Er man kedelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er man kedelig når man ikke drikker?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.143 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. december 2009

BK

når man ikke drikker?

Ja måske et mærkeligt spørgsmål... Men sad og læste en debat inde på øffen, og der var der en der skrev at det måtte være nogen kedelige julefrokoster og påskefrokoster uden alkohol...

Vil ikke gøre mig så hellig at påstå jeg aldrig har drukket, men siden en julefrokost (med arbejde) for 6 år siden hvor jeg drak mig sans og samling og ikke kunne huske ret meget har jeg stort set ikke drukket...

Har 3 gange drukket ét ½ glas vin, men ja kan ikke få det ned ... Og nu er jeg så heldig at det heller ikke siger min mand så meget at drikke, dvs han nyder at få et glas whiskey, men har kun set ham drikke det en gang, og har kun set ham fuld en gang...

Nå men til sagens kerne betrakter i folk der ikke drikker som kedelige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Louise mortil4

nej det gør jeg bestemt ikke, jeg drikker selv ikke ret meget, et glas vin eller en øl kan jeg godt drikke, men for det første skal der ikke meget til før jeg bliver fuld efter 4 år hvor jeg næsten kun har været gravid, også siger det mig slet ikke noget at sejle rundt og være fulde fjollet, jeg kan ha det lige så sjovt ædru. Heldigvis sys manden heller ikke det er voldsomt sjovt at drikke mere så jeg sidder næsten aldrig alene og er "voksen kedlig" til fester med vennerne.

Anmeld

20. december 2009

Muffinmus

nej da..man vælger jo selv hvor meget man vil more sig...MEN det kan da tit læsne folk op hvis der kommer lidt alkohol på bordet..nigle bliver så løsnet liiiige rigeligt.

Jeg drikker yderst sjældent.

Har ikke været fuld siden min polter abend for 3,5 år siden. Tager min en cult shaker i ny og næ, men sjældent.

Og ellers er det meste jeg har drukket i de 3-4 år altså 2,5 genstand og det var da jeg havde reunion for folkeskole veninder

Så nej, jeg er ikke kedelig, bare ikke fuld. Og med en´biologisk far der er ved at drikke sig ihjel tror jeg heller aldrig jeg kommer til at drikke så meget på en gang som da jeg var 17 og tankeløs beruset

Anmeld

20. december 2009

BK

MariaE skriver:

nej da.. man vælger jo selv hvor meget man vil more sig...MEN det kan da tit læsne folk op hvis der kommer lidt alkohol på bordet..nigle bliver så løsnet liiiige rigeligt.

Jeg drikker yderst sjældent.

Har ikke været fuld siden min polter abend for 3,5 år siden. Tager min en cult shaker i ny og næ, men sjældent.

Og ellers er det meste jeg har drukket i de 3-4 år altså 2,5 genstand og det var da jeg havde reunion for folkeskole veninder

Så nej, jeg er ikke kedelig, bare ikke fuld. Og med en´biologisk far der er ved at drikke sig ihjel tror jeg heller aldrig jeg kommer til at drikke så meget på en gang som da jeg var 17 og tankeløs beruset

Jeg bed lige mærke i en sætning du skrev, markeret og fremhævet... Mener du at man ikke kan more sig uden alkohol????

Anmeld

20. december 2009

Muffinmus

nej, præcis det modsatte...Man behøver jo ikke være en kedelig skid bare fordi man ikke pøser rundt med en promille på 2:-)

Men kan sagtens være sjov og hyggelig alligevel, men igen, nogle gange løsner alkohol jo folk lidt op så de snakker og hygger lidt mere.

Anmeld

20. december 2009

BK

MariaE skriver:

nej, præcis det modsatte...Man behøver jo ikke være en kedelig skid bare fordi man ikke pøser rundt med en promille på 2:-)

Men kan sagtens være sjov og hyggelig alligevel, men igen, nogle gange løsner alkohol jo folk lidt op så de snakker og hygger lidt mere.

Ja men jeg snakker om en promille på 0,0 det vil sige slet ingen alkohol...

Anmeld

20. december 2009

Lise

Nej, det er man da ikke nødvendigvis...  Jeg har en god veninde jeg aldrig har set fuld - hun har til gengæld set mig fuld mange gange - og hun er bestemt ikke kedelig. Det gode ved hende er, at hun kan stadig godt lide en god fest, og hun synes at fulde folk og fest er sjovt, så bare fordi hun ikke vil være fuld (hun kan godt lide smagen af øl, men ikke virkningen) betyder det ikke at hun ikke vil være med, eller man ikke selv kan drikke noget...

Jeg kan jo godt lide en god kæp i øret, omend det sker sjældent efterhånden. Både min egen familie og min svigerfamilie har også et meget afslappet forhold til alkohol, med hvilket jeg mener at man generelt holder af et glas rødvin (eller seks) og et par flasker øl...

Hmm, jeg synes spørgsmålet er svært at svare på. Synes man er lidt kedelig hvis man generelt siger nej til fest, at andre drikker omkring en mv. Og så har jeg jo svært ved at forstå at man overhovedet ikke drikker noget, når jeg nu synes det er noget af det værste ved at være gravid og amme, at jeg ikke med god samvittighed kan drikke en øl eller to. Jeg kan nemlig meget godt lide øl  Og kan også godt drikke mere end to...

Anmeld

20. december 2009

BK

Lise skriver:

Nej, det er man da ikke nødvendigvis...  Jeg har en god veninde jeg aldrig har set fuld - hun har til gengæld set mig fuld mange gange - og hun er bestemt ikke kedelig. Det gode ved hende er, at hun kan stadig godt lide en god fest, og hun synes at fulde folk og fest er sjovt, så bare fordi hun ikke vil være fuld (hun kan godt lide smagen af øl, men ikke virkningen) betyder det ikke at hun ikke vil være med, eller man ikke selv kan drikke noget...

Jeg kan jo godt lide en god kæp i øret, omend det sker sjældent efterhånden. Både min egen familie og min svigerfamilie har også et meget afslappet forhold til alkohol, med hvilket jeg mener at man generelt holder af et glas rødvin (eller seks) og et par flasker øl...

Hmm, jeg synes spørgsmålet er svært at svare på. Synes man er lidt kedelig hvis man generelt siger nej til fest, at andre drikker omkring en mv. Og så har jeg jo svært ved at forstå at man overhovedet ikke drikker noget, når jeg nu synes det er noget af det værste ved at være gravid og amme, at jeg ikke med god samvittighed kan drikke en øl eller to. Jeg kan nemlig meget godt lide øl  Og kan også godt drikke mere end to...

Jeg har ikke noget imod fester eller at folk nyder en øl eller 2... Jeg har bare svært ved folk der drikker sig sanseløst beruset... Ryster som regel gerne på hovedet...

Anmeld

20. december 2009

ivfmarie

Jeg har lige været til den sjoveste juleforkost i laaang tid - ca halvdelen drak, resten drak ikke - men ALLE havde kanonsjovt.

Det er bare et spørgsmål om at ville have det sjovt.

Jo da, det kan løsne op for "hæmningerne" eller bare lidt for genertheden at drikke, men hvis det er nødvendigt, så er man måske havnet i et forkert selskab?

Jeg har intet imod at være til fest med nogen der ikke drikker. MEN, det pisser mig af, hvis de sidder og er røv-hellige og vender det hvide ud af øjnene over de mennesker der så er blevet fulde - det er de værste lyseslukkere jeg kender! Hvis de ikke bryder sig om fulde folk til en fest - så tag hjem, eller find et andet sted at sidde!

Marie - til både med og uden alkohol - men ALTID til sjov og ballade!

Anmeld

20. december 2009

Tynen

Jeg har lige været til den sjoveste juleforkost i laaang tid - ca halvdelen drak, resten drak ikke - men ALLE havde kanonsjovt.

Det er bare et spørgsmål om at ville have det sjovt.

Jo da, det kan løsne op for "hæmningerne" eller bare lidt for genertheden at drikke, men hvis det er nødvendigt, så er man måske havnet i et forkert selskab?

Jeg har intet imod at være til fest med nogen der ikke drikker. MEN, det pisser mig af, hvis de sidder og er røv-hellige og vender det hvide ud af øjnene over de mennesker der så er blevet fulde - det er de værste lyseslukkere jeg kender! Hvis de ikke bryder sig om fulde folk til en fest - så tag hjem, eller find et andet sted at sidde!

Marie - til både med og uden alkohol - men ALTID til sjov og ballade!

Fuldstændig enig

Fik lige flashback fra en julefrokost hvor en enkelt sad og vendte øjne af hele bundtet..
Så forstår jeg faktisk slet ikke at man overhovedet gider spilde sin tid der - Vi var nok ikke heeeelt det rette puplikum 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.