Børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Tikki

Det er hvad Iza skal starte i sidst i januar. Det er sgu da lige om lidt..... Jeg tror nok det skal gå, men for den da - det er altså lidt vildt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Kaufie

WHÅÅÅÅT???

Børnehave ligefrem...... Er det en speciel børnehave, hvor de tager dem tidligt ind, eller? Så vidt jeg husker er Iza en ret følsom pige, ikke - er hun klar til springet? Jeg tror ikke William ville kunne klare springet fra dagpleje til børnehave endnu, men det skal han også først efter sommerferien.

Anmeld

14. december 2009

Millebasse

Bastian skal også begynde i børnehave d. 15. februar.. Vi har lige været på besøg i hans kommende børnehave idag og det var en kæmpe succes. Jeg var total overflødig og han nød det! Men han viste selvf. også at jeg var lige i nærheden hele tiden..

Men er rigtig spændt på hvordan det skal gå når jeg ikke er der.. Synes også det er tidligt han skal starte, men vi har desværre intet valg.. Heldigvis er han kommet i den børnehave vi ønskede os og har kæmpet for at han kom i.

Anmeld

14. december 2009

Tikki

Jo, hun er en følsom lille sjæl, men vi har valgt en rigtig god institution til hende. Vi ventede jo på plads til hun var 1,5 år netop fordi hun havde brug for noget småt - så vil sige det var ventetiden værd.

Det er et lille sted med i alt kun 30 børn. I vuggestuen er de kun 7 børn og huset er så lille, at hun kender alt og alle der. Hun er meget glad for stedet, for hun kan overskue det hele, så hun færdes faktisk overalt i huset. Der er 3 stuer, der ligger i forlængelse af hinanden med en dør imellem. Så hun skal bare lige ind på den anden side af døren . Og ofte er de slået sammen alle sammen - store som små. Så det skal nok gå fint.

Vi har fået en plads til malthe til januar samme sted, så det vil kun være godt at hun rykker ind i børnehaven, så hun ikke føler hun skal passe på ham. Det har hun nemlig lidt med.

Anmeld

14. december 2009

Muffinmus

ja, jeg undrer mig også over dem der skal i børnehave..det sker det tages fra 2,5  år, men deer er jo en god grund til at de generelt vil have dem far 3 år næsten alle steder..det er fordi de skal være ammen med børn fra 3-6 år...ikke små børn. Og fordi de mentalt skal være klar til den sproglige udfordring og kunne snakke sig ud af konfrontationer, ikke abre gokke de andre ned.

Jeg vil sige jeg ikke har travlt med at få ham afsted, men det er også fordi jeg ved han ikke kan diskuterer sig ud af problemer, men ville bare blive ked af det i stedet for eller lign.

OG 30 børn er da ikke en lille insitution i mine øjne, men jeg er jo også fra landet.

Her skal William i en børnehave hvor der bliver mellem 12-20 unger.Og det skal han i juni hvor han fylder 3 år

Men pøj pøj med det, håber det bliver alletiders oplevelse for jer alle.

Anmeld

14. december 2009

Helle30

Jeg var overbevist om, at vores kommune er den eneste i landet, der har så "fremmelige" børn, at de tvinges i børnehave meget tidligt. Jeg har været så tosset over det, fordi det er en åbenlys sparemanøvre. Vores kommune lagde ud med at mene, ungerne skulle afsted, når de var 2,5 år, men vrede forældre med opbakning af nogle kloge mennesker fik skubbet alderen til 2 år 9 mdr.

Jeg er nu stadig tosset over det. Sofie vil da givet være klar til det, og det er der sikkert mange børn der er, og så er der nogle, der bare er robuste nok til at "klare den". Uanset hvilke gode argumenter min egen kommune kan fantasere sig frem til, så vil de i min bevidsthed altid overskygges af det mest tungtvejende argument, nemlig at man så kan opbevare flere børn for samme eller færre penge.

Det lyder nu som en god børnehave Jeanette. Jeg kan ikke lige gennemskue, om I selv har bestemt tidspunktet eller det reglerne i jeres kommune, men med så få børn og de overskuelige rammer, så er det heller ikke så fabriksagtigt, som i mange større institutioner. Det skal nok blive godt for Iza.

Sofie skulle gerne starte i den integrerede vuggest/børneh. vi har hér 500 m. oppe ad vejen. Hun har været skrevet op til vuggest. pladsen siden 1.11.07 - skandale. Hvis ikke de magter at have en ledig plads til hende d. 14.4, så skal jeg finde ud af, hvordan tildelingen af pladser foregår. Jeg har mistanke om, at man godt kan telefonstorme og ynke sig til en kortere ventetid, selvom pladsanvisningsUlla hårdnakket afviser, at det kan lade sig gøre.

- Helle - fyldt med korruptionsteorier

Anmeld

14. december 2009

Millebasse

MariaE skriver:

ja, jeg undrer mig også over dem der skal i børnehave..det sker det tages fra 2,5  år, men deer er jo en god grund til at de generelt vil have dem far 3 år næsten alle steder..det er fordi de skal være ammen med børn fra 3-6 år...ikke små børn. Og fordi de mentalt skal være klar til den sproglige udfordring og kunne snakke sig ud af konfrontationer, ikke abre gokke de andre ned.

Jeg vil sige jeg ikke har travlt med at få ham afsted, men det er også fordi jeg ved han ikke kan diskuterer sig ud af problemer, men ville bare blive ked af det i stedet for eller lign.

OG 30 børn er da ikke en lille insitution i mine øjne, men jeg er jo også fra landet.

Her skal William i en børnehave hvor der bliver mellem 12-20 unger.Og det skal han i juni hvor han fylder 3 år

Og så er der så dem som os, som intet valg har fået!

Vores dagplejemor er blevet fyret pga. nedskæringer og en nybygget integreret institution. Denne institution var det meningen at Bastian så skulle i (kald det frivillig tvang). Men denne institution ønsker vi for al i verden ikke at han skal i, da den bliver stor, slet ikke er gearet til at klare mindre børn og der er heller ikke plads til at de børn de vil proppe i den..

Derfor strittede jeg imod kommunen så godt jeg kunne og fik ham i den børnehave, vi hele tiden har villet have ham i. Det er en lille landsbybørnehave med omkring 20 børn fordelt på to stuer.

Vi har ikke haft noget valg og havde vi haft et valg, havde han klart skulle vente til han bliver 3 år.. Men heldgivis har vi fået et super godt indtryk af børnehaven idag og de tog imod ham med åbne arme og Bastian tog imod dem med åbne arme. Man kunne mærke på ham, at han følte sig godt tilpas med det samme og det gør det lidt nemmere at han skal starte der når han ikke er ældre..

Men ja, alternativet for os, var dårligere og kommunen har desværre delvis valgt på vores vegne...

Anmeld

14. december 2009

Mary

Vildt nok med børnehave allerede!  

Annika snakker godt nok heeeele tiden om at hun skal i børnehave - det er ikke sådan at ha en storesøster at se op til  Men vi venter lige de der 7 mdr endnu!

Anmeld

15. december 2009

Susan1978

hold da op, jeg synes godt nok også det er tidligt... men håber hun får en god start og hun bliver rigtig glad for det.

jeg har truet mig selv længe med at nu skulle jeg også se at få ringet til den pladsanvisning, for jeg orker ikke det samme roderi som jeg havde med Ea... det var med nød og næppe jeg fik hende i børnehave og det var en måned efter hun var blevet 3 og hun kedede sig i dagplejen eftersom at de andre børn hvert fald var 1 år yngre end hende.

så jeg må snart ha fat i knoglen.  og have fat i pladsanvisningsUlla..

Anmeld

15. december 2009

Tikki

MariaE skriver:

Ha ha ja der er nok ret stor forskel på størrelsen af institutioner på landet og her i byen. Her er nogle steder med 108 børn - sådan en har jeg arbejdet i. Uf, der skal hun ikke hen.

I selve Izas børnehave er der jo også kun 23 børn fordelt på 2 stuer og så en vuggestuegruppe på 7 børn...så det er da ikke så vildt er det? Her i København er det et meget sjældent syn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.