Født for tidligt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2010

2trunde

Mine tvillinge drenge er født 33+0 d 23/9-09. Anders var 43 cm og 2016 gram, Simon var 46 cm og 2330 gram.Vi var indlagt i 3 uger på neonatal.

Som sådan har vi ikke registreret nogle senfølger endnu, de kan som alle andre babyer bare bedst lide hvis alt er som det plejer. Jeg tror ikke dette har noget at gøre med at være født for tidligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Diana Lill

Hejsa.

Vores ældste søn, Lucas, som bliver 6 år i Maj, er født 5 uger for tidligt. Han kom til verden i et inferno af komplikationer men var fin og stor og vejede 3240 g. og målte 51 cm. Han lå i kuvøse i lys i 3 dage, før jeg fik ham ned til mig, og vi lå på sygehuset i 10 dage.

Selv om han var så stor og fin ved fødslen, har der alligevel været følger af den for tidlige fødsel. Han har altid været noget mere krævende end andre børn, så det er på en måde som et ganske lille handicap.

Han har svært ved at sortere og kapere alt for mange indtryk på én gang, og skal hele tiden forberedes på ændringer i hverdagen, lidt ligesom en autist. Motorisk er han også usikker og lidt bagefter, og han skal helst have megen voksenkontakt. Skolen er også udsat i et år, da han først helst skal nå at udvikle større ro og selvtillid, samt være bedre til at sortere indtryk. Hans store fordele ligger i, at han er enormt god sprogligt og til at huske, og så er han rigtig god til at synge, og synger allerede med på både tyske og engelske sange (i hvert fald noget der ligner...!). Han er glad for at hjælpe til med alting og elsker hygge, men meget af hans liv er baseret på "voksne ting".

Udadtil virker han altså som en ganske almindelig dreng og går også i børnehave, og leger med andre børn, dog søger han helst så få personer som muligt ad gangen, og bliver urolig ved "mange" personer (over 5).

Men som sagt, ellers en ganske normal, kvik og kærlig dreng, som bare har brug for lidt ekstra støtte.

I øvrigt en god idé med en debat som denne her...!

Held og lykke fremover...!

Knuser herfra

Anmeld

28. juni 2010

signe.

WiitrioeN skriver:

Hej...

Jeg fødte Daniella i uge 26+2 hun vejet 970g og var 35 cm.

Grunden til hvorfor jeg fødte så meget fortidligt er uvis, de kan ikke finde en forklaring på det...

Hun har haft en del senfølger, og kan nemt mærke at hun er et barn med en svær start..

De første 14 dage lå vi på A5 på skejby derefter lå vi på A6 i 14 dage også blev vi flyttet til randers (det var en meget grim dag) og der lå vi ca. 1½ månede

Må jeg spørge hvilke senfølger din skønne datter bøvler lidt med?

Fødte selv i uge 24 + 4 den 30 april, en lille gut på 470 gram og 26 centimeter...

og er derfor meget interesseret i at høre hvad vi kan risikere at skal kæmpe med... hvis du kan følge mig..

Anmeld

3. juli 2010

4xGreve

Mor-til-Hasse skriver:

Må jeg spørge hvilke senfølger din skønne datter bøvler lidt med?

Fødte selv i uge 24 + 4 den 30 april, en lille gut på 470 gram og 26 centimeter...

og er derfor meget interesseret i at høre hvad vi kan risikere at skal kæmpe med... hvis du kan følge mig..

Jamen altså hun er lidt mindre end andre, både i vægt og højde men følger sin egen kurve...

Men ellers er hun med i sprog og metorisk...

Der hvor daniella har senfølger det er at hun idag har behov for briller med meget kraftig styrke og hun lider under det hele psykisk, hun er meget sanse, lyde og syns sart, men har dage der er beder end andre, dette er nogen meget forventede senfølger når man er så ekstremt FTF og uden at male fanden på vægen er dette også nogen du godt kan forvente og det er vigtigt at handle på dem og søger for at dit barns behov bliver opfyldt tros det at det båede er på bekostinig af dig selv og andre for ellers kan det udvikler sig til noget der er meget værre osv.

Vi har lige været igennem en kamp med kommunen og havde igår det der hedder et netværksmøde for jeg mente min lille pige havde det for svært til dageligt og det endte f.eks med at der er blevet anbefaldet at hun skal have korte dage i DP undgå gæste DP ikke deltager i store ting i f.eks DP osv. og derudover er vi meldt til det der hedder børn og unge centeret gudenåcentret i Randers der er for børn der virkelig har det sværre end andre (et handicap)...

Anmeld

3. juli 2010

twinboys

Hejsa jeg fødte mine drenge i uge 25 + 0

Vægt 805gram og 669gram

Længde 33cm og 33½cm

Hvis du vil læse om deres start på livet og senfølger mm. så gå ind på vores hjemmeside...

www.twinboys.dk

Majbritt

Anmeld

3. juli 2010

Christina.78

Emma 28+4 648 g og 50 cm

Cecilie (ikke ftf) 38+0 2735 g og 50 cm

Anmeld

8. juli 2010

sandratobias

Ja ved ikk om man kan sige dejligt og høre fra så mange, det lyder ikk rigtigt i mit hovede... Så håber nu ikk den vil blive misforstået...

Lige en opdatering ved Tobias... Han ska til øjnlæge igen, da han er begyndt at skele på det ene øje. Men ellers klare han sig fint, han er begyndt i børnehave... Og nu ska han oz være storebror til Februar... Er godt nok meget nervøs allerede nu for hvordan og hvor ledes med det hele, og håber nu ikk på for tidligt igen... Håber at tiden kan blive gået helt ud, og måske bar 1 uge over, og at jeg så kan føde "rigtigt"...

Nogen der ved hvor stor chance der er...???

Anmeld

11. juli 2010

FruEllingsen

sandratobias skriver:

Ja ved ikk om man kan sige dejligt og høre fra så mange, det lyder ikk rigtigt i mit hovede... Så håber nu ikk den vil blive misforstået...

Lige en opdatering ved Tobias... Han ska til øjnlæge igen, da han er begyndt at skele på det ene øje. Men ellers klare han sig fint, han er begyndt i børnehave... Og nu ska han oz være storebror til Februar... Er godt nok meget nervøs allerede nu for hvordan og hvor ledes med det hele, og håber nu ikk på for tidligt igen... Håber at tiden kan blive gået helt ud, og måske bar 1 uge over, og at jeg så kan føde "rigtigt"...

Nogen der ved hvor stor chance der er...???

Stort tillykke med at du er gravid igen <3

Det er da dejligt. håber du får lov til at gå tiden ud denne gang.

Hvor er det godt at høre at Tobias klarer sig fint

Anmeld

25. august 2010

Sillepigen

Også tillykke med graviditeten herfra :-)

Måske I kunne have gavn af denne side om tøj til for tidligt fødte børn

Anmeld

1. september 2010

ummtwin

hej.

mine tvillinger er fra 07 uge 27+2. de ahr senfølger.du er velkommen til at skrive til mig. og ellers læse mit svar i den anden tråd om for tidligt født

mvh

aishah

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.