hvad får i i løn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2008

Loggidut

øhhh bacon og kalaha...pas nu på i ikke går i selvsving...jeg er en stærk kontrast til jer...jeg laver noget med gode penge i (også selv om jeg er direkte nordjyde kalaha...lol) men da jeg var teenager og kunne vælge på det store markede, sad jeg da ikke med drømme som hed, jeg vil være betonbisse...nej jeg sad da og tænkte det kunne være sjovt at arbejde med børn, eller klippe folks hår (det er eksembler)...og i dag laver i det i er dygtige til, og i har lyst til...hvis det kan hænge sammen økonomisk, så smil for fanden, og nyd i har den frihed at vælge selv...

ja lidt flere penge i kassen er da fedt, men det er dælme ikke alt...nyd i har jeres gode job/studier, og skide være med at det så er mændene der henter pengene..bare i er lykkelige!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2008

Tut

Mebach skriver:

Huttelitut.
Hvad er det nu du arbejder med?

Jeg er salgskoordinator i et firma der sælger bærbare computere og fladskærms tv. Den bonus jeg skrev er pr. mdr. Og inden jeg gik på barsel, så nåede privatsalg deres budget hver måned, så det var lige 1500 kr. oven i den faste løn. Så nej, jeg kan absolut ikke klage.

Det er et privat firma. Da jeg blev ansat var jeg nr. 28, og nu er vi over 100 ansatte på 2½ år. Og vi er bla. blevet kåret som årets gazelle virksomhed af børsen, forrige år (eller var det året før).

Det er fedt at have været med fra starten i firmaet, og dengang var det jo også nemmere at forhandle løn, da de jo ikke skulle betale så mange :D

Der hvor Lars var ansat før, fik de en bonus én gang om året, som ca. svarede til en månedsløn. :D
Det er generelt for shippingverdenen.
Så er det lige man tænker: Hvorfor? Hvorfor ikke have fundet en uddannelse, som gav en god løn?
Altså har jo valgt pædagog fordi jeg synes det er hyggeligt.
Men skulle jeg have gjort det om, havd ejeg nok valgt noget andet.
Synes altså det giver en frihed, at have nogle cash.
Så kan de kloge, igen, sige hvad de vil. Og at penge ikke gør én mere lykkelig kan sgu godt ske, men det giver én en frihed til at forsøde livet lidt!

Anmeld

26. april 2008

Muffinmus

Hmm. ved sgu ikke hvad jeg får i løn i timen..
Er jo ansat i militæret og får en basisløn på ca 18.000 om mrd. Ikke ret meget, men det kan da lige hænge sammen. Ca 11-12.000 udbetalt mener jeg det er.

Anmeld

26. april 2008

ivfmarie

Hah! Det er sølle... men ville jeg have haft peneg mellem fingrene skulle jeg ikke have uddannet mig til bioanalytiker.
Med 37 timer om ugen får jeg en grundløn (før dit og dat) på lige knap 20.000 kr.
Det er da ikke noget at råbe hurra for, når man tænker på at det trods alt er en lang uddannelse.
Jeg kan "gøre" mig fortjent til diverse kompetance-tillæg alt efter erfaring, men jeg skal vist ikke regne med at få fingrene i xtra løn før efteråret 2009!
Med mindre selvfølgelig at mine strejkende kolleger får deres vilje - så bliver der nemlig mere i lønposen til mig også....

Marie - fattig, men glad for mit arbejde - og så er man vel egentlig rig (bare ikke med mange monnys)

Anmeld

26. april 2008

Lise

Ja, lige nu får jeg SU...det er der ikke mange penge i... Før barsel havde jeg udover studiet et par jobs hvor jeg fik hhv. 130 kr og 150 kr i timen (bogholderi).

Når jeg begynder på mit nye job til juni får jeg en startløn på 18.500 (traineeløn), herudover pension, fri tlf, internet derhjemme, bøger til studiet og fri til at tage i skole et par timer om ugen. Efter et år skulle den gerne hedde ca. 22.000, efter to år 25.000-26.000 og sådan skal den stige de næste mange år.... :)

Så måske det snart lønner sig med alle de år jeg har været på røven... får nok lige nogle flere år på røven, men SÅ skulle vi også gerne begynde at få lidt penge mellem hænderne.

Derimod får jeg røvtravlt! Skal arbejde fuld tid og læse overbygning på deltid ved siden af. Jeg bliver ikke færdig med at studere de næste mange år - men vigtigst er at jeg om bare en enkelt måned er færdig med at være på SU!

Lise - der ofte tænker hvordan familieliv skal kombineres med ovenstående :S

Anmeld

26. april 2008

Anna-Rosa

Helloooo... Løn er jo en underlig ting...ikk?Hvad er god løn, og hvordan skal det gøres op? Hvis arbejde er hårdest?- og hvorfor er det kun nogle med lang uddannelse der scorer kassen og ikke andre?

Herhjemme ligger det lidt i luften at det er min mand der "tjener" pengene.. Jeg synes det er svært at være karriere ræser begge to, ihvertfald når man har børn.

Jeg har en fast grundløn på 26.000 plus en prov. ordning så kommer vel til at ligge på lige i midten af de 30.000 (derudover kommer selvf. pension og 6. ferieuge)

Anja :)

Anmeld

26. april 2008

Sille

Tja.. er sosu-hjælper.. så jeg tjener sgu ik meget.. jeg får omkring 16500,- FØR skat.. for en fuldtidsstilling med weekendarbejde, tillæg og hele møget..
så tro endelig ikke på de tal i hører i tv-avisen.. :) vi får ret lav løn..>( for et ret fysisk og psykisk hårdt job hvor vi har ansvar for rigtig meget..

Anmeld

26. april 2008

Anna-Rosa

Sille skriver:

Tja.. er sosu-hjælper.. så jeg tjener sgu ik meget.. jeg får omkring 16500,- FØR skat.. for en fuldtidsstilling med weekendarbejde, tillæg og hele møget..
så tro endelig ikke på de tal i hører i tv-avisen.. :) vi får ret lav løn..>( for et ret fysisk og psykisk hårdt job hvor vi har ansvar for rigtig meget..

Fååårk..... det er lige nøjagtigt i sådan et tilfælde jeg synes at læn er en svær een...hvorfor for fanden skal folk der tørrer røv på andre folk, tørrer bræk op og i det hele taget har et kæmpe ansvar overfor vores ældre nøjes med sølle 16500????? Un fucking fair....

Anmeld

26. april 2008

Sille

Anna-Rosa skriver:

Sille skriver:

Fååårk..... det er lige nøjagtigt i sådan et tilfælde jeg synes at læn er en svær een...hvorfor for fanden skal folk der tørrer røv på andre folk, tørrer bræk op og i det hele taget har et kæmpe ansvar overfor vores ældre nøjes med sølle 16500????? Un fucking fair....

En ting er at "tørre røv" at passe ældre.. noget andet mange ikke tænker over er at vi i hjemmeplejen passer rigtig mange døende mennesker.. kræftsyge mennesker der kommer hjem for at dø i eget hjem osv. og vi har RIGTIG mange psykisk syge mennesker, vi skal også gøre dem der går bort klar.. altså gøre dem fine når de er døde.. alt dette er en stor del af mit job.. så ja .. jeg syns sgi heller ik min løn er særlig god...
:(

men det er selvfølgelig ikke lønnen man gør det for...:)

Anmeld

26. april 2008

Anna-Rosa

Sille skriver:

Anna-Rosa skriver:

Sille skriver:

En ting er at "tørre røv" at passe ældre.. noget andet mange ikke tænker over er at vi i hjemmeplejen passer rigtig mange døende mennesker.. kræftsyge mennesker der kommer hjem for at dø i eget hjem osv. og vi har RIGTIG mange psykisk syge mennesker, vi skal også gøre dem der går bort klar.. altså gøre dem fine når de er døde.. alt dette er en stor del af mit job.. så ja .. jeg syns sgi heller ik min løn er særlig god...
:(

men det er selvfølgelig ikke lønnen man gør det for...:)

Naaarj måske gør man det ikke for lønnen, men fisme da heller ikke for sine blå øjnes skyld... Men godt at der stadig er nogle der hænger i og har lyst til at gøre noget for de ældre...;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.