alenemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.909 visninger
23 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Anonym trådstarter

hey, hvad får man egentlig af støtte hvis man er enlig mor???

jeg overvejer at flytte med min datter fra kæresten.. han har et problem med hash og han svigter os gang på gang og har aldrig tid til vores datter, og så vil jeg hellere bo med hende selv. der braste min drøm om familien danmark

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

LinLin

boligstøtte, hvis du bor til leje.

ekstra børnetilskud (kommer samtidig med alm. "børnecheck")

og så skal din datters far betale et beløb hver måned...

Anmeld

14. december 2009

Bare mig..

Hej.
Først vil jeg sige, at det er den helt rigtige beslutning hvus din kæreste er sådan -Selv om det da må være skide hårdt at se sin drøm brase.

Med hensyn til penge, kan du vidst gå ind på din kommunes hjemmeside, og der kan man vidst regne sammen hvad man nogenlunde får. Det MENER jeg man kan. Ellers prøv og ring på kommunen imorgen og hør hvad man kan få. - for guds skyld ikke fortæl hvorfor

Held og lykke.

Anmeld

14. december 2009

Anonym trådstarter

sparre skriver:

boligstøtte, hvis du bor til leje.

ekstra børnetilskud (kommer samtidig med alm. "børnecheck")

og så skal din datters far betale et beløb hver måned...

kommer ekstre børnepenge så med de andre hvert kvartal? og hvor meget skal faren betale hver måned? har han ret på forældre myndigheden?

Anmeld

14. december 2009

Anonym trådstarter

marikka skriver:

Hej.
Først vil jeg sige, at det er den helt rigtige beslutning hvus din kæreste er sådan -Selv om det da må være skide hårdt at se sin drøm brase.

Med hensyn til penge, kan du vidst gå ind på din kommunes hjemmeside, og der kan man vidst regne sammen hvad man nogenlunde får. Det MENER jeg man kan. Ellers prøv og ring på kommunen imorgen og hør hvad man kan få. - for guds skyld ikke fortæl hvorfor

Held og lykke.

nej det kommer jo heller ik dem ved.

Anmeld

14. december 2009

Bare mig..

nej det kommer jo heller ik dem ved.

Du skal i hvertfald have al held og lykke til. Jeg ved udemærket hvordan det er med en kæreste der er påvirket. Det er ikke lykken. Og da bestemt ikke med et barn!

Anmeld

14. december 2009

Anonym trådstarter

marikka skriver:

Du skal i hvertfald have al held og lykke til. Jeg ved udemærket hvordan det er med en kæreste der er påvirket. Det er ikke lykken. Og da bestemt ikke med et barn!

nej absolut ikke og han vil ikke stoppe siger han.. han ryger godt nok når hun er lagt i seng men det ændre intet, jeg kan ikke acceptere det og gør det aldrig.

Anmeld

14. december 2009

Valle81

Anonym skriver:

hey, hvad får man egentlig af støtte hvis man er enlig mor???

jeg overvejer at flytte med min datter fra kæresten.. han har et problem med hash og han svigter os gang på gang og har aldrig tid til vores datter, og så vil jeg hellere bo med hende selv. der braste min drøm om familien danmark

Faderskabsbidraget ligger på omkring 12oo kr om måneden.

Så kan du søge om ordinært og eksraordinært bidrag gennem kommunen og det er ca 2500 ekstra hvert kvartal, som bliver udbetalt samme tid med børnepengene.

Så kan søge om boligstøtte og tilskud til plads i vuggestue/dagpleje.

Christina

Anmeld

14. december 2009

Anonym trådstarter

okay pyhh en masse jeg skal, jeg orker ikke mere.. er sku så ked... og vil bare det bedste for min datter

Anmeld

14. december 2009

Valle81

Anonym skriver:

kommer ekstre børnepenge så med de andre hvert kvartal? og hvor meget skal faren betale hver måned? har han ret på forældre myndigheden?

Mht forældremyndigheden, så har i jo sikkert ved fødslen skrevet under på at i har fælles forældremyndighed, hvis du ønsker at lave om på dette skal du igennem statsamtet, men det er ikke bare lige noget der sker vupti, og der skal MEGET til a man fratager forældremyndigheden. Fordi han mister myndigheden så har han stadig ret til samvær.

At have forældremyndigheden sammen betyder at han har ret til at være medbestemmende i valg som institution, skole osv.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.