Jeg ved godt jeg kunne have indskrænket debatten, men vil gerne have så bred mening som muligt.
Jeg er gravid i 5. uge og ham der "står bag" har meldt ud han ikke vil have noget med det at gøre.
Sagen er mere kompliceret end som sådan, vi har kendt hinanden siden sommer, hvor han gik fra sin kæreste gennem 5 mdr. da han ikke var lykkelig og mente hun havde været utro. Ugen efter proklamerer han at han er nødt til at blive da hun lige har fortalt hun er gravid og 3 mdr. henne. Han vælger at blive og tage sit ansvar og håber jeg trods alt synes det viser en god karakter.
Faktum er vi bliver ved med at tale sammen og ender med at få indledt et forhold, det opdager hun pludselig og ringer til mig. Jeg siger hun skal tale med kæresten og jeg ikke vil blandes ind i deres forhold. Han får talt hende til ro og sagt at "jeg" var før de fandt sammen. Alligevel fortsætter vi med at se hinanden, han bliver ved med at sige han kun er sammen med hende pga. det barn de venter og skriver til mig hver eneste dag. Jeg kan mærke min samvittighed nager mig over jeg ikke fortalte hende sandheden da hun spurgte mig.
Nu sidder jeg her og har fortalt ham jeg er blevet gravid og han vil intet have med det at gøre, da han skal have et barn i forvejen. (Men hvis jeg får en abort kan vi godt ses, så må vi bare være mere forsigtige...) Igen sidder jeg nu og kan ikke finde ud af om hans gravide kæreste burde kende sandheden, da en ting jo er at være utro - en anden at have gjort elskerinden gravid.
Så skal sandheden frem i lyset
Vil gerne høre din mening
Anmeld