

23. december 2009

BellaT

Nej, jeg er heller ikke skræmt. 

Men det minder mig om at nyde vores familie som den er NU. For snart er den anderledes. For evigt.

Snart er vores familie så komplet som den nu kan blive. (Vores Maia vil altid mangle. Derfor jeg skriver sådan..)

Og det er det vi gerne vil og har valgt. Ellers forblev Phillip jo bare enebarn.  Jeg ved at vi nok skal klare den nye udfordring. Også selvom det bliver hårdt. Meget hårdt. Det ved jeg at det bliver. Jeres aarrgh-indlæg (godt ord, Kaufie!) bekræfter det bare.

Men noget andet som skræmmer mig er det helt forfærdelige.. For tidlig fødsel, sygt barn osv. Og så samtidigt skulle være der for Phillip... 

Og bare det at Phillip skal dele mor og far fuldstændigt. Ikke bare med fætre og dagplejebørn, som jeg synes han klarer flot. Nej, fuldstændigt. Kærlighedsmæssigt, mener jeg. Det er også lidt skræmmende, synes jeg.

Så nej, den almindelige hverdag skræmmer mig ikke. Den bekymrer mig kun en lille bitte smule.. Så I skal bare skrive løs.

Og nu har jeg officielt laaaang skøn juleferie!!

Anmeld

24. december 2009

ivfmarie

Jamen... Det kan da godt være at der er dobbelt såmeget bøvl med to unger, men der er ved Gud i Himlen også dobbelt så mange glæder og vidunderlig stunder - OG DET ER BARE DET HELE VÆRD! At se ungerne give hindanen et kram.. at se dem tage den anden i hånden når de går en tur, at se den store forklare den bette noget "meget vigtigt"... Ja, jeg kunne jo blive ved!

Marie - mor til TO, og jeg elsker det!

Anmeld

24. december 2009

Tynen

ivfmarie skriver:

Jamen... Det kan da godt være at der er dobbelt såmeget bøvl med to unger, men der er ved Gud i Himlen også dobbelt så mange glæder og vidunderlig stunder - OG DET ER BARE DET HELE VÆRD! At se ungerne give hindanen et kram.. at se dem tage den anden i hånden når de går en tur, at se den store forklare den bette noget "meget vigtigt"... Ja, jeg kunne jo blive ved!

Marie - mor til TO, og jeg elsker det!

Helt og aldeles fuldstændig enig!
Jeg er tit ved at knibe en tåre når Stella farer rundt efter en sut til ham, siger "Ae Paw!" før vi afleverer hende i DP og helt impulsivt skal hen og mysse ham før hun drøner videre med "Lise" i dukkevognen
(Men det er bare så sjældent at det er det man skriver om    )

Anmeld

24. december 2009

..

Tynen skriver:

Helt og aldeles fuldstændig enig!
Jeg er tit ved at knibe en tåre når Stella farer rundt efter en sut til ham, siger "Ae Paw!" før vi afleverer hende i DP og helt impulsivt skal hen og mysse ham før hun drøner videre med "Lise" i dukkevognen
(Men det er bare så sjældent at det er det man skriver om   )

Lige præcis.. Der er meget bøvl men glæderne overskygger det hele!! - i skrivende stund står Smilla og klapper kage med Mikas - og som IVF skriver så bliver det bare bedre og bedre i takt med at de får endnu mere glæde af hinanden - faktisk tænker jeg nogengange at det var synd for Smilla at hun var alene som lille

Anmeld

24. december 2009

Anja

I 9 ud af 10 situationer er det fantastisk at have flere børn !!!

Jer med kun én og ønske om en til eller flere har meget at glæde jer til

Anmeld

25. december 2009

Lene76

Anja skriver:

I 9 ud af 10 situationer er det fantastisk at have flere børn !!!

Jer med kun én og ønske om en til eller flere har meget at glæde jer til

helt enig  netop derfor vil jeg osse ha nr 3  ( manden nr 4 )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.