Født for tidligt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.979 visninger
29 svar
1 synes godt om
16. december 2009

sandratobias

Ja som overskriften lyder...

Ville lige høre om der er nogen der har født for tidligt.. Da jeg selv har født for tidligt... Og vil gerne i kontakt med nogle der oz har det...

Hvor meget og hvor stor var dit/jeres barn/børn..??

Min søn Tobias var 39 cm og vejede 1257... Født i 31+2 ved planlagt kejsersnit..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2009

mama10

Hej, jeg har ikke født endnu, men har termin i starten af Marts. Er lidt nysgerrig omkring hvis man føder for tidlig.. Du var 31 uger henne da du fødte, hvad skyldes det og havde han en svær start? Jeg kan bare ikke forstille mig hvis jeg skulle føde om nogle uger hehe :-) så vil bare lige høre din oplevelse.. Knus

Anmeld

16. december 2009

TbCp

sandratobias skriver:

Ja som overskriften lyder...

Ville lige høre om der er nogen der har født for tidligt.. Da jeg selv har født for tidligt... Og vil gerne i kontakt med nogle der oz har det...

Hvor meget og hvor stor var dit/jeres barn/børn..??

Min søn Tobias var 39 cm og vejede 1257... Født i 31+2 ved planlagt kejsersnit..

Hej

Jeg fødte 5 uger for tidligt, så ikke så langt tid før som dig.
Jeg synes dog stadig der var flere ting der var rigtig hårdt, især omgivelsernes manglene forståelse.

Liva var 48cm og vejede 2670g så hun havde en hel fin størrelse

Anmeld

16. december 2009

helora

Hej

Jeg fødte mine tvillingepiger i uge 34+5 ved planlagt kejsersnit. Agnes var et lille myr på 42 cm og 1463 g, og Ellen var 49 cm og vejede 2480 g.

Anmeld

16. december 2009

Momster89

Hej

Jeg fødte min søn da jeg var 35+5.

Noah var 49 cm og vejede 2250 gram

Anmeld

16. december 2009

sandratobias

Dejligt med nogle svar...

Altså da han blev født var han jo meget skrøbelig... Måtte ha ham oppe 2 gange i døgnet... Ble skiftningen foregik inde i kuvøsen... Og han ikk lå inde ved oz og sov om natten...

Men nu her er der intet problem zyz jeg.. Han har sit eget hovede, men ellers..

Sprogligt det er blevet bedre, efter han har fået dren i...

Hvordan er jeres børns sprog..??? Hvis de er så gamle endnu..

Anmeld

16. december 2009

MORJESPERSEN

Jeg fødte  mine tvillinge piger da jeg var i uge 34+3, vandet gik af sig selv, så jeg kom på sygehuset via ambulance, fødte dem selv. Amalie kom til verden d.3-3-09 kl 18.06 og vejde 2240g/46 og Laura kom kl 18.20 og vejde 2140g/47cm i dag er de to store piger på 11,1kg/76,5cm og 10,5/76cm så der er sket en masse på bare 9mdr. Vi var indlagt på neo i 3 uger.

Knus og velkommen til siden

Anmeld

16. december 2009

KarinaIda

Hej..

Jeg fødte min datter 4 uger for tidligt, og hun er idag ca 1½ år, men har ikke taget skade... Hun har været bagud med og lære og stå og gå, men ellers er hun fint med i alt andet!!

Jeg fødte ved et akut kejsersnit, da jeg var fået i kraftige veer 3 gange i løbet af den uge, og så var det et kejsersnit, i og med hun vente forkert....

Karina med Ida

Anmeld

17. december 2009

TbCp

sandratobias skriver:

Dejligt med nogle svar...

Altså da han blev født var han jo meget skrøbelig... Måtte ha ham oppe 2 gange i døgnet... Ble skiftningen foregik inde i kuvøsen... Og han ikk lå inde ved oz og sov om natten...

Men nu her er der intet problem zyz jeg.. Han har sit eget hovede, men ellers..

Sprogligt det er blevet bedre, efter han har fået dren i...

Hvordan er jeres børns sprog..??? Hvis de er så gamle endnu..

Der har aldrig været problemer med Livas sprog, tilgengæld har hun haft svært ved at håndtere for mange mennesker af gangen.
Jeg troede egentlig det var overstået med det, da hun nu er 2 år, men her for nylig var vi til juletræsfest og det kunne hun bare slet ikke rumme. Der var simpelthen for mange mennesker og hun ville ikke være med til noget, ville bare sidde og hænge på mig.

Anmeld

17. december 2009

Livsmor

Jeg fødte Liv i uge 31+5 ved akut kejsersnit pga svær svangerskabsforgiftning.
Hun vejede 1520 g og målte 42 cm. Vi var indlagt i 39 dage, første md på A6 Skejby, de sidste dage på mor/barn afsnit. Hun er idag 1 1/2 år, vejer ca. 11 kg og måler 78-79 cm. Et år efter fødslen, passede hendes vægt/mål med mine i den alder. Man kan ikke mærke at hun er født før tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.