Eller kan du se et problem?
Jeg skal meget snart vælge emne til mit specialeprojekt, som jeg skal i gang med efter sommer, men jeg er godt nok på bar bund med, hvad det skal handle om. Jeg går på Arkitektur & Design uddannelsen på AAU, hvor jeg tager kandidatudd. i Industriel Design. Det er en civilingeniørudd. så der må godt være lidt mere i det, end bare at lave en smart tegning.
For at få lidt forståelse er her, hvad jeg har været med til at lave projekt om før (ikke alt har været lige spændende, men så kan I se, hvor bredt det er):
1. en vaskemaskine til et møntvaskeri
2. et operationsleje
3. en billetautomat for DSB, hvor man skulle anvende fingeraftryk
4. en højtaler for B&O
5. redesign af Aalborg Zoo's visuelle identitet, dvs. alt deres trykte materiale, logo, web osv.
6. en pusletaske for JEVA
Mine favoritter var nr. 3 og nr. 5.
Der er flere ting, jeg kunne tænke mig at lave, men jeg mangler lige meningen med at gøre det. F.eks. har jeg tænkt på noget emballage-design evt. kombineret med visuel identitet eller møbeldesign f.eks. børnemøbler, men samtidig kunne jeg også godt tænke mig at lave noget, der "giver mening". Noget, der kan hjælpe en bestemt gruppe mennesker f.eks. til at komme nemmere igennem hverdagen eller bestemte opgaver. F.eks. hørte jeg i radioen om gigtramte, der har svært ved at åbne pålægspakker, og derved søger let-at-åbne emballage. Det er så her, mit problem ligger, for hvordan finder jeg lige ud af, hvor der er behov for noget nyt...? Og at nogen har et problem med noget?
Så - hvis I stadig læser med - derfor vil jeg gerne høre jer, om I kender til nogle problemer f.eks. i jeres job, hjemme, nogen I kender, der har svært ved noget osv. Alt kan bruges - det behøver ikke være noget, jeg ved noget om i forvejen.
Knus Line - der synes uni-start (og -slut) begynder at komme farligt tæt på...
Anmeld