Født for tidligt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2009

4xGreve

Hej...

Jeg fødte Daniella i uge 26+2 hun vejet 970g og var 35 cm.

Grunden til hvorfor jeg fødte så meget fortidligt er uvis, de kan ikke finde en forklaring på det...

Hun har haft en del senfølger, og kan nemt mærke at hun er et barn med en svær start..

De første 14 dage lå vi på A5 på skejby derefter lå vi på A6 i 14 dage også blev vi flyttet til randers (det var en meget grim dag) og der lå vi ca. 1½ månede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

sandratobias

Ved Tobias har der aldrig været problem med mange mennesker... Han render rundt sammen med alle de andre børn...

Hvor meget sigere hun da..??? Tobias kan godt sætte ord nogenlunde sammen til en sætning... Men der er ikk mange ord.. Men ved egentligt ikk om hans sprog ligger omkring andre børn i hans alder... Der siges ikk fra dagplejen at han er bagud med det, så der burde jo ikk være noget egentligt...

Anmeld

17. december 2009

4xGreve

Daniella er bestemt ikke bagefter og snakker som et vandfald... og prøver med sætninger som tak for mad, dejligt bad, dygtig Daniella osv. og kan sige rigtig mange ord... men der er self. også mange dagligdags ord hun ikke kan endnu... hun er dog også kun 19 måneder idag

Anmeld

17. december 2009

sandratobias

Oka... Tobias er snart 3, men f.eks. med tak for mad og kropsdele og sådan noget kan han oz sige og ved hvor det er... Han japper oz som et vandfald men der er oz meget man ikk forstår..

Nu må vi se om det ændre sig når han ska i børnehave..

Anmeld

20. december 2009

Malou Vilma Nørgaard

Jeg fødte min lille pige d.10 dec .

Jeg fødte i uge 35 . Malou vejede 1755 og var 41cm lang.

Anmeld

2. januar 2010

KarinaBF

Hej

Jeg fødte 4 uger før termin ved akut kejsersnit fordi jeg havde svangerskabsforgiftning og fordi Christian ikke tog på i vægt inde i maven ! han vejde 1865 g og målte 46 cm. Vi lå på Aalborg sygehus i ca. 1 måned. Han lå kun i varme kasse det første døgn men ellers var alt godt han skulle kun tage på i vægt inden vi kunne komme hjem !  

Christian blive 2 år her til marts nogen siger han er lille af sin alder men andre siger han er stor. I følge lægen følger han sin alder nogenlunde. Han siger mange enkelt ord såsom navne og ting i følge dagplejen er det helt normalt tale for hans alder, selvom jeg hører hans jævnaldrende snakke mere end ham mener dagplejen at det nok skal komme han prøver i hvert fald i meget ivrigt på at forklare os hvad han vil ! han er en meget bestemt herre og altid glad

Knus Karina

Anmeld

14. januar 2010

lib1982

Jeg fødte vores tvillingedrenge i 31+3 ved delvist planlagt kejsersnit - forstået på den måde, at jeg blev scannet om formiddagen og fik af vide der, at de ville blive taget i løbet af dagen, er født kl. 18.15 +18.16.

Den ene af dem var stoppet med at tage på, så Loke var 40 cm. + 1380g og Hjalte 45 cm. + 2250 g - vi var efterflg. indlagt på neonatal i 6 uger.

De er 7½ måned nu, og har umiddelbart ikke nogle følger af at være født for tidligt

Anmeld

22. januar 2010

sandratobias

Godt og høre det er gået godt...

Har ikk lige skrevet da jeg har været indlagt med min søn i knap 4 uger... Nu ska han lære og kravle og gå igen, da han brækkede lårbenet..

Men nu er vi hjemme og han har det fint...

Anmeld

28. januar 2010

lib1982

sandratobias skriver:

Godt og høre det er gået godt...

Har ikk lige skrevet da jeg har været indlagt med min søn i knap 4 uger... Nu ska han lære og kravle og gå igen, da han brækkede lårbenet..

Men nu er vi hjemme og han har det fint...

Øv hvor træls for jer

Håber det går hurtigt fremad!

Anmeld

14. februar 2010

Klumpe-dumpe

Jeg fødte Malucca i uge 34+3, der vejede hun 1395g og var 38 cm.

Jeg var blevet fulgt tæt, med scanninger 2 gange om ugen, da Malucca ikke tog ordenlig på. Efterfølgende vidste det sig, at jeg havde haft en del blodpropper i moderkagen, samt årforandringer i artien der skulle give nærring.

Jeg blev sat igang med stikpiller, med det ende i Gult-AKS.

Malucca var på Neo, i 33 dage. og var så hjemme i 12 dage, hvorefter hun blev genindlagt i 16 dage.

Malucca har været præet af motorisk uro, samt havde/har svært ved for mange mennesker på engang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.