Helle30 skriver:
Jeg var overbevist om, at vores kommune er den eneste i landet, der har så "fremmelige" børn, at de tvinges i børnehave meget tidligt. Jeg har været så tosset over det, fordi det er en åbenlys sparemanøvre. Vores kommune lagde ud med at mene, ungerne skulle afsted, når de var 2,5 år, men vrede forældre med opbakning af nogle kloge mennesker fik skubbet alderen til 2 år 9 mdr.
Jeg er nu stadig tosset over det. Sofie vil da givet være klar til det, og det er der sikkert mange børn der er, og så er der nogle, der bare er robuste nok til at "klare den". Uanset hvilke gode argumenter min egen kommune kan fantasere sig frem til, så vil de i min bevidsthed altid overskygges af det mest tungtvejende argument, nemlig at man så kan opbevare flere børn for samme eller færre penge.
Det lyder nu som en god børnehave Jeanette. Jeg kan ikke lige gennemskue, om I selv har bestemt tidspunktet eller det reglerne i jeres kommune, men med så få børn og de overskuelige rammer, så er det heller ikke så fabriksagtigt, som i mange større institutioner. Det skal nok blive godt for Iza.
Sofie skulle gerne starte i den integrerede vuggest/børneh. vi har hér 500 m. oppe ad vejen. Hun har været skrevet op til vuggest. pladsen siden 1.11.07
- skandale. Hvis ikke de magter at have en ledig plads til hende d. 14.4, så skal jeg finde ud af, hvordan tildelingen af pladser foregår. Jeg har mistanke om, at man godt kan telefonstorme og ynke sig til en kortere ventetid, selvom pladsanvisningsUlla hårdnakket afviser, at det kan lade sig gøre.
- Helle - fyldt med korruptionsteorier
Åhh det pladsanvisninghalløj - du skal bare ringe og ringe og ringe. Her i København er der ikke søskendegaranti, men vi fik alligevel Malthe ind ret meget før af en eller anden grund, jeg ikke lige kan gennemskue. Vi ringede hver mandag og fredag på skift og lige fulgte op på situtionen. Men nej officielt må de ikke gøre noget som helst ud over ventelisten..men det gør de..så bare ring.
Vi kan sagtens sige nej, hvis vi ikke mener, hun er klar til at starte. De rykker dem først op her fra de er 2 år og 10 måneder, men de mente i vuggestuen, at hun var klar og stort set alligevel opholder sig på sneuglestuen, som den ene børnehavestue hedder, ret ofte. Så det lytter vi til, da de ikke har de samme bagvedliggende tanker, som hvis det evt. var kommunen, der mente, hun skulle rykke op