Skal sandheden frem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.298 visninger
21 svar
0 synes godt om
19. december 2009

Super Mor

Jeg ved godt jeg kunne have indskrænket debatten, men vil gerne have så bred mening som muligt.

Jeg er gravid i 5. uge og ham der "står bag" har meldt ud han ikke vil have noget med det at gøre.

Sagen er mere kompliceret end som sådan, vi har kendt hinanden siden sommer, hvor han gik fra sin kæreste gennem 5 mdr. da han ikke var lykkelig og mente hun havde været utro. Ugen efter proklamerer han at han er nødt til at blive da hun lige har fortalt hun er gravid og 3 mdr. henne. Han vælger at blive og tage sit ansvar og håber jeg trods alt synes det viser en god karakter.

Faktum er vi bliver ved med at tale sammen og ender med at få indledt et forhold, det opdager hun pludselig og ringer til mig. Jeg siger hun skal tale med kæresten og jeg ikke vil blandes ind i deres forhold. Han får talt hende til ro og sagt at "jeg" var før de fandt sammen. Alligevel fortsætter vi med at se hinanden, han bliver ved med at sige han kun er sammen med hende pga. det barn de venter og skriver til mig hver eneste dag. Jeg kan mærke min samvittighed nager mig over jeg ikke fortalte hende sandheden da hun spurgte mig.

Nu sidder jeg her og har fortalt ham jeg er blevet gravid og han vil intet have med det at gøre, da han skal have et barn i forvejen. (Men hvis jeg får en abort kan vi godt ses, så må vi bare være mere forsigtige...) Igen sidder jeg nu og kan ikke finde ud af om hans gravide kæreste burde kende sandheden, da en ting jo er at være utro - en anden at have gjort elskerinden gravid.

Så skal sandheden frem i lyset

Vil gerne høre din mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

Lise

Du vil beholde barnet?

Altså, hvis begge børnene kommer til verden er de jo halvsøskende - så selvfølgelig skal sandheden frem. Hvis du vælger ikke at gennemføre graviditeten, så ser jeg ikke nogen grund til det.

En hel anden ting - han er da ikke for smart, ham dér, hva?

Anmeld

19. december 2009

BK

Om kæresten skal kende sandheden kan jo sådan set komme ud på et, men for barnets skyld skal han skrives på som far, og barnet skal have lov til at kende sandheden...

Anmeld

19. december 2009

Sofiedk

Har du besluttet dig for at beholde barnet og er du klar på at være alenemor, hvilket jo nok er de udsigter du desværre må indse du ser frem til?

Hvis du vælger at få barnet så skal han ihvertfald skrives på som far. Om du skal fortælle det til moren til hans andet barn er en svær sag, mon ikke han vælger selv at fortælle det når han skal skrives på som far og skal betale børnepenge? han kan vel ikke rigtig skjule det på nogen måde tænker jeg.

Anmeld

19. december 2009

Bare mig..

Super Mor skriver:

Jeg ved godt jeg kunne have indskrænket debatten, men vil gerne have så bred mening som muligt.

Jeg er gravid i 5. uge og ham der "står bag" har meldt ud han ikke vil have noget med det at gøre.

Sagen er mere kompliceret end som sådan, vi har kendt hinanden siden sommer, hvor han gik fra sin kæreste gennem 5 mdr. da han ikke var lykkelig og mente hun havde været utro. Ugen efter proklamerer han at han er nødt til at blive da hun lige har fortalt hun er gravid og 3 mdr. henne. Han vælger at blive og tage sit ansvar og håber jeg trods alt synes det viser en god karakter.

Faktum er vi bliver ved med at tale sammen og ender med at få indledt et forhold, det opdager hun pludselig og ringer til mig. Jeg siger hun skal tale med kæresten og jeg ikke vil blandes ind i deres forhold. Han får talt hende til ro og sagt at "jeg" var før de fandt sammen. Alligevel fortsætter vi med at se hinanden, han bliver ved med at sige han kun er sammen med hende pga. det barn de venter og skriver til mig hver eneste dag. Jeg kan mærke min samvittighed nager mig over jeg ikke fortalte hende sandheden da hun spurgte mig.

Nu sidder jeg her og har fortalt ham jeg er blevet gravid og han vil intet have med det at gøre, da han skal have et barn i forvejen. (Men hvis jeg får en abort kan vi godt ses, så må vi bare være mere forsigtige...) Igen sidder jeg nu og kan ikke finde ud af om hans gravide kæreste burde kende sandheden, da en ting jo er at være utro - en anden at have gjort elskerinden gravid.

Så skal sandheden frem i lyset

Vil gerne høre din mening

jeg synes helt klart at sandheden skal frem. Men mest fordi der er nogen halvsøskende indblandet. Jeg kendte ikke min bror før jeg har omkring 7 år, og det var skide hårdt pludeselig at få at vide man havde en storebror jeg bare aldrig havde kendt til. Jeg har aldrig haft det samme forhold til ham som mine andre tre søskende. Så for de skal nok finde ud af det på et tidspunkt det er jeg sikker på.

Jeg synes du har gjort hvad du skulle når du fortæller det

Anmeld

20. december 2009

rebekkachristensen

min situation er lidt som din, bar at jeg er i uge 38 og valgte at beholde. måske bare lidt mere indviklet. men selvføgelig skal sandheden frem, især hvis du beholder babyen. det er jo ik bare sex eller hvad det var man skjulte før som man kan holde inde, det er et barn, et menneske, så bliver situationen jo helt anderledes.. men det er ikke nemt. jeg er så der hvor hans  kæreste som lige har født hans første barn ikke vil tro på det. så er der jo ik mere for mig at gøre. men en træls situation at skulle igennem,! føler med dig.

Anmeld

20. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville helt klart vælge at få en abort, but that's just me... Jeg ville ikke være klar til at opgive drømmen om at få mit første barn SAMMEN med en jeg faktisk elskerog som er MIN og kun min... Og slet ikke for sådan en ussel cheater som ham du beskriver der... Som godt vil fortsætte med at ses selvom han skal være far, på den betingelse at du får en abort   Det er direkte usmageligt!!! Du er forhåbentlig meget bedre end det!

Knus

Rosa

Anmeld

20. december 2009

Vidunderligeunger

marikka skriver:

jeg synes helt klart at sandheden skal frem. Men mest fordi der er nogen halvsøskende indblandet. Jeg kendte ikke min bror før jeg har omkring 7 år, og det var skide hårdt pludeselig at få at vide man havde en storebror jeg bare aldrig havde kendt til. Jeg har aldrig haft det samme forhold til ham som mine andre tre søskende. Så for de skal nok finde ud af det på et tidspunkt det er jeg sikker på.

Jeg synes du har gjort hvad du skulle når du fortæller det

samme her bare jeg var 15 da jeg fik det af vide og var enebarn - det værste jeg har oplevet i mit liv tror jeg.. at føle man er holdt for nar af sine egne forældre.. nej hvis du er klar til at beholde barnet - alene, så må du kræve det bliver fortalt...!!!

Anmeld

20. december 2009

rebekkachristensen

Rosa skriver:

Jeg ville helt klart vælge at få en abort, but that's just me... Jeg ville ikke være klar til at opgive drømmen om at få mit første barn SAMMEN med en jeg faktisk elskerog som er MIN og kun min... Og slet ikke for sådan en ussel cheater som ham du beskriver der... Som godt vil fortsætte med at ses selvom han skal være far, på den betingelse at du får en abort   Det er direkte usmageligt!!! Du er forhåbentlig meget bedre end det!

Knus

Rosa

det er lettere sagt end gjort!

jeg var fast besluttet på at få en abort hvis jeg blev gravid med ham jeg så er gravid med, men da jeg stod i situationen og det er en lille baby inde i  ens mave, så er sagen en anden, der er nogle som kan få aborter og andre kan ikke... og jeg tror at hvis man er det mindste i tvivl så skal man beholde.. jeg havde da os en drøm om den perfekte familie, men så alligevel, hvor tit er det lige at de holder os...

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

rebekkachristensen skriver:

det er lettere sagt end gjort!

jeg var fast besluttet på at få en abort hvis jeg blev gravid med ham jeg så er gravid med, men da jeg stod i situationen og det er en lille baby inde i  ens mave, så er sagen en anden, der er nogle som kan få aborter og andre kan ikke... og jeg tror at hvis man er det mindste i tvivl så skal man beholde.. jeg havde da os en drøm om den perfekte familie, men så alligevel, hvor tit er det lige at de holder os...

vil give dig helt ret.

jeg er den type der aldrig ku få en abort. jeg mente engang at det var det rigtige valg for mig.....men jeg ku ikke....og det takker jeg for hver dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.