hvad får i i løn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2008

Sille

Anna-Rosa skriver:

Sille skriver:

Anna-Rosa skriver:

Sille skriver:

Tja.. er sosu-hjælper.. så jeg tjener sgu ik meget.. jeg får omkring 16500,- FØR skat.. for en fuldtidsstilling med weekendarbejde, tillæg og hele møget..
så tro endelig ikke på de tal i hører i tv-avisen.. :) vi får ret lav løn..>( for et ret fysisk og psykisk hårdt job hvor vi har ansvar for rigtig meget..

Fååårk..... det er lige nøjagtigt i sådan et tilfælde jeg synes at læn er en svær een...hvorfor for fanden skal folk der tørrer røv på andre folk, tørrer bræk op og i det hele taget har et kæmpe ansvar overfor vores ældre nøjes med sølle 16500????? Un fucking fair....

En ting er at "tørre røv" at passe ældre.. noget andet mange ikke tænker over er at vi i hjemmeplejen passer rigtig mange døende mennesker.. kræftsyge mennesker der kommer hjem for at dø i eget hjem osv. og vi har RIGTIG mange psykisk syge mennesker, vi skal også gøre dem der går bort klar.. altså gøre dem fine når de er døde.. alt dette er en stor del af mit job.. så ja .. jeg syns sgi heller ik min løn er særlig god...
:(

men det er selvfølgelig ikke lønnen man gør det for...:)

Naaarj måske gør man det ikke for lønnen, men fisme da heller ikke for sine blå øjnes skyld... Men godt at der stadig er nogle der hænger i og har lyst til at gøre noget for de ældre...;)

:) nej det jo det... og takker..:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2008

Loggidut

sille du har evigt ret...for da min mor lå for døden, og min far og jeg passede hende herhjemme, ja så havde vi bare de dejligste sygeplejersker, og hjemmehjælpere...der var en som lige blev for emsig da hun fortalte min far at han ikke fik brug for så meget medicin, da hun snart ville dø (min far havde stadig på det tidspungt ikke accepteret hvor syg hun var) men ellers var de dybt proffecionelle, de piger som kom her...og hende som var her da min mor døde var også enormt medfølende, og tog sig alt den tid i verden vi havde brug for, hun hjalp min søster og jeg med at gøre hende klar til bedemanden skulle komme, og sørgede for at fortælle os hvad lyde der ville komme når vi vendte hende, og hvad ligpletter var, og ...ja alt det der kunne skræmme os...sågar forklarede hun at hun var nød til at sætte hendes gebis hurtigt på plads...bare så vi forstod at hun ikke gjore noget for at gøre os vrede eller ked...hun sørgede for at guide os igennem hvem vi burde ringe til (mine søskende) og hvad vi skulle gøre bagefter...hun var dybt proffesionel, og jeg er hende evig taknemmelig...

jeg ved, med sikkerhed, at hun gik hjem den dag (nu havde hun efterhånden lært min far og jeg at kende gennem den tid min mor var syg) og græd snot i stænger for os...for jeg tror ikke på man kan gå gennem sådan en procces uden at tage den med sig hjem...jeg er hende evig taknemmelig, og kan nøjagtig stadig huske hendes måde at være på...

så self skal sådan et menneske have mere i løn, jeg sætter pris på hendes job, for uden det havde jeg ikke fungeret i dag...så de har min fulde opbakning her i strejken...det er med garanti...

og ja...jeg har en kort lageruddannelse for at få min "fede" løn, og så skider man på folk der gør så stor en isats for andre...øv for en verden!

Anmeld

27. april 2008

bettina

strejkende sygeplejerske som mig får 20400 om måneden før skat for en fuldtidsstilling med arbejde med kræft patienter, altså et ret mentalt hårdt arbejde med mange dødsfald og lignende. Som en anden sagde forstår jeg ikke hvor tallene i nyhederne kommer fra........vi tjener altså ikke ret meget. overvejer faktisk at finde anden karrierevej af samme årsag.

Bettina med 2 ud 2 børn med møb lige nu...:S

Anmeld

27. april 2008

sbs78

ka li ja skriver:

noget i vil ud med??
noget i er tilfredse med??

jeg får selv 125kr i timen pluds 20% i provision på alt hvad jeg laver og sælger.

men der skal fandme knokles for at jeg har en ordenlig gennemsnits løn...

det er sygt at man skal knokle røven ud af bukserne får så lidt!!

Hvor mange timer arbejdet du så??
Ja nu er jeg jo også selv frisør. og skal strate på nyt arbejdet her til juni. Så du kunne ikke have skrevet et bedre indlæg:P Skal ned og snakke løn her den 7 maj;)
Ja det må siges at det er ikke den store løn vi slæber hjem:S

Knus sidsel

Anmeld

27. april 2008

Plysbjørnen

Jeg har en løn på 108 i timen, men hvad økonomien hænger da sammen sådan nogen lunde (lidt tape og hæfterklammer osv hjælper lidt til at det ikke falder helt fra hinanden):))... Når jeg da ellers arbejder, for pt får jeg barselsdagpenge fra kommunen...

Men jeg skal ikke klage jeg har jo selv valgt mit arbejde...

Anmeld

28. april 2008

ka li ja

sbs78 skriver:

ka li ja skriver:

noget i vil ud med??

jeg får selv 125kr i timen pluds 20% i provision på alt hvad jeg laver og sælger.

Ja nu er jeg jo også selv frisør. og skal strate på nyt arbejdet her til juni. Så du kunne ikke have skrevet et bedre indlæg:P Skal ned og snakke løn her den 7 maj;)

Knus sidsel

det er en arb uge på 37 timer, og jeg betaler selv frokost....

jeg er meget utilfreds med min løn, men måske er det bare mig der forventer for meget

skal du finde nyt job nu?? hvor henne?

Anmeld

28. april 2008

sbs78

ka li ja skriver:

sbs78 skriver:

ka li ja skriver:

noget i vil ud med??

Knus sidsel

det er en arb uge på 37 timer, og jeg betaler selv frokost....

jeg er meget utilfreds med min løn, men måske er det bare mig der forventer for meget

skal du finde nyt job nu?? hvor henne?

Jeg har fået job:D Og jeg har ikke søgt noget. Hun spurgte mig selv om jeg ikke kunne tænke mig at komme der ned :) så det er jo lidt fedt. Det er i Kolding jeg skal arbejde. Ang det med lønnen, ja så er vi jo desværre lavt lønnet. jeg er meget spændt på hvad hun vil tilbyde mig, for jeg ved godt hvad jeg vil have. Jeg er jo ikke ny udlært og jeg har også haft min egen salon, så jeg har jo med mig i rygsækken. Så nu må vi se :)
Skal du ud og søge nyt el. har du job??

Anmeld

28. april 2008

ka li ja

jeg har job, men kunne godt tænke mig noget andet.. hvis lønnen er bedre... ja dt er sgu træls vi skal ha sådan en skod løn..
jeg startede på 115 plus 20% i provition for et par år siden.
har du haft egen salon?? er det ikke hårdt og man tjener for lidt?? eller hva?
hvornår blev du udlært?
jeg gjorde i 2004 tror jeg nok

Anmeld

28. april 2008

sbs78

Ja jeg har haft min egen salon i næsten 3år. jeg lukket den ned da jeg gik på barsel, vi gad bare ikke mere, Jimmi og jeg. Jimmi lavede alt regnskabet og det kørte han surt i. Han har selv et krevende arbejdet. Og jeg havde bare ikke lysten mereog så gav det for lidt, ved godt at man siger at en salon først kører rundt efter 3 - 5 år men.... Jeg blev udlært i 2001, så jeg har jo været udlært i nogle år nu. Jeg skal så kun arbejdet i 30 timer:)

Anmeld

28. april 2008

ka li ja

puha nej jeg kan heller ikke lige forene tanken om at ha små børn og egen salon, men det kan jo være en dag:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.