en dominerende kæreste/mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.577 visninger
28 svar
0 synes godt om
10. december 2009

Anonym trådstarter

Har du nogensinde haft en dominerende mand, der gerne ville bestemme meget om dig og din måde at være på?

Hvad gjorde du ved og hvad synes du om det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Ox.

Har da haft en kæreste engang der var en rigtig hård mand, men der sagde jeg stop til sidst, han måtte acceptere mig, for mig, og det gjorde han så  Der er kun en til at sige fra, og det er dig selv ..

Anmeld

10. december 2009

oo

jeg ville ikke bryde mig om det overhovedet.

jeg ved ikke om man kan sige jeg har haft en dominerende kæreste, men jeg har haft en kæreste der totalt styrede fx min seksualitet, og det tog mig rigtig mange år at komme ud af - både ud af forholdet og derefter ud af ideen om, at det var ham der ejede min seksualitet.

Anmeld

10. december 2009

Vial

Anonym skriver:

Har du nogensinde haft en dominerende mand, der gerne ville bestemme meget om dig og din måde at være på?

Hvad gjorde du ved og hvad synes du om det ?

Næ, men tror, at der er nogle som har forsøgt. Det største problem har nok nærmere været, at jeg ville bestemme det hele

Vil dog sige, hvis det tager alt for meget overhånd med en dominerende mand, så er det bare med at komme væk.

Anmeld

10. december 2009

Anonym trådstarter

tak for jeres svar...

min kæreste er dominerende.... men det er på mange små områder, så når man for længe har levet med det, bliver alt for stort og fylder for meget... efterhånden er det gået op mig, at jeg har mistet mig selv i det her forhold mere end jeg har 'fået'... desværre....

han er både jaloux og dominerende dog ikke voldelig overhoved... han er f.eks ikke glad for at jeg ser en nøgen eller halvnøgen mand i film og sådan, (han ville f.eks. ikke bryde sig om at jeg så paradise hotel) der er mange ting rent tøj og skomæssigt han heller ikke bryder sig om, han har svært ved at snakker med drenge og vil ikke have jeg tager til fest eller i byen med veninderne... og han ville heller ikke bryde sig om at jeg havde en facebook profil... i starten troede jeg det var mig selv, som "valgte" de ting her, men det er gået op for mig, at jeg på mange punkter lever efter hans præmisser, og det kan jeg ikke meget længere...

dog skal det siges han selv 'lever' efter disse regler og derfor på ingen måde er dobbeltmoralsk, men derfor er det jo ikke bedre.

Anmeld

10. december 2009

Vial

Anonym skriver:

tak for jeres svar...

min kæreste er dominerende.... men det er på mange små områder, som når man for længe har levet med det, bliver alt for stort og fylder meget... i starten tog jeg det ikke så tungt, for jeg følte ikke det var ting som jeg ville, det han ikke synes jeg skulle... men efterhånden er det gået op mig, at jeg har mistet mig selv i det her forhold end jeg har 'fået'... desværre....

han er både jaloux og dominerende dog ikke voldelig overhoved... han er f.eks ikke gald for at jeg ser en nøgen eller halvnøgen mand i film og sådan, der er mange ting rent tøj og skomæssigt han heller ikke bryder sig om, han har svær ved ta snakker med drenge og vil ikke have jeg tager til fest eller i byen med veninderne... og han ville heller ikke bryde sig om at jeg havde en facebook profil... i starten troede jeg det var mig selv, som "valgte" de ting her, men det er gået op for mig, at jeg på mange punkter lever efter hans præmisser, og det kan jeg ikke meget længere...

Hmmm - det lyder bestemt ikke godt. Det er ikke let at gå fra en mand - specielt ikke, hvis man stadig elsker ham.

Det bliver så heller ikke lettere af, at han via sin dominerende adfærd, nok har fået udslettet meget af din selvstændighed. Det bliver et hårdt træk, at skulle bryde den cirkel... MEN du gør det, når du er klar.

Pøj pøj med det.

Anmeld

10. december 2009

oo

det skal du da bestemt heller ikke! man kan ikke gå rundt og sætte regler for hinanden på den måde det er jo noget andet at give hinanden nogle løfter fx som "jeg knalder ikke rundt bag din ryg" osv., men det er jo noget helt andet. jeg kan godt forstå hvis du føler du mister dig selv i forholdet, og jeg kan udmærket forstå hvis du har fået bildt dig selv ind, at det egentlig er dine egne valg, de regler han faktisk har sat op for dig. Man kommer nogle gange til at gøre og finde sig i nogle ting man ikke skulle når man er rigtig glad for et andet menneske. Jeg håber du finder ud af at enten få sagt til ham, at du altså er bossen over dit eget liv, og han må gerne deltage i det, men han må ikke bestemme over det - eller du kommer ud af forholdet

Anmeld

10. december 2009

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Hmmm - det lyder bestemt ikke godt. Det er ikke let at gå fra en mand - specielt ikke, hvis man stadig elsker ham.

Det bliver så heller ikke lettere af, at han via sin dominerende adfærd, nok har fået udslettet meget af din selvstændighed. Det bliver et hårdt træk, at skulle bryde den cirkel... MEN du gør det, når du er klar.

Pøj pøj med det.

Tusinde tak.. og du har fuldstændig ret, han har fået udslettet meget af min selvstædnighed... men jeg må være stærk , det gælder mig selv, og jeg vil ikke leve sådan her resten af mit liv...

jeg elsker ham stadig utrolig højt, men jeg føler vi glider længere fra hinanden og den dybe følelse af kærlighed jeg havde for 6mdr siden er næsten helt væk... desværre...

jeg havde faktisk besluttet mig at gøre det forbi med ham for noget tid siden, og vi satte os og snakkede sammen... der ville vi prøve at få det til at fungere og han vil forsøge at give mere 'slip', men det lykkedes ikke helt og det kan jeg jo heller ikke forvente af ham, at han skal ændre sig som menneske... men så fungere vi bare ikke sammen som mennesker....

Anmeld

10. december 2009

Vial

Anonym skriver:

Tusinde tak.. og du har fuldstændig ret, han har fået udslettet meget af min selvstædnighed... men jeg må være stærk , det gælder mig selv, og jeg vil ikke leve sådan her resten af mit liv...

jeg elsker ham stadig utrolig højt, men jeg føler vi glider længere fra hinanden og den dybe følelse af kærlighed jeg havde for 6mdr siden er næsten helt væk... desværre...

jeg havde faktisk besluttet mig at gøre det forbi med ham for noget tid siden, og vi satte os og snakkede sammen... der ville vi prøve at få det til at fungere og han vil forsøge at give mere 'slip', men det lykkedes ikke helt og det kan jeg jo heller ikke forvente af ham, at han skal ændre sig som menneske... men så fungere vi bare ikke sammen som mennesker....

Ønkser inderligt for dig, at du har den råstyrke, der skal til for at bryde ud af den slags i tide.

Igen ønsker dig alt det bedste - og du er super sej, at du ikke finder dig i noget pis

Anmeld

10. december 2009

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Ønkser inderligt for dig, at du har den råstyrke, der skal til for at bryde ud af den slags i tide.

Igen ønsker dig alt det bedste - og du er super sej, at du ikke finder dig i noget pis

Tak igen... jeg sætter pris på din opbakning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.