Bedste bæresele..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.194 visninger
22 svar
0 synes godt om
9. december 2009

MorTilGustav

Ja, som overskriften antyder skal jeg have fat i en bæresele og ville da lige høre om I har nogle tips til hvilken jeg skal vælge..?
Har overvejet en slynge men tror det bliver for besværligt og synes ikke umiddelbart det lader til at være behageligt at skulle bære en tung baby på én skulder (det er jo egentlig en skrårem han hviler på..)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

Vingummien

Har hørt der er mange der har glæde af slynger men det er jo hver sin smag, jeg syntes det var hyggeligt at have Emil hængende på maven.

Kan lige så godt sige at hvis du skal have en bæresele så skal du også ofre penge på det, de billige er bare noget skrammel syntes jeg. Vi fik en af de billige i gave og den kunne ikke holde ham ordentlig og jeg kunne ikke tage den på selv, så kunne kun bruge den når hans far var hjemme og så dinglede han meget i den så skulle støtte hans hoved med min hånd hele tiden og så fik jeg ondt i ryggen og det er jo ikke meningen.

Så vi købte en babybjørn bæresele og den er altså bare rigtig lækker, den kan du tage på men den ene hånd og spænde ind og samtidig have den anden hånd på dit barn, og så kan du bruge den til barnet kan kigge frem ad når det bliver ældre. Vi var rigtig glade for den, plys den vinter pose vi også havde til den.

Anmeld

9. december 2009

Ayasmor

Jeg har desværre ikke lige nogle gode råd hvad angår bæreseler (ingen erfaring), men derimod kan jeg varmt anbefale en skildpadde slynge.. sådan en har jeg, og den er virkelig nem at bruge, plus at den lille både kan sidde op, men også ligge ned og sove, alt efter hvad du synes passer bedst.. Derudover hviler slyngen på begge skyldrer, med en bred "strop", som virkelig er behagelig.. Håber du finder noget der passer godt til jer. Kan godt forstå hvis du er forvirret, for der er dælme også mange valgmuligheder.. Men her er jeg ihvertfald varm fortaler for slynger

Glædelig jul

Knus

Anmeld

9. december 2009

LinLin

Jeg havde også en babybjørn (active tror jeg den hed..) Var rigtigt glad for den. Næste gang vil jeg have en tri cotti, da den kan bruges på samme måde som babybjørnen OG til den nyfødte hvor denne ligger ned... Og så fylder den i øvrigt minimalt!

Anmeld

9. december 2009

A.

jeg haft babybjørn og var rigtigt glad for den..så det kan jeg anbefale hvis du ikke vil ha´slynge selvom jeg er sikkert på  du vil være glad for den og en slynge kan du bære på mange måder

Anmeld

9. december 2009

MorTilGustav

Ja, jeg har også hørt en masse positivt om slynger, så tror næsten jeg prøver en..
Kan man binde den så vægten hviler på begge skuldre..? 
Fandt en fed en på babybiksen.dk til kun 300 kr så tror jeg giver det en chance

Anmeld

10. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg har denne vikle:

http://www.slynger.dk/product.asp?product=18

og den er FANTASTISK. Bruger den mere end barnevognen. Den fordeler vægten rigtig godt og det er skønt at have barnet helt tæt på sig....plus så sover min søn vidunderligt i den.

Jeg har brugt den siden han var 4 uger gammel og bruger den stadig. Desuden er det også bedre for barnet fordi de ikke hænger i skridtet alene.

Den kan bindes på flere forskellige måder...og det er nemt at lære.

Anmeld

10. december 2009

MiMa

En babybjørn bæresele er ikke god for babyen. Det stykke babyen sidder på er for smalt, så den hænger i skridtet. Der er heller ikke ordentlig støtte i ryggen, så barnet hænger og dingler.

En bæresele, der støtter barnet godt og fordeler værgten og samtidig er nem at bruge er BECO butterfly II, som også kan fås i mange lækre farver.

OBS! Bæreseler, hvor barnet sidder op, må ikke benyttes før barnet er stærk nok i ryggen/nakken og ALDRIG så barnet sidder med ansigtet fremad, da barnet så ikke har den rigtige støtte i ryggen.

Til små børn er det bedre med en slynge eller en vikle, hvor barnet kan ligge ned.

En slynge er fin for barnet, men den hænger kun på en skulder, hvilket er en ulempe hvis man skal bære i længere tid.

Den optimale støtte får man i en vikle, som egentlig bare er et langt stykke stof, der bindes på en bestemt måde. Det er lidt mere besværligt, men når man først får det lært er det ikke så slemt og komforten for barn og bærer er det hele værd.

Hvis du har lyst til at vide mere om slynger og bæredimser kan du gå ind på hjemmesiden www.slyngebarn.dk

Anmeld

10. december 2009

hc=k

Vi købte vores bærersele i bilka. Den holder fra 3-18 kg. Jeg bruger den endnu og min dreng er nu 8 måneder og elsker den stadig. Den kostede 250 kr og er bare super fin, vi kiggede på alle de der dyre og meget fancy bæredimser, meeeeen når man kan betale 250 og få noget som er rigtig fint og virker kan jeg ikke se hvorfor man skal betale 2000 for noget der kan der samme , men bare hedder noget andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.