Søde dejlige Emil er væk............

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2009

Susan1978

Klock skriver:

Det kan godt være jeg er ond, men jeg lader hende skrige, for hvis jeg forsøger at komme til hende så sparker hun...

Det er vist også det bedste man kan gøre..  bare ignorer..

Ea gjorde det også.. og tit slog hun jo hovede ret meget..  men vi gik simpelthen fra hende og lod hende være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

Nadi

birgittemarie skriver:

Samme her.

Kommer så lige til at tænke på det, vi her synes er det aller mest irriterende ved hele den ballade: MORMOR!!!!

Når hun er her og overhører den MINDSTE irettesættelse af barnet, ser hun helt forfærdet ud og lægger ikke skjul på - selvom hun dog ikke siger noget - at hun synes, vi er de strengeste, mest urimelige og egoistiske forældre ever. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, hvor er det irriterende!!

Knus Birgitte - som selv er opdraget komplet forvirrende med strenghed fra far og overbeskyttelse og ingen grænser fra mor.

Åh ja de kære bedsteforældre!!

Min far er heller ikke altid til at blive klog på  Vi er meget forskellige i vores syn på opdragelse.

Anmeld

15. december 2009

..

birgittemarie skriver:

Samme her.

Kommer så lige til at tænke på det, vi her synes er det aller mest irriterende ved hele den ballade: MORMOR!!!!

Når hun er her og overhører den MINDSTE irettesættelse af barnet, ser hun helt forfærdet ud og lægger ikke skjul på - selvom hun dog ikke siger noget - at hun synes, vi er de strengeste, mest urimelige og egoistiske forældre ever. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, hvor er det irriterende!!

Knus Birgitte - som selv er opdraget komplet forvirrende med strenghed fra far og overbeskyttelse og ingen grænser fra mor.

Du har så evigt ret - syntes ofte jeg irrettesætter mormor mere end ungerne

Anmeld

15. december 2009

bette

mikkel er helt på samme måde. det er lidt hårdt.. men synes vi er blevet bedre til at takle ham når han flipper.. han får 2 chancer og så ryger han hen på trappeen og så hyler han helt vildt og kommer bagefter hen og giver os et kram.

førhen smadrede han også hovedet i gulvet og hvad ved jeg..
ved faktisk ik hvorfor han ikke gør det mere.. forhindrede ham altid i at gøre det. men han blev jo bare ved.. så aner ik lige om det er fordi han bare er vokset fra det

Anmeld

15. december 2009

Helle30

For en time siden havde jeg komponeret et indlæg, der ville beskrive en version af Sofie nøjagtig magen til jeres, - bortset fra det med at knalde hovedet i væg og gulv - har hun aldrig rigtig brugt. Lige nu har jeg dog glemt alt, hvad jeg ville have skrevet, for en engel har besat hende, så jeg bliver nød til at oprette en tråd om engle i stedet. Det er muligt, jeg kan huske djævelen igen om en time, men lige nu er alt godt.

- Helle

Anmeld

16. december 2009

birgittemarie

Macrolf skriver:

Du har så evigt ret - syntes ofte jeg irrettesætter mormor mere end ungerne

Hahaha Det gør vi også!

Anmeld

16. december 2009

Helle30

Jeg bruger også den med at ignorere.Dvs. hvis Sofie opfører sig urimeligt ift. situationen, så kan vi ikke være sammen lige nu - og det fortæller jeg hende. Hvis hun spadser ud midt på køkkengulvet over, at hunden har snuset til hendes skammel, så er det bare sur røv, og jeg kan ikke lade lade maden brænde på for det.  Niels har ikke så let ved det, men det tror jer er fordi, han har så lidt tid sammen med Sofie, at han tænker, tiden skal være god for (næsten) enhver pris. Desuden har han ét eller andet med at aftensmåltidet er vigtigt at få spist - så han gør mange krumspring for at gøre Sofie det forståeligt, at dette eller hint smager rigtig godt. Jeg selv er komplet ligeglad med, om hun spiser eller ej. Pigen vejer 15 kg. og hun er lige tilpas i højde og drøjde. Så vil jeg hellere satse på at få noget mad selv end at få hende til at smage på en ovnbagt champignon.

Der er så meget, Sofie kan blive sur over. Det værste er næsten altid, hvis vi kommer til at gøre praktiske ting for hende. I morges hylede hun i 15 min. efter at jeg havde rakt hende glasset med mælk. Gaaahhh - og det var jo overhovedet ikke for at være ond. Kaaaan sæææl - hulkede hun, mens hun daskede vitaminpilleglas og Louises flaske ned fra bordet. - Rådne unge som jeg smeltede i forelskelse over i går aftes, da hun selv bad om at komme til at tisse på toilet og så i bad.

Jeg tror, man skal slå følelserne fra i det øjeblik, man har konstateret, at der ikke er nogen rimelig grund til hysteriet. Der er ikke lort i bleen, der er ingen sult, der er ingen synlige huller/blod og barnet opfører sig helt afsindigt alligevel.

- Helle - øver ovenstående - ikke færdiguddannet

Anmeld

16. december 2009

birgittemarie

Helle30 skriver:

Jeg bruger også den med at ignorere.Dvs. hvis Sofie opfører sig urimeligt ift. situationen, så kan vi ikke være sammen lige nu - og det fortæller jeg hende. Hvis hun spadser ud midt på køkkengulvet over, at hunden har snuset til hendes skammel, så er det bare sur røv, og jeg kan ikke lade lade maden brænde på for det.  Niels har ikke så let ved det, men det tror jer er fordi, han har så lidt tid sammen med Sofie, at han tænker, tiden skal være god for (næsten) enhver pris. Desuden har han ét eller andet med at aftensmåltidet er vigtigt at få spist - så han gør mange krumspring for at gøre Sofie det forståeligt, at dette eller hint smager rigtig godt. Jeg selv er komplet ligeglad med, om hun spiser eller ej. Pigen vejer 15 kg. og hun er lige tilpas i højde og drøjde. Så vil jeg hellere satse på at få noget mad selv end at få hende til at smage på en ovnbagt champignon.

Der er så meget, Sofie kan blive sur over. Det værste er næsten altid, hvis vi kommer til at gøre praktiske ting for hende. I morges hylede hun i 15 min. efter at jeg havde rakt hende glasset med mælk. Gaaahhh - og det var jo overhovedet ikke for at være ond. Kaaaan sæææl - hulkede hun, mens hun daskede vitaminpilleglas og Louises flaske ned fra bordet. - Rådne unge som jeg smeltede i forelskelse over i går aftes, da hun selv bad om at komme til at tisse på toilet og så i bad.

Jeg tror, man skal slå følelserne fra i det øjeblik, man har konstateret, at der ikke er nogen rimelig grund til hysteriet. Der er ikke lort i bleen, der er ingen sult, der er ingen synlige huller/blod og barnet opfører sig helt afsindigt alligevel.

- Helle - øver ovenstående - ikke færdiguddannet

Hæhæhæ, godt skrevet.

Anmeld

16. december 2009

Marco2

jeg nægter at skrive noget, for vi ved jo alle at det så ændrer sig....

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.