Mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2009

Kaufie

Hjemme hos os står den normalt på havregryn med rugfras til morgenmad. Hvis der er cheerios (fuldkornsvarianten) vil William ikke have andet - og spørger også efter dem hvis de ikke står på bordet - men når der ikke kommer andet begynder han alligevel at spise det sunde....

Aftensmad er et andet kapitel - som Jannie var vi også slemme til at hjælpe lidt for meget til - og lade William have legetøj ved bordet for at undgå balladen. William sad tit og legede og glemte at spise, så når vi tog maden af bordet blev han sur - og jeg blev irriteret fordi vi så skulle bruge dobbelt så lang tid på at spise.Men for en måneds tid siden besluttede vi at det skulle være slut, for når vi spiser, så skal vi spise og ikke lege. Det har været forbløffende nemt - nu fjerner han selv sit legetøj fra bordet når vi skal til at spise. Og det har også givet bonus på hans lyst til aftensmad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

Muffinmus

William gider ikke spise vores mad, laver vi lidt lækkert spaghetti med grøntsager og kødsovs gider han det heller ikke. Lige nu gier han slet ikke aftensmad med sidder abre og karter rundt på sin stol og er til stor irritation for resten af familie. For det første fordi vi nogle gange får mand han ikke kan lide og derfor laver jeg noet andet til ungerne- og bilver så skide hamrende trær at han så ikke engang gider det. Nogle af de ting jeg laver er ikke altid børnevenligt og så kan de smage og se om de kan lide deteller ej.

Fair nok der er nogle ting han ikke bryder sig om, sådan har alle det jo, men lige nu er det intet der dur.

Og ellers får han en skål havregrød eller leverpostejmad....

Så nej, du er ikke den eneste med en røv irriterende unge der har gjort det til sin mærke sag at frustrere sin mor of far..og ja, vi fodrer sgu tit  William endnu for at han får mad i mavsen, men må indrømme jeg ikke gider det fis.

Anmeld

17. december 2009

Helle30

Så bliver jeg simpelthen nød til at spørge dig Maria: Hvilken mad til de voksne ville du vælge at lave særretter som alternativ til - til børnene? Jeg kan overhovedet ikke komme på noget, der ville være urimeligt at servere for Sofie. Jo - hun skal ikke have en rød bøf af mørbrad på vores bryllupsdag - for risikoen er, at hun spiser 3x4cm og lader resten ligge. Ellers kan jeg slet ikke se, hvad de ikke skal kunne spise. Manden kan ikke have noget, der er for hot, så i de tilfælde laver jeg en særret til mig selv (det må kokken gerne). Hvornår laver du særretter?

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.