Bedste bæresele..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2009

Mumto3

Som slyngevejleder vil jeg jo selvfølgelig helt anbefale en slynge  Men hvis du bare slet ikke er til det, så vil jeg klart anbefale en Ergo eller en Manduca bæresele. De er MEGET bedre end en babybjørn. De støtter nemlig barnets ryg ordenligt og aller vigtigst så hænger barnet IKKE i skridtet og skal bære hele vægten af det store tunge hovedet der presser ned op rygsøjlen, sådan som det sker i babybjørnen, og hofteledet skal IKKE holde vægten af benene, sådan som det ligeledes sker i babybjørnen.

Jeg ved ikke hvad Ergo koster men det er vist nogenlunde det samme de aller tre koster, Babybjørn Active, Ergo og Manduca, det er lige omkring de 700kr. Det lyder af mange penge, men jeg synes virkelig at man får noget for dem!!! med manducanen kan du også bære på ryggen. Det er ikke så aktuelt når de er helt små, men når de bliver lidt større, er det rart at kunne sætte dem derom.

Held og lykke med projekt bæresele. -og for dit barns skyld - lad være med at vælg en hvor de hænger i skridtet!!!! De skal SIDDE (som f.eks. i Ergo eller manduca) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

KarinaIda

Cecilia84 skriver:

Ja, som overskriften antyder skal jeg have fat i en bæresele og ville da lige høre om I har nogle tips til hvilken jeg skal vælge..?
Har overvejet en slynge men tror det bliver for besværligt og synes ikke umiddelbart det lader til at være behageligt at skulle bære en tung baby på én skulder (det er jo egentlig en skrårem han hviler på..)

Hej.. Jeg har en babybjørn bæresele til salg, jeg har selv brugt den en gang, og jeg fik den fra min søster som ville have brugt den til sine børn, men fik det aldrig gjort, så i og for sig er den stadig "ny" bare en del år gammel, fordi den bare har fået lov til og ligge....

Anmeld

10. december 2009

tascia

der også en vikle, der bærer man med begge skuldre og ikke kun en som med slyngen. ellers vil jeg anbefale en mai tai... det er den bedste bæresele jeg har prøvet, men det kræver at barnet kan holde hovedet selv. og det gode er at man både kan bære på maven og på ryggen..

se evt. billeder her af mei tais  http://kleinsmekker.dk/group.asp?group=92 

og vikler her http://www.sakurababy.dk/?gclid=CKSUhou9y54CFY8A4wodSk2osA

Anmeld

10. december 2009

N&J

Jeg fik en babybjørn bæresele, og har været så glad for den, bruger den dog ikke særlig tit længere, men hun er jo også en stor pige nu.. altså det der med hvor længe og hvor godt de sidder, de kan man jo se til.. Nikita kunne holde sit hovedet fra starten og derfor brugte jeg nok min mere end de fleste, men den støtter helt fint og jeg har haft så meget glæde af den.. ville dog næste gang gerne prøve med en slynge igen, måske en anden slags end ringslyngen som hun slet ikke befandt sig godt i.. 

Anmeld

10. december 2009

MorTilGustav

Mange tak for alle jeres gode råd!
Fandt en slynge nedsat fra 650 kr til 300 som jeg vil prøve.
Nu krydser jeg fingre for at jeg vil kunne bruge den uden hjælp...
Den er altså ret sej   ROCKIN' BABY SLING (Rockin Mom):

Klik på billedet, for at se et større billede
Klik på billedet, for at se et større billede

Anmeld

10. december 2009

Mumto3

Tillykke med din nye slynge!! Den skal du nok blive rigtig glad for, men hold da op et billed!!! Slyngen sidder helt forkert!!! Sådan må du endelig ikke sætte den, for så får du ondt både i skulder og ryg.

Ringene skal sidde lige over dit bryst og stoffet skal bredes ud over din skulder og ned af overarmen. Den skal IKKE sidde helt ind til halsen! Det er vildt ubehageligt.

Jeg håber at du bliver rigtig rigtig glad for den! og oplever den kæmpe lettelse det kan være i hverdagen at have en slynge!

Anmeld

10. december 2009

Lullaby

Jeg har en rigtig gammel bæresele der er lyseblå. Der er sådan en slags pose udenom så barnet er pakket ind. Den er kun til de små for de kan kun sidde med hovedet ind til mig. Men supergod det er den og dengang Izabella havde kolik var den en af de eneste ting der fik hende til at slappe af...

Anmeld

10. december 2009

BinaMor

babjørn er ikke god. barnet hænger næsten i skridet og det støtter ikke optimalt.

en slynge behøver ikke kun være en ringslynge som hænger på en skuldre. feks en strækvikle som på 1 billede hvor jeg ammer gabbie da hun var ca. 12 mån.

DET ER SÅ VIGTIGT baby kan dufte og ligge ved mor i starten (det giver en babybjørn heller ikke på samme måde)

men en ringslynge føles ikke slem. jeg bær stadig min datter på¨18 måneder i en. og når de er små kan du amme uden folk ser det. (andet billede)

og lige en alm. vikle billede nr 3.

men PRØV www.slyngebarn.dk de er så søde og udlåner gerne til prøvning samtig med salg af slynger og en masse hjælp

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. december 2009

BinaMor

gabriellasmor skriver:

babjørn er ikke god. barnet hænger næsten i skridet og det støtter ikke optimalt.

en slynge behøver ikke kun være en ringslynge som hænger på en skuldre. feks en strækvikle som på 1 billede hvor jeg ammer gabbie da hun var ca. 12 mån.

DET ER SÅ VIGTIGT baby kan dufte og ligge ved mor i starten (det giver en babybjørn heller ikke på samme måde)

men en ringslynge føles ikke slem. jeg bær stadig min datter på¨18 måneder i en. og når de er små kan du amme uden folk ser det. (andet billede)

men PRØV www.slyngebarn.dk de er så søde og udlåner gerne til prøvning samtig med salg af slynger og en masse hjælp

hov- der hvor jeg ammer gab er billede nr. 2 i grøn ringslynge. ikke 1. ups

Anmeld

10. december 2009

Mumto3

gabriellasmor skriver:

ÅHHHH; hvor er det bare et skønt skønt vinter-slynge billed!!! Hold fast hvor ser du og I bare godt ud!!! Pragtfuldt!! -og lige til nem juleshopping istedet for en besværlig barnevogn der konstant er i vejen.

(ammebilledet er også godt, fordi det viser hvor diskret man kan amme i en slynge!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.