Kærester når man ikke bor sammen, og een forældre er på SU..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.940 visninger
42 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Anonym trådstarter

Hvor meget må man være sammen og sove sammen?  - før man ikke længere er beretiget til "SU enlig forsørger"?

Jeg har prøvet og søge det på nettet, men kan ikke rigtig finde det..

På forhånd tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Mira0911

Anonym skriver:

Hvor meget må man være sammen og sove sammen?  - før man ikke længere er beretiget til "SU enlig forsørger"?

På forhånd tak..

Det var da et svært spørgsmål...

Men tror  du ligefrem at SU holder øje med dig igennem vinduerne, om du har en ekstra til at sove hos dig?

Ikke ondt ment overhovedet...

Hmm... Ved slet ikke hvad de køre med af regler... Og du kan vel ikke kontakte Su og forhøre dig om, "HVad nu hvis jeg engang får en kæreste, hvordan hænger det så sammen med SU og enlig forsørger og han overnatter?"

Anmeld

14. december 2009

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Det var da et svært spørgsmål...

Men tror  du ligefrem at SU holder øje med dig igennem vinduerne, om du har en ekstra til at sove hos dig?

Ikke ondt ment overhovedet...

Hmm... Ved slet ikke hvad de køre med af regler... Og du kan vel ikke kontakte Su og forhøre dig om, "HVad nu hvis jeg engang får en kæreste, hvordan hænger det så sammen med SU og enlig forsørger og han overnatter?"

Det er jo det jeg tænker.. For hvis man er på kontanthjælp f.eks, så  må du ikke have nogen til og overnatte uden 2 gange ugentlig og personen må kun have 1 tandbørste, ikke andet..

Man kan ikke ringe der ind.. Desværre.

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

På forhånd tak..

tror så længe I har forskellig adresse er det ok, men du må ikke hænge mig op på det! I skal selvfølgelig passe på ikke pludselig at blive rodet ind i noget svindel/falskneri, hvis I "bor" sammen med hver Jeres adresse...

Er din kæreste far til barnet? For det må være det afgørende...

Anmeld

14. december 2009

vatten

Jeg ringede til kommunen, da jeg blev kæreste med Simon. Jeg er også på SU og får alle mulige og umulige tilskud. I loven står der, at man kan modtage tilskud, hvis man ikke er i et "ægteskabslignende forhold" (hvad end det så er?), ikke er gift og ikke deler adresse med nogen. Derud over må kæresten ikke bedrage til husholdningen (det gælder både økonmisk og praktisk).

Men hende damen sagde, at de i Århus havde regler om, at man måtte sove sammen to gange om ugen max, og at Simon kun måtte være gæst i mit hjem- dvs. han må ikke have tandbørste, tøj og sådan til at være her og egentglit heller ikke tage en liter mælk med, hvis jeg mangler.

Anmeld

14. december 2009

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

tror så længe I har forskellig adresse er det ok, men du må ikke hænge mig op på det! I skal selvfølgelig passe på ikke pludselig at blive rodet ind i noget svindel/falskneri, hvis I "bor" sammen med hver Jeres adresse...

Er din kæreste far til barnet? For det må være det afgørende...

Ja der er han. Bare vi kan være lidt sammen i hverdagen. Han skal selvfølgelig ikke have sine ting her, men det kunne da være rart og ses mere end 2 dage om ugen..

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Ja der er han. Bare vi kan være lidt sammen i hverdagen. Han skal selvfølgelig ikke have sine ting her, men det kunne da være rart og ses mere end 2 dage om ugen..

det er mere besværligt når han er far, fordi det nemt kan betragtes som forsøg på svindel, og I vil nok blive "holdt mere øje med" end hvis han ikke var faren. Mit bud er at tale med en SU vejleder... enten på din uddannelse eller inde på SU

Må jeg spørge hvorfor I ikke bor sammen? ( er bare nysgerrig).. Er det rent økonomiske årsager?

knus Caroline

Anmeld

14. december 2009

Anonym trådstarter

vatten skriver:

Jeg ringede til kommunen, da jeg blev kæreste med Simon. Jeg er også på SU og får alle mulige og umulige tilskud. I loven står der, at man kan modtage tilskud, hvis man ikke er i et "ægteskabslignende forhold" (hvad end det så er?), ikke er gift og ikke deler adresse med nogen. Derud over må kæresten ikke bedrage til husholdningen (det gælder både økonmisk og praktisk).

Men hende damen sagde, at de i Århus havde regler om, at man måtte sove sammen to gange om ugen max, og at Simon kun måtte være gæst i mit hjem- dvs. han må ikke have tandbørste, tøj og sådan til at være her og egentglit heller ikke tage en liter mælk med, hvis jeg mangler.

Jamen hvad kan så svare sig? Det kan vel bedre betale sig og bo sammen..

Hvad får man så af tilskud, når vi bor sammen selvom jeg er på SU? - Pt får jeg sådan set "kun" økonomisk friplads og omkring 2500 kr i boligstøtte.

Anmeld

14. december 2009

Mira0911

Anonym skriver:

Det er jo det jeg tænker.. For hvis man er på kontanthjælp f.eks, så  må du ikke have nogen til og overnatte uden 2 gange ugentlig og personen må kun have 1 tandbørste, ikke andet..

Man kan ikke ringe der ind.. Desværre.

Hvad med en SU vejleder på dit studie sted? Det var måske en mulighed...

Anmeld

14. december 2009

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Hvad med en SU vejleder på dit studie sted? Det var måske en mulighed...

Det må jeg prøve. Tak for det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.